SSD Stuk? 0x00000f4 BSOD

Pagina: 1
Acties:

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 17:50
Ik heb hier een Samsung 830 128GB met kuren, S.M.A.R.T. is ok en ook de Samsung Magnician software zegt dat alles in orde is.

De SSD Draaid(e) in mijn home server met WHS 2011 op de ingeboude intel controller. Het begon met gegarandeerde BSOD's na 15 seconden als ik een kopieeractie naar de SSD startte. 0x00000f4 als foutcode

Ik heb dan een secure erease gedaan en een image backup terug gezet van 3 dagen voorheen. Nu kreeg ik de BSOD zelfs als ik de server gewoon idle liet.

Daarna heb ik opnieuw een secure erease gedaan en windows server 2012 setup gestart, dit loopt vlotjes tot het systeme herstart dan krijg ik een ntkernel not found error.

Is deze SSD dus naar de haaien? Wat waren HDD's toch leuk, dan hoorde je tenminste als dat ding stuk was :p

[ Voor 5% gewijzigd door timofp op 30-05-2013 23:23 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Volgens mij RMA, als ik zo het internet aflees. Slechte batch controllers ofzo :| zie ook eens of je de laatste firmware hebt.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• timofp
Laatste Firmware heb ik. Maar ondertussen is het verhaal vreemder geworden.

Wat ik heb gedaan.

Image genomen van de Crucial m4 in mijn laptop en deze image gezet op de 830, de image van meer dan 80gb erop zetten ging heel vlot zonder problemen, daarna kan ik de 830 ook in mijn laptop netjes gebruiken en bestanden heen en weer copiëren, stress test draaien etc... no problem dus.

Echter daarna de crucial m4 in mijn server gestoken en deze is bij het opstarten verbrand. Er kwam een brandlucht van de server onmiddelijk de SSD eruit gehaald, gelukkig blijkt de server nog te werken, heb wel nog niet alle harde schijven terug aangesloten, durf dit momenteel niet, die 30TB aan harde schijven kosten me nogal wat dus wil zeker zijn dat daar het probleem niet licht.

Ik ga nu een fresh install proberen op de 830 in mijn laptop, voorheen ging dat niet, eens kijken of dit nu lukt.De crucial m4 wordt niet meer erkend...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Lijkt me dan eerder een rotte kabel.

• timofp
Zou ik nu ook denken, fysiek zien ze er echt in orde uit, ik gebruik wel enkele molex splitters, maar zoals gezegd, deze zien er in orde uit en er zijn ook nergens brandsporen te bekkennen, noch aan de ssd, noch aan de kabels.

Ik ga de molex splitters zodadelijk eens testen aan de HTPC (die is het oudst en daarbij vindt ik het het minst erg als deze moest stuk gaan).

Maar het zou toch vreemd zijn dat de kabel bij de 830 deze rare BSOD's geeft en de crucial zomaar op blaast...

Edit: Zojuist Windows vlekkeloos kunnen installeren op de 830 in mijn laptop, iets wat voorheen dus absoluut niet ging.. vreemd

Update: De 830 draait ondertussen de hele windows server 2012 setup zonder problemen
De betreffende Molex splitter en 2 Molex naar SATA kabels heb ik in mijn HTPC geprobeerd en dit geeft geen problemen.

Dus waarom deed mijn 830 zo vreemd zelfs na een secure erase en lijkt hij nu terug te werken. zou ik die nog RMA doen, als dat zelfs nog maar gaat?

En waarom is die Crucial m4 letterlijk opgebrand in mijn server? Molex kabels zijn een redelijk simpel iets, ze zien er perfect uit en werken nu ook, dus lijkt me vreemd dat die even niet gewerkt hebben. Gewoon bad luck?

[ Voor 43% gewijzigd door timofp op 31-05-2013 00:39 ]

• timofp
Ondertussen de 830 opnieuw in de Server gezet nadat ik alle hardware gecontroleerd had (kabels etc..) Ik heb terug de backup image van enkele dagen geleden terug gezet en deze keer werkt alles wel. 40GB aan een stuk naar de SSD geschreven zonder problemen waar hij eerder na 15 seconden zou BSOD'n. Hardwarematig is er trouwens niets gewijzigd en in principe softwarematig ook niet want heb de zelfde image terug gezet. Blijft toch vreemd dat die 830 bij zoveel linstalls zelfs na verschillende secure ereses problemen bleeft geven en nu gewoon blijkt te werken.

Mijn crucial, tja geen idee wat daaar mee gebeurd is, maar die is stuk.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• timofp
Ik heb de desbetreffende kabels getest op een ander systeem en daar werkte ze zonder problemen. Maar heb ze toch maar idd voor de zekerheid aan de kant gelegd.

Ik zit dus nog altijd met twee raadsels, waarom die 830 zo vreemd deed zelfs na verschillende secure ereses en nu terug werkt. En waarom die crucial overleden is, nuja dat laatste maakt me niet zoveel uit, dat is nu over. Hoop alleen dat de problemen met de 830 niet weer terug komen.
Pagina: 1