DNS cache probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
Systeem
macbook met OS 10.8.3
Firefox 21

Gisteren ben ik gestart met het uploaden van mijn website naar de server van de hoster. Tot vanmorgen had ik geen enkel probleem. Echter vanaf 10.00 uur vanmorgen kan ik mijn homepage www.convi.nl niet meer bereiken. Ik krijg de pagina van de vorige eigenaar te zien --> sedoparking reclame.

Op andere systemen bestaat dit probleem niet. Waarschijnlijk gaat er op mijn mac iets mis.

Zie hieronder

PING www.convi.nl (208.73.210.233): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0

PING convi.nl (194.247.31.60): 56 data bytes
64 bytes from 194.247.31.60: icmp_seq=0 ttl=57 time=11.251 ms

Er gaat dus iets mis met de verwijzing op dit systeem.
Mijn Mac stuurt me door naar het verkeerde IP adress. Namelijk het IP adres van de vorige eigenaar.

Het volgende heb ik geprobeerd.

- cache legen vanuit firefox
- cache legen met CC cleaner
- system reboot
- DNS reset vanuit termimal "sudo killall -HUP mDNSResponder"

Mijn vraag:

Hoe kan ik dit oplossen?

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 15:25
Cache flush al geprobeerd? Vanuit terminal: dscacheutil –flushcache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Je zegt andere systemen: hebben deze dezelfde netwerk settings? Toevallig ergens een foutief / oud fixed DNS adres ingesteld?
DNS resolving kan je op een Mac via de terminal testen mbv "dig" bv. dig www.convi.nl. Zo kan je zien wat het antwoord is van de ingestelde DNS server, dan weet je ook ineens of het probleem lokaal op de Mac wordt veroorzaakt of niet.
Een laatste mogelijkheid is je hosts file nakijken op manuele entries.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-10 20:54
@quirinus --> flushcache geprobeerd maar had geen effect.

@darkstart

Die andere systemen volgen dezelfde netwerk settings. Ik heb tussendoor nog even via het mobiele netwerk geprobeerd maar dit gaf hetzelfde resultaat.

---
om 14:45 uur kan ik zo ineens weer de pagina laden, zonder een verandering in de instellingen.
Het probleem is dus zo snel als het is onstaan ook weer verdwenen.
---

Thanks voor de tips. Wanneer het opnieuw voorkomt ga ik kijkende de uitkomst is tussen "dig convi.nl" en "dig www.convi.nl" vergelijken.

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

quirinus schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:57:
Cache flush al geprobeerd? Vanuit terminal: dscacheutil –flushcache
Totaal zinloos want er wordt een OS X versie hoger dan 10.6 gebruikt en daar werkt dit commando niet meer. Het commando zoals dat in de TS staat (het killen van mDNSresponder) is op 10.7 en 10.8 de enige manier om de DNS cache te legen.

Naast het gebruik van dig is het ook handig om het eens in Safari te proberen. Als ie daar ook sloom is of niet bereikbaar kun je de webbrowser wel uitsluiten.