Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 17:31
Een vriend van me wil graag een tablet of een laptopje kopen. Ik zag gisteren de X202E-CT001H in de plaatselijke Mediamarkt, heb er een fotootje van gemaakt en hem toegestuurd als "een voorbeeld" van een wellicht interessante laptop. Maar ik zou zeker nog verder gaan zoeken! Echter, na wat verder kijken vind ik dit ding steeds interessanter voor ze! Ik denk wel, dat het de i3 in plaats van de Celeron variant moet worden. 2GB geheugen lijkt me wel genoeg, maar dat moeten ze zelf maar zien.

Enkele vragen heb ik wel nog:
-Wanneer je op het touch screen in een invoerveld tikt, krijg je dan ook het on screen toetsenbord van Windows 8? Op mijn Vivotab RT krijg ik dat wel...ook al zit de tablet in het keyboard dock. Dat kan wel eens storend zijn.
-Lukt het de Celeron variant ook een beetje om soepel een (Youtube) HD filmpje af te spelen? Of hakkelt het dan als de ziekte?
-Hoe lastig is het om de harde schijf te vervangen door een SSD?
-Krijg je er recovery schijven bij? Of ben je je optie op recovery kwijt na het vervangen van de HDD door een SSD?

Belangrijkste vraag gaat eigenlijk nog juist niet over deze laptop: Het touch screen is leuk, maar ik zie het echt als een optie die de laptop alleen maar wat duurder maakt. Heeft Asus ook een variant van deze laptop zonder touch screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
De x202e is een zeer degelijke laptop als je hem niet voor te zware applcaties wilt gebruiken echter werken office e.d. prima!

De celeron processor is prima in staat om hd films te spelen al merk je wel dat hij met full-hd wat meer moeite heeft, de i3 variant heeft hier echter geen moeite mee.

Het on screen toetsenbord kan geactiveerd worden door het logo aan te raken echter zal deze als je een applicatie aanraakt niet aan gaan, de laptop gaat er van uit dat je je toetsenbord gebruikt. (dit kan je ook zelf instellen)

De ssd vervangen is goed te doen, kijk anders even op youtube, staan een aantal tutorials zoals deze (geen idee welke taal, maar aan de hand hiervan moet het lukken lijkt me)

En nee, je krijgt er geen recovery schijf bij, zou ook lastig worden bij een laptop zonder standaard cd drive ;)
Mocht je de hdd door een ssd willen vervangen kan dit door een standaard versie van windows 8 op usb (of cd met externe cd lade) te zetten, deze zal dan automatisch windows 8 installeren echter moet je dan wel de nodige drivers installeren maar volgens mij heeft Asus hier een tool voor.

Als variant zou je naar een 13,3 of 15 inch gaan, qua design komen de n56/n76 het dichtst in de buurt echter is dit een 15,6 en 17,3 inch model. Deze zijn een stuk duurder, maar je krijgt er wel uiteraard een hoop meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Bedankt voor je antwoord! Daar heb ik echt wat aan!
Ik heb die vriend van me inmiddels ook laten weten dat het op zich wel een goede optie is. Als alternatief heb ik hem deze optie aan de hand gedaan: http://www.samsung.com/nl/support/model/NP370R5E-A02NL
Geen touch screen (wat ie ook niet zo belangrijk vindt) maar veel meer laptop voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Ik zou de X202 afraden. De hoofdreden: de identiek ogende S200E heeft werkelijk absurd slechte koeling. Ik maak geen grapje als ik zeg dat dit de slechtste koeling is die ik de afgelopen 4 jaar hier heb gezien. Daarnaast is de accuduur ook niet echt bijzonder. Ik zou dan eerder pricewatch: HP Pavilion dm1-4403sd aanraden in dat performance/formaat segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Ben het met je eens dat de koeling niet optimaal is maar als je hem niet voor te zware taken gebruikt, beetje internetten e.d., heb je hier geen last van. Wel wordt de laptop warm als je bijvoorbeeld een film kijkt of een spel speelt, ook bij langdurig office gebruik (word, excel en powerpoint tegelijk) word hij zeker warm, was dit vergeten te melden! Maar in mijn geval (aangezien ik deze altijd op mijn bureau had staan) was dit niet storend noch werkte het de prestaties van de laptop tegen (voor zover ik dat merkte)

Genoemde laptop van HP is in dit segment, gekeken naar de koeling en RAM, wel een betere keuze. Maar wil je een leuke laptop voor internet e.d. met een touchscreen (dat met windows 8 ideaal werkt) dan heb je aan de x202e een goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Cool hoe hier wordt meegedacht! Jammer alleen dat het niet mogelijk is een E-mail notificatie in te stellen. Ik moet dus telkens zelf kijken.

