Cisco certificaat, behaald maar niet gekregen?

Pagina: 1
Acties:

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-11 20:41
Hallo tweakers,

Enige tijd terug heb ik CCNA3 afgerond, de eindtoets voor praktijk werd afgesloten met een 'voldoende' en niet met 'goed', aldus de docent. Als gevolg wordt CCNA3 wel succesvol afgerond maar krijg ik geen certificaat. Ik heb het opgezocht maar kan online geen info vinden over of ik wel of niet een certificaat zou moeten krijgen.

Is dit iets dat de school zelf mag/kan bepalen of hoor ik gewoon een certificaat te krijgen?

Bedankt voor de reacties op voorhand!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 10:01
Voor non industriële Cisco certificaat dien je minimaal 70% te halen volgens mij.

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 01:54
Voor een certificaat hoor je inderdaad 70% te halen en 75% voor een letter of recommendation,

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-12 16:31
Op mijn MBO opleiding gold inderdaad ook dat je minstens 70% moest halen om een certificaat te krijgen, misschien dat je 69% had? :P

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik neem aan dat je dit ook besproken hebt op school?

• Codemeister
Ja, heb het direct ter sprake gebracht. Er is geen %-score gegeven maar enkel 'Voldoende' volgens de docent. Ik kan dit zeker niet online terugvinden?

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-12 10:06
Codemeister schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:21:
Ja, heb het direct ter sprake gebracht. Er is geen %-score gegeven maar enkel 'Voldoende' volgens de docent. Ik kan dit zeker niet online terugvinden?
ik moest mijn toetsen altijd afnemen via de Cisco Network Academy, hier kan je ook je resultaten etc. terug bekijken. Echter beheerd school je account, maar het moet wel op jouw naam en emailadres staan volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door JerX op 31-05-2013 10:27 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 21:04
Scholen zijn vaak geen officieel test-centre voor cisco. Ik kreeg ook geen cert nadat ik CCNA had gehaald, 10 jaar terug.

• Droid86
wallywally schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:57:
Scholen zijn vaak geen officieel test-centre voor cisco. Ik kreeg ook geen cert nadat ik CCNA had gehaald, 10 jaar terug.
Hij heeft het ook over een non industriële certificaat

• Codemeister
Ik heb niets kunnen vinden binnen de Net Academy, vermoedelijk omdat de uitkomst van de praktijk nog niet is ingevoerd. Ik wacht het af, bedankt voor de replies!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-12 10:06
wallywally schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:57:
Niet? Ik wel wel voor CCNA 1 zo 5 jaar geleden. Met een mooie officieele brief erbij van een of andere cisco vent :P

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 11:10
@ Codemeister,
Bij Gradeboek moet je Final score erbij staan .. Ik geloof alleen dat de kleine toetsjes (die van de losse chapters) 3% meetellen. Misschien dat je totaalscore onder de 70% zat (dus ook je PT Practice Final).

Dat zou ik eerst even controleren, desnoods vergelijken met klasgenoten.

Ik heb bij mijn school (Rijnijssel in Arnhem) geen problemen gehad met het behalen .. wel hier en daar een herkansing moeten doen (underachievert -___-). En soms duurde het voor ik t certificaat binnen had, maar verder geen minpunten.

• Codemeister
Heb inmiddels binnen de Net Academy de cijfers kunnen opvragen:

CCNA2 (certificaat ontvangen):
Skills: 70
Weighted Percentage: 83.0

CCNA3 ((nog) geen certificaat ontvangen):
Skills: 60
Weighted Percentage: 71.8

Lijkt me in orde voor een certificaat, toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Codemeister op 31-05-2013 13:26 ]

• Droid86
Codemeister schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:24:
Heb inmiddels binnen de Net Academy de cijfers kunnen opvragen:

CCNA2 (certificaat ontvangen):
Skills: 70
Weighted Percentage: 83.0

CCNA3 ((nog) geen certificaat ontvangen):
Skills: 60
Weighted Percentage: 71.8

Lijkt me in orde voor een certificaat, toch?
Je skills cijfer zal dan ook wel op de 70 moeten zitten. Net zoals bij je CCNA3.
Overigens zijn de certificaten die je van je school krijg amper iets waard.
Je kan volgens mij hooguit korting krijgen op een CCNA examen als je alles hebt doorlopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Droid86 op 31-05-2013 13:42 ]

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
Droid86 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:41:
[...]

Je skills cijfer zal dan ook wel op de 70 moeten zitten. Net zoals bij je CCNA3.
Overigens zijn de certificaten die je van je school krijg amper iets waard.
Je kan volgens mij hooguit korting krijgen op een CCNA examen als je alles hebt doorlopen.
Hoe zo dit dan ? Je doet toch gewoon examen via Cisco ?
Moet je na die 4 semesters ook een eind examen afleggen ?

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
tomdabom schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:56:
[...]
Hoe zo dit dan ? Je doet toch gewoon examen via Cisco ?
Moet je na die 4 semesters ook een eind examen afleggen ?
Het behandeld wel dezelfde stof en je zou met de kennis ook gewoon je CCNA examen moeten kunnen halen.

Echter is bij die web examens makkelijk vals te spelen en ik vermoed dat dat de reden is dat deze certificaten niet zoveel waard zijn (voor het bedrijfsleven dan).

Het 'echte' CCNA examen doe je bij een examencentrum via bijvoorbeeld pearsonvue.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Shinji schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:02:
[...]

Het behandeld wel de stof en je zou met de kennis ook gewoon je CCNA examen moeten kunnen halen.

Echter is bij die web examens makkelijk vals te spelen en ik vermoed dat dat de reden is dat deze certificaten niet zoveel waard zijn (voor het bedrijfsleven dan).

Het 'echte' CCNA examen doe je bij een examencentrum via bijvoorbeeld pearsonvue.
Ach, die examen was makkelijk. Ik heb 2x boven de 900 punten van 1000, ICND 1 en 2. Tis net als een normale finall van Cisco academy, maar met labs erbij. Wel is Cisco examens strenger dan Microsoft. Je moet 825 halen om te slagen.

[ Voor 8% gewijzigd door plizz op 01-06-2013 13:07 ]

Pagina: 1