Gigabyte Radeon HD7950 Lage FPS in Prison Architect

Pagina: 1
Acties:

• iViros
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-10-2023
Ik heb een lage Fps in Prison Architect terwijl ik in Battlefield makkelijk boven de 60 zit
Mijn system specs zijn
GPU : Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
CPU : i7 3770k
Ram : 16GB

Wat mij opvalt is dat de videokaart niet aanschiet op dit programma, want in CCC staat bij activity gewoon 0%
Hoe kan ik mijn videokaart inschakelen op dit programma, gaat hij hierdoor smoother runnen, of moet ik iets anders doen ?

Alvast bedankt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak je gebruik van Virtu op je systeem? Zoja, zet dat dan eens uit.

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Misschien belangrijk om te melden dat het een niet gereleasede kickstarter alfa game is vol met bugs?

Als je op de forums van die game kijkt zie je "This is known issue, It's not your setup. There is an increasing lag as the population grows, especially on the large map, but the game isn't using all the of CPU power."

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• iViros
Andere mensen zeggen dat de problemen pas starten wanneer er 500+ prisoners zijn ik heb er 10 :S
Ik heb geen flauw idee wat Virtu is heb het waarschijnlijk ook niet op mijn systeem.
Maar is het slim om in een of andere manier mijn videokaart te laten werken op dit programma en hoe doe ik dit want dat zou ik dan ook graag willen doen voor Minecraft

• Nightquest77
Ik lees even de andere topics door die allemaal geopend hebt voor je nieuwe pc, en ik zie dat alle topics van jou zich kenmerken door het feit dat je geen enkele inzet toont zelf iets uit te zoeken.

Je hebt zelfs niet eens genoemd hoeveel fps je nu wel haalt in Prison Architect, en over Minecraft: in je andere topic zeg je dat "als ik minecraft speel blijft hij rond de 50 60 fps". Dat is hartstikke veel, en meer dan genoeg om alles volledig vloeiend te spelen, dus waarom zou je iets willen veranderen?

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• iViros
Nightquest ik ben op het moment fraps aan het downloaden om mijn fps te bekijken. ( het zijn vooral lagspikes)
De 50-60 fps in minecraft zijn met default texturepack wanneer ik render distance far doe mijn shaders aan en een goed texturepack zakt mijn fps nogal hard
Ik kijk zo naar mijn fps in prison architect met fraps maar naar eigen mening schokt alles zelfs het geluid

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
iViros schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:23:
Nightquest ik ben op het moment fraps aan het downloaden om mijn fps te bekijken. ( het zijn vooral lagspikes)
De 50-60 fps in minecraft zijn met default texturepack wanneer ik render distance far doe mijn shaders aan en een goed texturepack zakt mijn fps nogal hard
Ik kijk zo naar mijn fps in prison architect met fraps maar naar eigen mening schokt alles zelfs het geluid
Prison Architect is gewoon een game met een baggere engine. Het is een game in Alpha.

Er zitten gewoon bugs in de engine die ervoor zorgen dat je videokaart en CPU niet op 100% gaan werken. Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn laptop, alles loopt goed totaan de 100 prisoners ofzo. Vanaf dan word het spel vrijwel onspeelbaar. Dit had je zelf ook kunnen googlen.

http://steamcommunity.com...ons/0/828934913267831212/

"as i read in similar threads, lots of the fps drops belong to path finding issues. just save your game and re-load it - works for most people"

Anders gewoon wachten tot de officiele release, dan zouden de bugs er toch wel uit moeten zijn.

• iViros
Ik heb onder de 10 fps in prison architect.
Dus mijn vraag is, is er een mogelijkheid om mijn videokaart te activeren net als wat hij automatisch doet bij Battlefield 3, zou dit helpen. op het moment heb ik maar 70 staff en 10 prisoners

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:05
Volgens mij draait hij nu op je iGP van de 3770k.
Is het niet op de exe file rechtermuisknop en dan forceren dat de grafische kaart gebruikt wordt.

• iViros
Thanks ga het proberen.

