Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Zou het kunnen dat het eigenlijk 5.1-kanaals geluid is dat wordt gedownmixt naar stereo, waardoor de achtergrondmuziek te hard wordt?
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Daar heb ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan, maar om er maar vanuit te gaan dat iedereen 4.0/5.1/7.1 heeft of om niet de moeite te nemen de stereo track proper te maken is erg jammer.AtHomer schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:05:
Ik zie het ook weleens bij Goede Tijden Slechte Tijden soms. Bijzonder irritant, maar gelukkig kun je daar ondertiteling aanzetten
Zou het kunnen dat het eigenlijk 5.1-kanaals geluid is dat wordt gedownmixt naar stereo, waardoor de achtergrondmuziek te hard wordt?
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Overigens heb ik de audio digitaal en waar aanwezig, wordt het geluid in Dolby Digital de kamer ingestuurd. Maakt geen verschil (qua duidelijkheid dan).
lijkt mij wel de meest logische verklaring.SkyStreaker schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:21:
[...]
Daar heb ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan, maar om er maar vanuit te gaan dat iedereen 4.0/5.1/7.1 heeft of om niet de moeite te nemen de stereo track proper te maken is erg jammer.
Heb t ook wel eens meegemaakt met een DVD. Gewoon geluid via een stereo, komt er een auto aanrijden is het net alsof hij door je huis rijdt, zegt de hoofdpersoon wat in een close-up, wordt hij overstemd door de krekels op de achtergrond. Op de hoes van de DVD gekeken, daar stond inderdaad 5.1 geluid, zonder 2.0 variant.
Maar goed, ontopic - het is en blijft een vreemde gang van zaken. Je wilt als producent toch een beetje rekening houden met allerhande aan huishoudens? Waarom is het zo moeilijk om een propere stereo downmix te creeëren?
[ Voor 31% gewijzigd door SkyStreaker op 31-05-2013 21:08 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Anoniem: 406530
Ik moet zeggen dat we thuis een Bose Solo hebben (en ja, ik weet dat die naam gevoelig ligt op dit forum). Hoewel de bass soms wat overdadig is, komen de stemmen wel heel goed naar voren door het apparaat.SkyStreaker schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:53:
Nu heb ik een oude JVC HD-Ready (7 jaar oud), er zit goed geluid in (die zelfs moderne TV's nog het schaamrood op de kaken zet, damn) maar denken jullie eventueel dat een low-budget soundbar zou helpen? Alhoewel als ik Japius zijn reactie zie -_-
Maar goed, ontopic - het is en blijft een vreemde gang van zaken. Je wilt als producent toch een beetje rekening houden met allerhande aan huishoudens? Waarom is het zo moeilijk om een propere stereo downmix te creeëren?
Voor de rest is het gewoon een kwestie van geluidsinstellingen vanuit de tv-zenders. Net zoals de reclames nooit harder wordt gezet, maar klinkt het voller.