Ik heb de Samsung gezien en ik moet zeggen, dat ik hem eigenlijk toch vond tegenvallen. Dat wordt toch weer veel te veel laptop. Die vriend van me heeft mijn Asus Vivotab RT gezien en vond het wel een geinig dingetje. En als je er dan max rond de € 500,- aan uit wil geven is die X202 wel een hele mooie optie! Ik verwacht dat die koeling geen probleem is.

Hij liet me nog weten, dat hij het allemaal prima vindt. Alle specs zeggen hem niet zoveel...hij zou ook met een tosti ijzer thuis kunnen komen. Dat geeft een redelijke indicatie van gebruik. Aan de andere kant: als mensen zeggen dat ze alleen maar wat willen internetten moeten ze vervolgens niet stuk lopen op een simpel Youtube HD filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De koeling is wel een probleem, bij een simpele game klokt hij al terug naar de laagst mogelijke kloksnelheden. volgens mij is er in de praktijk nauwelijks verschil in prestaties tussen deze en een veel zuinigere AMD brazos, zoals in de genoemde HP. De accu daarvan gaat ook meer dan 2x zo lang mee.

Ik zie niet echt waarom je de vivobook zou nemen als je niet per se een touchscreen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Wat noem je een simpele game?

En het oog wil ook wat. Nu moet ik zeggen, dat ik natuurlijk al slecht kan bepalen voor iemand anders wat mooi is, maar ik vind die Asus wel bijzonder mooi vorm gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Notebookcheck heeft getest met anno 2070. De CPU klokt terug tot het niveau waarop er 8W wordt gebruikt terwijl de processor 17w kan gebruiken. Dat is dus totaal hopeloos.

Flash video is nog wel te doen, dat kan een mobieltje tegenwoordig nog, maar voor iets zwaarders zeker niet aan te raden. Er is wat mij betreft ook geen enkele reden om een i3 te nemen als je toch niets zwaarder gaat doen dan youtube..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Daar heb je dan wel weer een punt. Trekt die Celeron ook een full hd video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-02 21:05
Wat vond je tegenvallen van de Samsung? Formaat? Bij de saturn is ie op dit moment 525,88 dus dat zit behoorlijk dicht bij die 500. Dan heb je wel een i5 :). Er staat ook een Asus met i5 voor 466 euro op Saturn website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles van de afgelopen 3 jaar trekt 1080p video zonder problemen mits er gebruik wordt gemaakt van hardware acceleratie (lees: geen VLC, voor de rest werkt bijna alles wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Ik vond die Samsung met de 15,6 inch inderdaad wat aan de lompe kant. Vergeet niet: die vrienden van me hebben een 10,1 inch tablet/keyboard dock gezien en vonden dat wel een leuke combinatie.

Nu ga ik ze geen Windows RT aan doen (ik heb er geen moeite mee, maar aan anderen krijg ik het niet verkocht)
Maar blijft dus een feit dat ze op zoek zijn naar iets kleins voor erbij. Dus dan denk ik dat 11,6 inch nogal snel het maximum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
Mijn vriendin heeft deze vivobook ook. Prima apparaat al vind ik de touchpad wat irritant af en toe. Vervelender nog is dat de wifi verbinding geregeld weg valt. Soms is een herstart nodig om dit weer te fixen. Op onze andere apparaten heb ik geen wifi problemen. Ze zegt het probleem niet of nauwelijks tegen te komen op andere locaties dan thuis. Heeft iemand anders ook dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Yup, ik heb sinds kort precies hetzelfde probleem met Wifi. Nieuwe drivers werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
Het is wel erg irritant. Heb je al eens contact opgenomen met Asus? Ik zal binnenkort eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Even Fn-F2 doen dat schakelt de wifi uit, in de vliegtuigstand. Daarna nog eens Fn-F2 e voila de wifi doet het weer!
Blijkbaar gaat de wifi in resume als je ff geen activiteiten ontplooid of het is een power off bug.

Overigens is dit een heerlijk apparaatje als je alleen maar wat surft. Die horror verhalen over stresstesten slechte koeling ed is veel napraterij.
Tis natuurlijk erg goedkoop voor een luxe alu body en touchscreen, Een echte bang for the buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Het is een energie-besparing optie van Windows zelf, oplossing:
http://support.asus.com/T...&hashedid=n/a&os=&no=1773

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RAAF12 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:40:
Overigens is dit een heerlijk apparaatje als je alleen maar wat surft. Die horror verhalen over stresstesten slechte koeling ed is veel napraterij.
Tis natuurlijk erg goedkoop voor een luxe alu body en touchscreen, Een echte bang for the buck.
Tuurlijk hoor. Als je een review aanhaalt waarin staat dat de koeling objectief gewoon kut is is dat opeens 'napraterij'. Haal dan een tablet met 3x zo lange accuduur als performance je niets interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
Nee, dat is het niet. Dat had ik al geprobeerd namelijk.
Pagina: 1