• iViros
Die optie is niet beschikbaar

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Nee die optie hoort bij NVIDIA kaarten. Bij AMD kaarten kun je dit niet veranderen geloof ik. Dat betekent dat het spel sowieso wel op de grafische kaart draait. Zoals hierboven genoemd, het spel zit vol met bugs en dat is bekend.

• iViros
Waarom staat er bij Activity bij CCC dan 0 % ?

• Arunia
Omdat hij dat waarschijnlijk toch op je iGP afspeelt en niet op je GPU.
Is er niet een mogelijkheid binnen CCC om dit te forceren.
Heb zelf ook een 3770k op een Z77 met een HD5770 Vapor, maar voor zover ik kan vinden loopt het bij mij wel in spellen op mijn GPU.

• iViros
Ik zou het niet weten maar ik kan wel effe de opties zeggen
Je hebt :
-vastgezet
-voorkeuzes
-bureaubladbeheer
-algemene beeldschermtaken
-mijn digitale beeldscherm
-video
-spellen
-prestaties
-geluid
-informatie
Onder welk kopje zou dat dan staan ?

• Arunia
Bios van je moederbord updaten? Wellicht dat er betere ondersteuning is voor de keuze van iGP of GPU bij bepaalde applicaties.

• iViros
Pc is 2 maanden oud....?

• Nightquest77
Heeft het allemaal niks mee te maken, zoals nu drie keer is gezegd is het een kickstarter funded game in ALPHA fase, de forums van die game staan BOMVOL met dit soort klachten.

• Arunia
En dan? Hoe lang ligt je mobo al op de planken? Geen idee welke je hebt. En ook geen idee waar de keuze gemaakt wordt om de iGP of de GPU te gebruiken.

Waar ik over val is dat afgezien van dat het een Alpha spel is, de GPU op 0,0% gebruik staat. Lijkt me dan toch niet specifiek aan het spel te liggen? Of wel?

• iViros
OJa, en voor Nightquest er zijn genoeg mensen op youtube die er degelijke videos over kunnen maken.
Hoezo kan ik dan niet eens spelen zonder opnames

• Nightquest77
iViros schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:46:
OJa, en voor Nightquest er zijn genoeg mensen op youtube die er degelijke videos over kunnen maken.
Hoezo kan ik dan niet eens spelen zonder opnames
Dan zet je de iGPU toch uit als je denkt dat daar het probleem zit? Dan weet je zeker dat ie de goeie gebruikt. Dan nog is het een game specifiek probleem dat ie niet switcht naar de goede videokaart, maar dat terzijde.

• Erik-e
Je kunt in de bios je interne GPU uitzetten inderdaad. Kun je proberen maar als BF3 wel op je GPU draait, en je je monitor aan hebt gesloten op je GPU en niet op je mobo output (De Interne GPU) is de kans nihil dat het aan je pc ligt, het is een alpha kickstarter game. en de engine is verre van geoptimaliseerd.

• iViros
Heb wat research gedaan over 0% activity van GPU en in minecraft is dit ook vaak het geval maar dit spel bestaad al jaren.

• iViros

• iViros
En in CCC is het 0% dus hij runt zeker op de verkeerde GPU

• Nightquest77
Als je in catalyst control center nou eens zoekt naar een mogelijkheid om 2d programma's te forceren om je videokaart te gebruiken?

• iViros
Heb snel in het programma gezocht kan het woord 3d 2d programma of forceren niet vinden

• Erik-e
Als je nu eens kijkt naar wat ik zeg, staat je monitor aangesloten op de uitgang van het moederbord, of die van je videokaart? Zorg dat hij aangesloten is op je videokaart. Wil je dan nog je IGPU uitzetten, ga dan naar de BIOS en daar staat waarschijnlijk GPU op "Auto" Dit betekent zowel de IGPU en de aparte GPU staan aan, al zet je dit alleen naar de aparte GPU zal je PC de IGPU niet meer gebruiken.

Werkt dit niet, wat ik eerlijk gezegd zelf denk. Dan ligt het gewoon aan het spel zelf, zoiets heb je met Alpha games.

[ Voor 13% gewijzigd door Erik-e op 31-05-2013 17:02 ]

Pagina: 1