Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(JQuery) keypress met non-latin karakters

Pagina: 1
Acties:

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Met mijn Griekse toetsenbord instellingen krijg ik voor verschillende karakters dezelfde code terug:
όάέίύ geven allemaal 229 terug als ik dit invoer op de onderstaande website:

http://api.jquery.com/event.which/

Wel erg bijzonder dat het via de officiële jquery website ook niet werkt...

In het Grieks moet ik altijd 2 toetsen indrukken namelijk de ; en de desbetreffende letter.

Resultaten van de toets ;
Zijn er niet, want in de code belandt hij nooit in de breakpoint. Teken dat de API kennelijk niet ziet wat voor toets dit is.

Resultaten van de toets o
code:
1
2
3
4
5
6
7
altKey: false
bubbles: true
char: undefined
charCode: 959
data: null
eventPhase: 3
keyCode: 0

Als ik ό bekijk in de console ("ό".charCodeAt(0)) dan komt hier de code 972 uit.
Enig idee hoe ik die ook daadwerkelijk kan afvangen aangezien er nu constant 959 uit blijft komen.

PSN: Norfirin

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
Ik weet niet wat je bouwt, maar dit klinkt als een heel raar plan. Op de mac bijv moet je alt-toets met teken indrukken, de alt wordt niet geregistreerd, dus een ó kan ik nooit indrukken... Wat ben je van plan te maken? Misschien kun je dan beter geholpen worden..

|>

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je mijn edit gezien en de links daarin gevolgd en gelezen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Ik heb je edit gezien, maar ik moet nog goed lezen wat er precies bedoeld wordt. Even ter verduidelijking wat ik aan het maken ben. Ik ben Grieks aan het leren en maak een browser spelletje om de taal op een leukere manier onder de knie te krijgen. Het Griekse toetsenbord gebruikt géén ALT-toetsen voor speciale codes. De stress wordt telkens gelegd met de ; toets. In de onderstaande voorbeelden zie je per woord welke toetsen er worden aangeslagen, inclusief de stress-combinaties:

νερό = water (n + e + r + ; + o)
δρόμος = weg (d + r + ; + o + m +o + w)
αυτοκίνητο = auto (a + y + t + o + k + ; + i + n + h + t + o)

In bijna ELK woord van de Griekse taal zit een accent die de klemtoon aangeeft. Met een ALT-toets systeem zou dit een gigantisch traag type-systeem opleveren. Het is dus belangrijk dat ik "op precies dezelfde manier" kan typen als het native-Griekse keyboard layout systeem.

Ik zal gelijk verder duiken in de IME. Ik denk inderdaad dat ik hier het antwoord moet vinden.

PSN: Norfirin

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tony L schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:53:
Ik denk inderdaad dat ik hier het antwoord moet vinden.
Dat, en het verschil tussen keypress en keyup/down.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij