Gamesysteem samenstellen, vooral twijfel over GPU

Pagina: 1
Acties:

• Wezenb
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-04 21:35
Over ongeveer twee maanden ben ik van plan een gamesysteem samen te stellen. Ik wil echter wel een systeem dat is klaar voor de toekomst, waar ik gemakkelijk upgrades voor kan gaan aanschaffen wanneer nodig.

Ik wil dus eigenlijk gelijk voor de Haswell-serie van intel gaan, of zou dit alsnog geldverspilling zijn voor een gamesysteem wat wel jaren mee moet gaan?

Waar ik nu nog heel erg over twijfel is nu gaan voor de GTX770(evt. later een tweede kaart in SLI) of wachten tot het eind van het jaar op de 9000-serie van AMD? Ik wil vooral games spelen zoals Battlefield 4, waarvan ik gehoord heb dat kaarten van AMD hier beter in presteren dan die van Nvidia. Ik heb echter nog niet echt kunnen vinden wat deze prestatieverschillen zullen zijn, als ze er al zijn.

Hopelijk kan iemand me helpen met de keuze :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wezenb op 01-06-2013 20:24 ]

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05
Volgens mij kun je die keuze beter over anderhalve maand maken en je ondertussen flink inlezen. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door PCBaas op 31-05-2013 19:56 ]

5700X | RX 6600

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Het wachten is altijd wel een kwestie.
Wachten op Haswell is opzich wel een aardig idee dan, aangezien deze over een kleine week gereleased worden.
Ook is de 3570k bijvoorbeeld een prima CPU, van Ivy bridge, in je games zul je echter geen verschil merken ;) Heb je het budget raad ik overigens Haswell nog wel aan hoor. Heb je toch wat nieuwe spul. Maar of je er veel van zal merken betwijfel ik...

Een optie is om voor een goedkope i5 3* CPU te gaan (ivy bridge). En daarvan wellicht een 2e hands set koopt om een hoop geld te besparen zonder dat je CPU de bottleneck vormt.
Een GTX 770 zou een prima keuze zijn. Als je wacht zal AMD uiteraard met snellere kaarten komen. Waardoor de GPU's van Nvidia ook goedkoper worden. Nvidia gebruikt echter nog dezelfde architektuur van hun vorige generatie chips. Daarom denk ik dat AMD sneller zal zijn.
Echter is de GTX 700 serie momenteel ook geen slechte keuze, wellicht is de prijs wat hoog.

Succes!

我的名字是Mirno

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
zoals ik al net in een ander topic zei, de i5 3570K is vrij duur nu, goedkoop eentje scoren omdat haswell er aan komt zit er niet tot nauwelijks in. eigenlijk elke i5 is aan de prijs nu. logisch, leverbaarheid wordt minder terwijl de vraag er nog steeds is.

AMD zal niet de komende 6 maanden een nieuwe lijn GPUs presenteren, de 9000 serie staat voor laat 2013 begin 2014, en 2014 is waarschijnlijker. (de 8000 series, als die er komt, is de 7000 serie in een nieuw jasje)

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
wachten op de haswell variant van de i5 3570k is een slimme zet en gewoon een gtx 770 nemen nu ;)
AMD gaat al zeker een nieuwe kaart releasen rond de bf4 release dag, dus dat is wel nog een eindje .. (zijn trouwens ook geen echte hele nieuwe kaarten)