Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Forefront TMG 2010 geeft certificaatfout bij SSL

Pagina: 1
Acties:

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:35
Ik ben bezig om een tweede Forefront TMG server neer te zetten, die uiteindelijk de eerste moet gaan vervangen. Op de oude TMG server draait alles uitstekend, maar op die machine zit maar een netwerkkaart, en staat nog op een ADSL lijn, terwijl de nieuwe server twee NIC's heeft en op glasvezel is aangesloten.

Deze server gebruiken we ook als reverse proxy voor Exchange. Webmail, RPC over HTTPS en ActiveSync moeten ook via de nieuwe server gaan werken, en daar is een certificaat voor nodig. Ik heb ons certificaat (wildcard certificaat) inclusief private key geexporteerd vanuit de oude TMG server naar de nieuwe server, en daar geimporteerd. Het rootcertificaat heb ik in de Trusted Root Certification Authorities->Certificates geplaatst, de Intermediate certificaten (twee stuks) heb ik in de Intermediate Certification Authorities->Certificates geplaatst. Alle vier de certificaten staan ook in de Personal Certificates. Van alle certificaten klopt het certification path.

In de Listener voor SSL heb ik ons eigen certificaat gekozen (uit de personal store), en dat de private key correct geïnstalleerd is. Oftewel, alles lijkt in orde. Als ik echter een nieuwe regel wil aanmaken voor (bijvoorbeeld) ActiveSync, en ik test de regel, krijg ik de volgende melding:

Category: Destination server certificate error
Error details: 0x80090325 - The certificate chain was issued by an authority that is not trusted.

Ik heb al verschillende fora afgezocht, maar daar geen antwoord gevonden. Het probleem waar ik mee zit is dat het vanuit de oude TMG server prima werkt, dat de certificaten op exact dezelfde plekken staan als in de oude server, en dat ik niet heel erg bekend ben met certificaten. Bovendien wil ik op de Exchange (2010) server zo min mogelijk aanpassen: het is een draaiend systeem...

• Poltergeist
En na even nadenken was de oplossing redelijk simpel: Op de exchangeserver staat een self-signed certificate. Als je die in de certificate store op de Forefront TMG server zet, is het probleem opgelost.

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
En dan de volgende vraag: Waarom heb je op je Exchange server niet ook gewoon het certificaat van de third-party CA geinstalleerd?

• Poltergeist
Zoals ik al zei: ik heb niet al te veel verstand van certificaten. Onze exchangeserver heeft geen DNS naam die in ons certificaat zit...

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Dat hoeft ook niet. Je kan binnen Exchange alles zodanig instellen dat de hostname waar Exchange op reageert, overeenkomt met de hostname die je op een publiek certificaat hebt.