• BillEEEh
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-02-2024
Beste Tweakers,

Ik heb al een half jaar het probleem dat ik met geen enkele mogelijkheid geluid uit de voor of achter ingangen van mijn audio/microfoon poorten kan afspelen of opnemen. Dit probleem had ik destijds opgelost met een toetsenbord wat ik had met een Audio en Microfoonpoort, maar in verband met de aankoop van een nieuw toetsenbord wil ik dit graag oplossen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Het geluid heeft het toen ik de pc zelf in elkaar heb gezet wel gedaan de eerste 2 weken dat ik de pc had. (6 mnd. geleden)

Het moederbord is een Gigabyte GA-Z77P-D3 Rev 1.1

Ik heb het onderstaande al geprobeerd:
- Alle drivers van de website geinstalleerd http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4238#ov
- Windows 7 opnieuw geinstalleerd, en Windows 8 geinstalleerd.
- Bij Start->Settings->Control Panel->Adminstrative Tools->Services de service 'Windows Audio' op automatisch gezet en handmatig gestart.
- Gekeken of de audiopoorten en de controller niet gedisabled waren in de BIOS (zijn ze niet)

In apparaatbeheer staat bij de audiodrivers alleen de HDMI out van mijn videokaart. En geen andere.

Ik ben ten einde raad en ik vraag wanhopig om hulp, alvast bedankt!!

[ Voor 4% gewijzigd door BillEEEh op 31-05-2013 12:59 ]

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Waarschijnlijk moeten de drivers van de Realtek ALC887 chip apart geinstalleerd worden.
M.a.w. deze zitten niet inbegrepen in de standaard chipset drivers.

Kijk hier eens.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• BillEEEh
Jorruchie schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:26:
Waarschijnlijk moeten de drivers van de Realtek ALC887 chip apart geinstalleerd worden.
M.a.w. deze zitten niet inbegrepen in de standaard chipset drivers.

Kijk hier eens.
Bedankt voor de reactie!

Ik heb dit geinstalleerd en de pc opnieuw opgestart maar helaas zonder resultaat. Ik heb nogsteeds geen andere audio drivers dan de videokaart HDMI-out.

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

BillEEEh schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:56:
- Gekeken of de audiopoorten en de controller niet gedisabled waren in de BIOS (zijn ze niet)
In apparaatbeheer staat bij de audiodrivers alleen de HDMI out van mijn videokaart. En geen andere.
Als je dit echt 100% zeker weet, dan lijkt het erop dat de onboard geluidschip defect is geraakt.
Misschien een open deur, maar het is eventueel op te lossen door het plaatsen van een PCI geluidskaartje.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-02 10:22

Swordlord

Act first, think never

Op de stekker voor de interne aansluiting van de front jacks op het moedernord. Staat normaal een text op. AC'97 of HD AUDIO..

Afhankelijk van wat op de stekker staat, moet ook je BIOS instelling van je geluidskaart hiermee matchen.
Want als dit fout staat, kan er nogal wat rariteiten opkomen, omdat de gebruikte pins dan voor anders worden aangenomen.
Waardoor dus eigenlijk gewoon de geluidskaart over de zeik gaat, denkt dat dingen aangesloten zijn die niet zijn aangesloten enzovoorts...

Een andere optie is gewoon de internal plug gewoon los te gooien en alleen de achterste jackplugs te gebruiken. Dan heb je geen gezeik met die internal plug

Dan heb je in elk geval 1 storingsfactor minder, voor de zekerheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Swordlord op 31-05-2013 14:33 ]

• BillEEEh
Swordlord schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:31:
Op de stekker voor de interne aansluiting van de front jacks op het moedernord. Staat normaal een text op. AC'97 of HD AUDIO..

Afhankelijk van wat op de stekker staat, moet ook je BIOS instelling van je geluidskaart hiermee matchen.
Want als dit fout staat, kan er nogal wat rariteiten opkomen, omdat de gebruikte pins dan voor anders worden aangenomen.
Waardoor dus eigenlijk gewoon de geluidskaart over de zeik gaat, denkt dat dingen aangesloten zijn die niet zijn aangesloten enzovoorts...

Een andere optie is gewoon de internal plug gewoon los te gooien en alleen de achterste jackplugs te gebruiken. Dan heb je geen gezeik met die internal plug

Dan heb je in elk geval 1 storingsfactor minder, voor de zekerheid.
Bedankt voor de reactie :) Ik heb beide kabels al geprobeert en ook al verschillende instellingen. Ik zal zo even proberen om de kabel er gewoon helemaal uit te laten en te kijken of de achterste jacks dan misschien wel werken. Ik laat het nog weten!

Edit: Ik heb het kabeltje eruit gehaald en de pc opnieuw opgestart, maar ik heb alsnog geen geluid. Ook is het soms moeilijk om de BIOS in te komen want hij flitst voorbij in een halve seconde, maar dat is een ander probleem. De instellingen in de bios zijn wel goed.

[ Voor 11% gewijzigd door BillEEEh op 31-05-2013 16:17 ]

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

Heb je de instellingen van dit menu al nagelopen?
http://www.gigabyte.com/s...ge.aspx?fid=1703&pid=4238

Vond ik in de FAQ van op de site van jouw moederbord.

Pagina: 1