Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
No drama
Het gaat dus om de mail instellingen denk
- Gebruikersnaam
- Wachtwoord
- Serverinstellingen
Normaliter als Wndows nog draait is dat dus geen probleem maar deze Windows dtaait dus niet meer.
Deze moeten dus er uit gevist worden op een andere pc.
Dus harde schijf aansluiten op een andere pc en dan die gegevens er uit vissen.
We hebben het trouwens over Outlook 2007
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Welk emailadres heeft deze klant? Als hij zich dat niet meer weet te herinneren, is het wellicht handig om een van zijn contactpersonen te vragen om te kijken welk adres er bij deze contactpersoon bekend is van deze klant.
Als het een hotmail/gmail/kpn/ziggo/whatever adres is, vraag dan een nieuw wachtwoord aan. Is het een (zakelijke) klant met een eigen domein? Reset dan zelf zijn wachtwoord of neem contact op met de IT-afdeling van deze klant.
KPN uitgezonderd gaat er bij alle providers natuurlijk weer een dag of twee over voordat dat nieuwe wachtwoord binnen is.
En bij een privedomein is het "uhm.. dat loopt ergens".
Ik heb eerlijk gezegt geen zin in het gedoe om een nieuwe aan te vragen

Maar als niemand iets weet word het dus klant bellen dat hij zijn gegevens opvraagt bij z'n privedomein.
Dus het gaat om een privédomein? Een belletje of mailtje naar de hostende partij is dan voldoende. Afhankelijk van de reactiesnelheid van de hoster is het dan wel opgelost, en kun je meteen vragen om serveradressen e.d. om de mailclient opnieuw te configureren.Leo1010 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:35:
hotmail/gmail zul je vaak zien dat ze het herstel email adres niet meer weten of het antwoord op de beveilingsvraag niet meer weten.
KPN uitgezonderd gaat er bij alle providers natuurlijk weer een dag of twee over voordat dat nieuwe wachtwoord binnen is.
En bij een privedomein is het "uhm.. dat loopt ergens".
Ik heb eerlijk gezegt geen zin in het gedoe om een nieuwe aan te vragenVandaar dus mijn vraag hier.
Maar als niemand iets weet word het dus klant bellen dat hij zijn gegevens opvraagt bij z'n privedomein.
Verder moet je je afvragen in hoeverre jij verantwoordelijk bent voor het terughalen van de gegevens, en daarmee hoeveel moeite je ervoor gaat doen. Het zijn immers de gegevens van je klant, en hij heeft de verantwoordelijkheid om die gegevens te bewaren. Natuurlijk siert het je om achter die gegevens aan te gaan, maar in principe is het de klant die daarvoor zou moeten zorgen. Maar dat is een andere discussie.
Dat is het hem juist.. ervaring leert me dat het heen en weer tussen mij, klant en provider meer tijd kost dan het er zelf uit vissen.adyta schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:59:
en daarmee hoeveel moeite je ervoor gaat doen.
Case-in-point. Ik heb daarstraks gebeld en het zijn ondertussen al 3 telefoontjes op en neer geweest.
Blijkt dat een oud-collega van de klant ooit die website en domein heeft opgezet. Die oud-collega zit op dit moment in Florida zonder internet...

Tja, dan zijn je mogelijkheden vrij beperkt ben ik bang. Je kunt wel de PST importeren in een nieuwe installatie, maar daar haal je het wachtwoord van het account niet mee terug.Leo1010 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:28:
[...]
Dat is het hem juist.. ervaring leert me dat het heen en weer tussen mij, klant en provider meer tijd kost dan het er zelf uit vissen.
Case-in-point. Ik heb daarstraks gebeld en het zijn ondertussen al 3 telefoontjes op en neer geweest.
Blijkt dat een oud-collega van de klant ooit die website en domein heeft opgezet. Die oud-collega zit op dit moment in Florida zonder internet...
Ik zou voor jezelf de nasleep besparen. PST terugzetten zodat de klant iig reeds ontvangen mail heeft, en meegeven dat hij zelf achter zijn mail aan moet gaan. Dan heeft hij zijn PC weer terug en kan hij weer verder. Mijn ervaring (als je dat niet doet) is dat jij achter die provider aan blijft gaan en de klant achter jou, en jou straks de schuld geeft dat het allemaal te lang heeft geduurd. Een PC die vandaag gebracht is moest immers gisteren al klaar zijn.
Klant gaat er idd zelf achteraan.
Maar mocht iemand nog een tool weten hou het vooral niet voor je. Dit is niet de eerste en zeker niet de laatste van dit soort gevallen.