Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Imap, thunderbird (& pop3 gmail?) berichten zijn "gelezen"

Pagina: 1
Acties:

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 22:19
Ik ben net overgestapt op het lezen van mijn email via imap, na jarenlang pop3 gebruikt te hebben.

Als backup laat ik gmail alle mail lezen via pop3.

Waar ik nu tegenaan loop is dat bijna alle nieuwe mail die ik in Thunderbird vind als gelezen is gemarkeerd. Maar een enkele keer is het ongelezen, vaak het ik dan net zelf de controle gedaan, of het bericht is door thunderbird naar een andere map gefilterd.

Het is zelfs gebeurd dat mail die ik opnieuw als "ongelezen" had gemarkeerd later weer gelezen was...

Kan het zijn dat de mail op de pop server als gelezen gemarkeerd wordt nadat gmail het geladen heeft?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
In de basis:
Since POP3 downloads the message from the server, the server marks the messages as read. There's no solution to fixing this since the server seems to treat the downloaded messages as being read.
Waarom pak je alle mail niet gewoon via imap uit gmail als die het via pop3 ophaalt uit je andere inbox?

Desktop | Server | Laptop

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 22:19
In de basis?
Omdat ik google toch niet helemaal vertrouw...
Google is voor mij echt een backup, voor als er iets heel erg mis gaat met de mail.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het vertrouwen van Google heeft er weinig mee van doen ;)
Als je alles via IMAP doet, worden de vlaggetjes wel netjes gezet en meegenomen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm