MasterTweaker schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 19:58:
Ik ben op zoek naar iemand die hobbymatig software ontwikkelt en die iemand anders zoekt om hier aan mee te doen, echter nu vroeg ik mij af of er ergens een website is waar dit soort iniatieven tot stand kunnen komen. Op Sourcefourge staan veel open source softwareprojecten maar hierbij is er alleen sprake van contact op afstand terwijl het mij juist leuk lijkt als er ook echt bijeenkomsten zijn en je dus de andere softwareontwikkelaars ontmoet.
Weet iemand toevallig of er op het internet een website is waarop mensen zoiets zoeken? Of moet je dan echt bij een soort computer hobbyclub gaan zoals bijvoorbeeld HCC:
http://groepen.hcc.nl/home.html.
Meestal zijn het (zoals je zelf al aangeeft) de open source projecten waar je naar op zoek moet gaan. Je wilt het echter kleinschalig houden, terwijl het idee en succes achter veel community-driven software komt van de grotere hoeveelheden mensen die input leveren. Binnen mijn huidige baan bijvoorbeeld bouw ik modules voor het open source pakket genaamd openerp. Dit is ook heel kleinschalig gestart, maar kwam pas echt van de grond toen er meerdere mensen op zaten.
Wellicht is het interessant voor jou om zelf iets op te starten en te kijken of je hier mensen in de buurt voor kunt porren. Denk aan mensen in de kennissenkring, vrienden en familie die op hun beurt ook weer buurtgenoten kennen.
Zelf ken ik dit probleem ook wel. Om skills hoog te houden en te oefenen wil je graag met meerdere personen aan een project werken, maar dan ook mensen die je face-to-face kunt ontmoeten, maar hoe kom je an deze mensen? Misschien is het (afhankelijk van waar je in programmeert) geen gek idee om een dergelijke website zelf op te zetten? Ik ken in ieder geval geen websites die alleen dit als doel hebben.
Als het uiteindelijk wel om het geld mag gaan dan kun je altijd kijken naar de hele diverse Open Source projecten op Sourceforge (zoals in je openingspost) of launchpad.net. Eventueel ook freelance sites.