Vreemde dingen met mijn GF2MX

Pagina: 1
Acties:

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Ik heb een klein probleempje met mijn CardExpert GeForce2MX.
Als ik vaak een spel opstart (Vooral Black&White, maar ook andere) krijg ik allerlei zwarte puntjes en lijnen door het scherm heen lopen.
Meestal is dit alleen bij het opstarten en niet in het spel, maar nu begint ie dat ook af en toe te doen, en het iriteert mij matenloos.
Ik heb al geprobeerd nieuwere drivers te installeren, maar dat helpt er niet bij.
Het vreemde is dat ie het de ene keer wel heeft en soms ook weer een hele tijd niet.
Maar als ik bijv. Unreal Tournament met de mod StrikeForce opstart, heb ik het altijd, terwijl dit niet zo hoort te zijn.
Ik ken iemand met dezelfde videokaart alleen met 4.8ns geheugen i.p.v. het 5.5ns van mij, maar die heeft er geen last van.
En ik denk niet dat het komt door het snellere geheugen.
Iemand ideetje? Kheb het trouwens met alle drivers.

• Pollewob
  • Niet online
Heb je je kaart overgeclocked? Zo ja.. dan staat ie iets te ver, zo nee, dan moet je misschien ff windows er opnieuw opzetten :)

Verwijderd

Uhh... toevallig te ver overgeklokt?

Anders denk ik dat gewoon die kaart naar de ballen is.

Je zou ook nog kunnen proberen de kaart op AGP 2x te laten draaien...

• BoNeZ99
Nee, kheb het ook gewoon op de standaard settings. Ik kan dat ding op 2 settings zetten.
1. Default Performance Settings (166/175)
2. Enhanced Performance Settings (200/210)

Hehe, ik ga natuurlijk niet op AGP2x draaien als ie het op 4 aankan. |:(

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 20:34 schreef SMAR het volgende:
Hehe, ik ga natuurlijk niet op AGP2x draaien als ie het op 4 aankan. |:(
Zucht, kan het erger :?

Ik hoor dat vaak mensen zeggen, maar die mensen weten ook niet dat AGP4x niet zorgt voor meer FPS dan AGP2x.
AGP2x is snel zat voor die kaart!

• BoNeZ99
Hallo??? Heb jij mij over FPS horen praten?? Ik zeg alleen, als een kaart op AGP4x kan lopen dat ie dat ook moet doen. Dit slaat echt als kut op Dirk.

• Pollewob
  • Niet online
Wat heb je liever... en kl*te lopend systeem omdat jij je kaart perse op 4x AGP wilt hebben of een systeem dat rockstable is met je AGP op 2x?? Qua snelheid maakt het geen ene ruk uit :)

btw... je kaart kan het wel aan maar je mobo waarschijnlijk niet :(

• BoNeZ99
Da's dus denk ik onzin. Kheb juist daarnaar gekeken door een andere videokaart erin te proppen (Diamond Stealth III) ook op AGP4x en die doet het wel perfect. Ik denk dat het gewoon aan die kaart ligt. Maargoed, kga toch voor de zekerheid dan maar ff m'n kaart op AGP2x zetten om te kijken.

• BoNeZ99
Leuk, tis met AGP2x dus nog ff wat erger, en ook in-game, en met AGP4x heb ik dat maar af en toe. *Zucht* Ik denk dat ik maar eens de winkel ga bellen waar ik 'm gekocht heb. Dit is al de 2e GF2MX, en van die 1e was het geheugen stuk. Als dat weer het geval s, hoop ik maar dat ik mijn geld kan terugkrijgen, dan koop ik wel een GF2 Pro ofzoiets...

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 22:45 schreef Pollewob het volgende:
Wat heb je liever... en kl*te lopend systeem omdat jij je kaart perse op 4x AGP wilt hebben of een systeem dat rockstable is met je AGP op 2x?? Qua snelheid maakt het geen ene ruk uit :)

btw... je kaart kan het wel aan maar je mobo waarschijnlijk niet :(
net of het ene ruk uit maakt hoe je systeem loopt of je hem op 2x of 4x heb staan
maakt geen reet uit op alle 2 kei stabiel

• Pollewob
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 23:01 schreef sub-zero het volgende:

[..]

net of het ene ruk uit maakt hoe je systeem loopt of je hem op 2x of 4x heb staan
maakt geen reet uit op alle 2 kei stabiel
Er zijn anders genoeg moederborden die moeite hebben met AGP 4x :)

• BoNeZ99
Maar dat is dus niet het geval een andere kaart doet het wel stabiel (Zie vorige post). Lijkt me trouwens wel dat een A7V dit stabiel aan moet kunnen? Maarre ik denk dat het zoiezo iets met de kaart is, want in het begin had ik het totaal niet, en (kheb 'm nu een half jaar)in de loop der tijd is het gekomen en het word erger. Maar weet niemand wat dit kan zijn?
Pagina: 1