Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:14
Ik heb op dit moment een laptop met een Atheros AR9485 wireless kaart.
Deze werkt in principe prima, zij het niet dat ik op school connectie problemen heb, en hier geen bluetooth in zit. Nou wil ik deze kaart vervangen door een pricewatch: Intel Centrino Advanced-N 6235, alleen nou vraag ik mij af of ik niet in de problemen kom doordat ik de antenne's niet vervang. Want die Intel werkt dus ook op 802.11a band, en bied bluetooth ondersteuning.

Ik heb op internet al wel gezocht maar ik kan hier niet een eenduidig antwoord op vinden.

Heeft iemand hier een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

De antennes kun je er gewoon op aansluiten en dan zal het prima werken ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Inderdaad kun je gewoon de antennes gebruiken. Meestal gebruiken fabrikanten een vast oppervlak/vorm voor de antennes, gewoon de aansluiting erop klikken en gaan (ze willen vaak nog weleens stroef gaan, ben dus niet bang om een klein beetje kracht te zetten met eraf halen/monteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
Oké, bedankt voor de reactie's.

Ondertussen heb ik hem besteld, en hij komt morgen binnen dus ik ga het morgen vanzelf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Antennes zijn het probleem niet, BIOS support wel.

De Amerikaanse FCC stelt namelijk dat elke combo van kaart en laptop specifiek door hen getest moet zijn, zo niet mag het niet werken. BIOS bevat dus een whitelist aan device IDs die mogen werken, anders niet :X

Voorbeeldje:
Mijn Acer One 522 had een gare Broadcom bgn-chip erin. Gaar omdat er geen 5GHz support op zat en een Linux driver bug leidde tot onvoorspelbare freezes van hele systeem :X

Ik kon een Intel 6300 goedkoop op de kop tikken. Prima ding, deed het in m'n werklaptop (HP Elitebook), maar niet in m'n Acer. De 5300 uit de Elitebook deed het ook niet in de Acer, en een 6230 evenmin. Omgekeerd werkte mijn Broadcom niet in de HP. Uiteindelijk een Broadcom agn-geval op de kop getikt, die deed het wel. Dan maar Windows erop draaien :(

Kortom, ga er allerminst vanuit dat een willekeurige miniPCI(e) kaart zomaar gaat werken :'(

Het is trouwens mogelijk om met een hex editor de BIOS te hacken om de device string toe te voegen, maar dat vraagt ballen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
@dion_b bedankt voor de info, ik ga het morgenavond vanzelf merken als ik thuis ben en tijd heb..
Anders gaat het terug sturen worden..

EDIT: Ingebouwd, en voor mijn laptop werkt het gewoon..
Thanks voor de info allemaal.

[ Voor 24% gewijzigd door biertjuh? op 02-06-2013 10:48 . Reden: Kaart ingebouwd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvdm3
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:20
Hey,

Excusses dat ik hier nog op reageer O-) .

Maar hoe bevalt de kaart tot nu toe?
Pagina: 1