Toon posts:

Boete illegale torrent

Pagina: 1
Acties:
  • 1.646 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Kan worden achterhaald naar welk precies apparaat een bestand is gedownload? Ik weet dat een download getraceerd kan worden naar een IP adres maar dan?

Bij voorbaat dank,
Henk

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Of jij het daadwerkelijk hebt gedownload of niet dat weet jij toch veel beter dan een andere tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

juridisch loket of je advocaat benaderen lijkt mij een logischere stap....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:07

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik zou ten eerste mijzelf eens afvragen of het klopt en of je iets gedownload hebt.
Vraag bewijs van boete sowieso op aan eigenaresse (heb persoonlijk ervaring dat er soms behoorlijk wat vreemde dingen gedaan worden om extra geld afhandig te maken en zoiets laat bij mij direct alarmbellen rinkelen) zo had ik een keer een boeten voor te snel rijden in Frankrijk met auto eigenaar huisje (autogebruik was afgesproken) toen we echter dingen gingen opvragen hield het heel snel op.

Maar nu serieus, er zou een IP adres van de desbetreffende PC/apparaat aanwezig moeten zijn waaraan te zien is wie het daadwerkelijk geweest is.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:33

Saven

Administrator

heb wel eens gelezen dat als je vraagt om bewijs dat jij dat hebt gedaan incl tijden e.d. (aan die instantie dus niet aan die vrouw, maar dat zou die vrouw dus moeten doen eigenlijk) dat ze dan al gauw afhaken.

maar idd wijze les, download via usenet in duitsland (evt zelfs via ssl als je de provider niet vertrouwt :P )

[ Voor 8% gewijzigd door Saven op 31-05-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pot8osalt
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2023
Hallo

Als je niet getracked wil worden installeer dan een vpn.
Die gaat dan (meestal) via het buitenland en dan omzeil je je provideder (je kan dus op alle sites.)
Maar volgens mij kan je dan niet getracked worden als ze dat doen staat er dat je het uit (bijv.) portugal doet.
Overigens is downloaden niet illegaal uploaden wel, maar ik weet niet hoe dat zit bij games of andere dingen.

hopen dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Natuurlijk kun je getraced worden. De computer waarnaar je de vpn opzet kan nog steeds logfiles bijhouden.
En in Portugal moeten ze zich ook aan de normen van de EU houden waarmee ze ook alle dataverbindingen moeten registreren en voor een bepaalde tijd moet opslaan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

pot8osalt schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:44:

Overigens is downloaden niet illegaal uploaden wel, maar ik weet niet hoe dat zit bij games of andere dingen.

hopen dat je er wat aan hebt :)
In duitsland krijg je wel een boete in de brievenbus.
1. voor downloaden alleen al.
2. ze houden het verkeer in de gaten

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-10 14:08
Heb je een mooi politie scherm dat je dit vraagt?

Het traceren binnen je lan netwerk is best lastig. De nat-tabel, waarmee je zou kunnen achterhalen welk intern IP het heeft gedownload, wordt door je router zo klein mogelijk gehouden. Dus in jouw router loop je vast met het traceren naar welk apparaat iets gedownload is. Je kunt altijd daarna gewoon de computers natuurlijk gaan doorzoeken om het bestand te vinden, maar dat kost nogal wat tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:01
Beetje onzinnig om zo'n oud topic opnieuw naar boven te halen. Mochten er toch nog vragen zijn over de juridische kant van downloaden of het anoniem blijven op internet dan kan er natuurlijk wel een nieuwe discussie gestart worden :)

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.