Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Topicstarter
Goedemiddag mede-tweakers,

Ik ga verhuizen en het is de de hoogste tijd om mijn breedbeeld tv de deur uit te doen.
En als we dan toch bezig zijn doen we ook gelijk een beetje fatsoenlijk geluid in de woonkamer.

Ik heb het volgende bij elkaar gezocht, kunnen jullie mij advies geven of dit een beetje bij elkaar past?
Dan gaat het met name om de versterker en de speakers.

Dit komt op ongeveer 1500 euro uit, wat al 500 euro boven het oorspronkelijke budget is :+
Dus tips zijn welkom maar liever niet voor een hoger bedrag

De tv: 55 inch LG 640S

De speakers: Jamo A 101 HCS 5

De versterker: Onkyo 414

Ik hoor graag of iemand met deze combinatie of onderdelen ervaring heeft, of betere apparatuur weet!

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06
Wil je per se 5.1? Je kan misschien beter beginnen met een 2.0 / 3.0 set en daarna uitbreiden, wanneer je er wel geld voor hebt....

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Topicstarter
Het hoeft niet perse 5.1 te zijn, maar een set leuke 2.0 speakers zijn vaak al duurder dan bovengenoemde set.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:57

Tazzios

..

als je max 1000 uit wilt geven en met de TV alleen al er over heen zit lijkt het me dat je daar (ook?) een andere keuze moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15

Nox

Noxiuz

Wil je per se 55"? Is 47" geen optie? Je kan dan ook kijken voor een kant-en-klaar setje speakers, dan is er toch nog wel 1000 euro van te maken denk ik zonder dat je extreem moet inleveren.

En wil je muziek luisteren of enkel films/series kijken? Als je muziek wilt luisteren zou ik ook zeer zeker even kijken naar een goede set zuilen met een redelijke laagweergave.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bartijn2 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 19:30:
Het hoeft niet perse 5.1 te zijn, maar een set leuke 2.0 speakers zijn vaak al duurder dan bovengenoemde set.
Het is niet zomaar dat een set goede 2.0 speakers duurder is dan een 5.1 setje. Een enorm kwaliteitsverchil natuurlijk. Met standaard setjes zoals de genoemde Jamo kun je als je niet te hoge eisen hebt prima een film/serie bekijken. Maar wanneer je muziek gaat draaien, gaan zulke setjes volledig door het ijs en zul je er achter komen dat het eigenlijk helemaal niet zo prettig is om naar te luisteren.

Maak voor jezelf dus als eerste de afweging wat je met de set wil gaan doen.
Pagina: 1