Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gmail: adres verandert opeens bij 'reply'

Pagina: 1
Acties:

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb een probleem waarvan ik de oorzaak niet kan achterhalen.

Ik krijg een email van iemand met een Yahoo mail adres dat eindigt op een i. Als ik reply op zijn mail dan verandert zijn adres naar een hoofdletter i of kleine letter L (kan ik niet onderscheiden?) op het einde. Mijn reply komt dan ook niet aan bij hem.

Als ik gewoon een mail stuur naar zijn adres met i op het einde komt het normaal aan.

Iemand een idee hoe zoiets opeens kan?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:25

Koppensneller

winterrrrrr

Heeft hij een reply-to header boven de email verzonden? Misschien heeft 'ie in zijn mailclient een foutje gemaakt bij het invoeren van zijn eigen adres.

[ Voor 46% gewijzigd door Koppensneller op 31-05-2013 15:37 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 19:35
Bij het versturen van een mail kan je een ander 'reply-to' adres invullen zodat het mailtje van afzender A komt en als je antwoord naar afzender B gaat. Dit kan inderdaad een foutje van afzender A zijn door een tiepvaut of een bewuste keuze om bijvoorbeeld bij een commerciele mailing de antwoorden naar het adres "nietgeinteresseerdinjeantwoord@afzender.nl" te laten zenden.

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Nou, dan weet ik waarschijnlijk wel waardoor het komt. Zijn account is een tijd geleden gehackt geweest (fout bij Yahoo servers) en toen heeft hij zijn wachtwoord moeten veranderen. Wellicht dat de hacker dan toen het reply-to adres heeft veranderd om zodoende emails te kunnen verkrijgen met eventueel info die handig kan zijn voor ze? En dat dat nu dus nog verkeerd ingesteld staat bij hem?

Waar stel je dat precies in dan? (ik zal zelf ook wel even googelen hoe dat bij yahoo zit)

edit: Gevonden: http://email.about.com/od/yahoomailtips/qt/et_reply_to.htm
Ik zal hem er op attenderen. Bedankt voor de hulp, neem aan dat dit dan de fout is. (geen fijn idee bij zo'n hack, gelukkig heb ik nooit iets belangrijks vermeld in zo'n reply toen ik niet doorhad dat er een ander adres kwam te staan)

[ Voor 24% gewijzigd door Swoosh op 31-05-2013 15:49 ]