Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Ik wil voor een project een aantal softbal knuppels laten draaien uit hout. Ik heb een origineel exemplaar in aluminium. Ik wil nu graag een 3d model laten maken van de originele knuppel om zo machinaal een aantal kopieen te laten maken.

Ik ben hier totaal nieuw mee en heb geen idee waar ik moet beginnen, wat voor formaat is gebruikelijk .dwg of .dwf .stl? Voordat ik een opdracht plaats op elance oid wil ik graag weten wat handig is. Misschien is het een interessant project voor iemand hier?

Simpel overzicht basis maten.
https://docs.google.com/f...VOG1IUVE/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-09 13:05
Is het niet goedkoper om gewoon houten knuppels te kopen?

Maar als je wilt laten maken dan is dxf of dwg waarschijnlijk voldoende.
Ik denk dat je het profiel zelfs 2D, bijvoorbeeld in inkscape, kan aanmaken. Inkscape kan als 2D dxf exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
Het zal zeker goedkoper zijn om een standaard knuppel te kopen, alleen zullen deze knuppels nog nabewerkt worden en wil ik specifiek deze maten.

Welk programma word hier meestal voor gebruikt in 3d? Solidworks autocad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 10:32
Hankt van de draaibank af denk ik, maar Solidworks zou geschikt kunnen zijn. Heb je de gegevens van de draaibank? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
Ik heb een aantal prijsopgave gedaan en de meeste kunnen hem zo kopieren maar omdat ik vrij wil zijn waar ik ze laat draaien (deze partij en de volgende) zou ik liever een 3d model hebben hierdoor heb ik geen specifiek model draaibank.

Er komt ook een wandsteun in het midden van de knuppel waar deze in een trechtervorm loopt. De steun moet die vorm negatief hebben zegmaar (dat de knuppel in de steun valt).

Hierdoor moeten eigenlijk alle knuppels gelijk zijn zodat ze allemaal passen. Ook kan de steun makkelijker in 3d gemaakt worden als ik het model van de knuppel heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Masterrikkie op 31-05-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 10:32
Ik heb hem voor je in Solidworks gezet, wat is je mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
Super man, ik pm je me email even door, hardstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-09 13:05
Om te draaien wordt er van je 3D model eerst weer 2D gemaakt, dat de draaibank weer in 3D veranderd...

Maar je probleem is opgelost nu ;)
Pagina: 1