Toon posts:

Condensator 1200V 20µF gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een schrikdraad toestel ben ik op zoek naar een condensator van 1200V, 20µA met schuifklemmen. Deze geeft intern kortsluiting.

Foto: Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/9xt33ra39/DSC02329.jpg

Ik heb al zitten zoeken op de site van Farnell, maar helaas niets gelijkaardigs gevonden. Ik zou wel vrij dringend een nieuw exemlaar moeten hebben.

http://be.farnell.com/jsp...3072+110469339&mm=1000002||,1001880|110120049|,1003235||,&filtersHidden=false&appliedHidden=false&autoApply=true&originalQueryURL=%2Fjsp%2Fsearch%2Fbrowse.jsp%3FN%3D203072%26No%3D0%26getResults%3Dtrue%26appliedparametrics%3Dtrue%26locale%3Dnl_BE%26divisionLocale%3Dnl_BE%26catalogId%3D%26skipManufacturer%3Dfalse%26skipParametricAttributeId%3D%26prevNValues%3D203072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Met schuifklem zag ik ze zo 1,2,3 niet, maar wel deze bijvoorbeeld:
http://nl.farnell.com/avx...f-1200v-box-10/dp/2291737
Gewoon gezocht op 1200v in de categorie capacitors. Maar je kunt natuurlijk ook zoeken op hogere waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merk op dat het hier gaat over een "pulse grade" type condensator. Deze moet dus wel wat klappen kunnen opvangen. Elke seconde wordt de condensator volledig opgeladen, en wordt dan rechtstreeks over een spoel van een transfo ontladen. Wordt dus ontladen met enorme piekstromen. Ik vermoed dat de capacitor dat jij geeft niet zo lang mee zal gaan.
Het zou trouwens ook handig zijn moest de condensator dezelfde vorm hebben zodat deze makkelijk te monteren valt. Er is eigelijk geen plaats over in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:15:
Voor een schrikdraad toestel ben ik op zoek naar een condensator van 1200V, 20µA met schuifklemmen. .
............
Ik denk dat je 20 µF bedoelt. 20 µA is natuurlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb even zitten zoeken naar een datasheet en die fabrikant bestaat allang niet meer. Zegt natuurlijk ook al iets, even zoeken naar dat ding en je komt eigenlijk altijd op het toepassingsgebied van schrikdraad uit. Uit een jaren '80 generator zeker? Schrikdraadgeneratoren hebben allang niet meer zo'n megacap nodig, het opfluxen van een spoel of trafo op een leuke frequentie zonder vrijloopdiode geeft al een flinke opdonder. Als je dit met moderne technieken wil doen denk ik dat je zo honderd euro of meer neerlegt voor een cap omdat ze bijna geen toepassingsgebieden hebben voor dit soort primitief spul. Koop gewoon een nieuwe generator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze lijkt me ok, http://www.ebay.de/itm/281109764450
word/werd dus in italie gemaakt, misschien even op het type nummer verder zoeken? En anders vanuit AU bestellen :)

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Ik zou een nieuw apparaat kopen zoals hierboven ook werd gezegd. Voor een condensator ben je zo te zien al 4 tientjes kwijt + evt. verzending. Op Marktplaats zie ik schrikdraadapparaten voor 55 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die condensator komt uit een GALLAGHER M1000 toestel, nog zeker niet ouder dan 10 jaar.
Dat is een zeer krachtig toestel, en dat hebben we ook wel nodig. Voor minder dan 400€ ga je die ook niet vinden denk ik. http://www.valleyfarmsupply.net/proddetail.php?prod=G382504

Ondertussen heb ik bij een dealer een vervangexemplaar besteld. Zal wat meer kosten, maar dan zal ie hopelijk weer een hele tijd goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

4x 100uF-400v elco's in serie zetten? als je 2 elko's in serie zet met de plussen tegen elkaar en daarvan 2 in serie moet het kunnen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Twee in serie met de plussen tegen elkaar??? Je bedoelt het vast anders dan er staat. Als je dat letterlijk zo zou doen, dan komt het absoluut niet goed. Op die manier zet je batterijcellen ook niet in serie :).
Verder inderdaad vier van 100 in serie resulteert uiteraard in 25 µF, dat wel.
Alleen veronderstel ik dat TS daarmee wel ruimteproblemen zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen hebben we bij een dealer het onderdeel laten bestellen. Zal wel wat langer duren, en ook wat meer kosten waarschijnlijk.
Spijtig dat ze dat blijkbaar niet hebben bij Farnell. Ik dacht altijd dat ze daar alles verkochten :p
Bedankt voor alle reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:40
Techneut schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:17:
Je bedoelt het vast anders dan er staat
Anti-serie noemen ze dat. Wordt gebruikt om gepolariseerde condensatoren (elco's o.a.) geschikt te maken voor wisselspanning.

Farnell e.d. hebben veel, maar niet alles :) Goed dat je er toch al een hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Oké, de gezond aangesloten condensator voorkomt dat de laadstroom een explosiewaarde kan bereiken, van die kant klopt het. Maar het argument om het zo te doen ontbreekt, omdat we alleen maar met gelijkspanning hebben te maken. We hoeven dus geen geschiktheid voor wisselspanning. Oorspronkelijk zat er in dat apparaat ook maar één elco, in z'n eentje is die ook alleen maar geschikt voor DC.. De twee exemplaren die in dit voorstel verkeerdom zitten doen dan gewoon niet mee, zodat het sommetje (delen door 4) niet zal opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het was mij even onduidelijk dat het om gelijkstroom gaat, dan zou nog steeds de optie van 4 elko's in serie een betaalbare optie kunnen zijn. Eventueel weerstanden van een MOhm overheen om de verdeling van de spanning beter te controleren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1