[bereik draadloos] vervanging Belkin Pre-N router

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben op dit moment bezig met vervangen van een Belkin Pre-N router. Deze begint toch wel oud te worden en ik ben bezig om het netwerk te optimaliseren om kantoor ook te koppelen aan het netwerk. Ik begin er echt hopeloos van te worden want ik heb al diverse pogingen gedaan zonder enig goed resultaat.

Oude situatie:
In de winkel hebben nu een Belkin Pre-N router staan. Die dekte aardig het huis en deed het vaak redelijk achter. Dat was het punt niet. De afstand was: winkel op zolder router > 15 open veld > 2 meter huis in.

Nieuwe situatie:
Ik heb al diverse dingen geprobeerd en allemaal zonder goed resultaat dus ik een ENH-202 EnGenius Outdoor 300Mbps 2.4GHz gekocht. Dat ding moet op campings etc prima resultaat geven. Ik heb de EnGenius al ingesteld op 10 km range + 28 DBM (ook minder) maar het helpt gewoon simpelweg niet. Ik ben al gaan switchen naar B+G ipv B+G+N. Ik heb een Edimax repeater in kantoor (15 meter open range) gezet en met pings haal je tussen de 1-3 ms en geen signaalverlies behalve als iemand er tussen staat. Qua netwerk gaat het daar echt allemaal top. Wat ik ook probeer; achter doet de PC wel qua netwerk maar de macbook blijft met timeout komen. Ik heb de macbook al op kantoor ingesteld en dan gaat het wel maar op het moment dat die naar achteren gaat is het mis.

Ik zoek naar een oplossing om een stabiel netwerk te krijgen. Ik kan nog een nieuwe EnGenius N Router ook op zolder in de winkel zetten en de EnGenius Outdoor als repeater ergens er tussen plaatsen. Maar het blijft de vraag: waarom deed de Belkin Pre-N het toch redelijk goed en geen een andere draadloze router haalt deze zelfde range. Kabels trekken gaat niet want die is eruit getrokken. Tot kantoor gaat goed maar naar achteren is een ramp. De pc die achter staat heeft ook nog een Pre-N netwerkkaart en qua bereik blijft die aangeven dat je bijna volbereik hebt en met de Macbook net 3 streepje. Ik heb kanaal al vastgezet, N uitgezet, diverse DBm instellingen, diverse km ranges (zelfs 2 km had je achter nog 1 streepje). Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd maar ik weet niet wat. Repeater helpt simpelweg niet dus ik weet het even niet meer. wat heeft de Belkin Pre-N wat andere routers niet hebben?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Kun je er een kabel naartoe krijgen? Anders kun je denken aan powerline (maar dat is ook echt je laatste optie).

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Hoe is je wireless security ? Staat deze op WPA2 met AES (dus niet TKIP) ?

• itsalex
  • Niet online
De wireless security kan niet vanwege de Pre-N kaart die 1x in een pc zit niet naar WPA2 gaan. Ik ga het wel nog proberen want er zit gelukkig een PCMCIA>PCI in en ik heb nog een Netgear Rangemax.

Ik heb al een Linksys repeater nog gebruikt maar dat liep uit op een ramp omdat die Linksys zijn eigen leven ging lijden, letterlijk en figuurlijk.

Echt een ramp dit draadloos. Voor alles bestaat wel een oplossing maar hier word ik al jaren helemaal gek van. Niet 1 keer dat ik dit probeer maar misschien wel voor de 20e keer.

Kabel kan niet want die hebben ze weggehaald. Echt k*t en powerline gaat ook niet werken dus ik dacht misschien dan toch een kabel gaan trekken of een Ziggo abo nemen en dan heb je meteen ook goed Internet en ben je klaar. Ga je meteen van 6 Mbit naar 20 Mbit maar ja 2 abo's en in tijden van crisis pffff, uiteindelijk is het goedkoper en ben je ook klaar maar ja die klant hmmm betaal ik weer meer. Dan maar. Maar ja dan heb ik weer een volgend probleem met pinnen en om daarvoor dan de draadloze oplossing weer de andere kant te gebruiken ben ik bang dat het te instabiel is want er komt ook een pin aan te hangen.

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Ik neem aan dat je al 20 MHz channel bandwidth geprobeerd hebt. Merkte je verschil ?

En heb je hiermee getest ?
- Selectable vertical or horizontal antenna polarity to avoid interference and Maximize performance

[ Voor 43% gewijzigd door joec op 31-05-2013 04:24 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Optie om met richtantennes buiten te werken en binnen in het huis een losse AccessPoint. Bij draadloos heb je twee zenders en twee ontvangers, daarom moet beide kanten met meer vermogen zenden om afstand en obstakels te overbruggen.

offtopic:
Repeaters zijn evil

Eerst het probleem, dan de oplossing

• itsalex
  • Niet online
Ik zat eigenlijk te denken.

Als ik nou een standaard Engenius router ga gebruiken en in het midden op een paal die sterkere Engenius dan zou ik er moeten zijn? Of aan het gevel van het huis?

Ik had al de N uitgezet. Toen wel beter resultaat. 20 mhz staat het al.

Pagina: 1