7950 CFX vervangen voor single GTX 780?

Pagina: 1
Acties:

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-03 16:51

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Tweakers,

Nadat ik aardig wat reviews heb gelezen over de GTX 780 zit ik met de gedachte om mijn 7950 CFX te verkopen en een GTX 780 aan te schaffen.

Qua game performance zal ik er niet echt op vooruitgang denk soms net wat minder FPS. Alleen frame rate tijden zullen wel minder zijn. En ik zal geen micro-stuttering meer hebben. Wat ik tot nu toe nog nooit heb gevoeld of gemerkt tijdens gamen.

Een ander voordeel is minder warmte in de kast en ook minder stroom verbruik.

Wat is jullie gedachten hierin? 7950 CFX houden? Of niet en GTX 780 aanschaffen! :>

Voor diegene willen weten op welke resolutie ik game; 1920x1080, maar wil straks wel overgaan op 2560x1440.
De games die ik speel zijn Battlefield 4, straks ook Battlefield 4, AC serie, Crysis 3 op dit moment.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Een (behoorlijke) downgrade van iets wat (voor jou) prima werkt lijkt me nooit verstandig, zeker niet als het je nog geld gaat kosten ook.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-03 16:51

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Ja, dat dacht ik dus ook al! :)

Daarom zijn meningen van buitenaf altijd wat fijner voor een doorslaggeving! :)

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02 09:29
Ik heb niet gekeken naar de cijfers, een GTX780 is op zich behoorlijk snel op Full HD en ook nog op 2560x1440. Maar zoals door mitsumark al gezegd: waarom iets veranderen als je nu eigenlijk tevreden bent? Die stroom en warmte interesseren namelijk niemand die bewust heeft gekozen voor CFX/SLI (in mijn ogen staat dat gelijk aan het zeuren over het brandstofverbruik van menig sportauto; oftewel minpunten zoeken).

Persoonlijk zou ik het nog minimaal uitzingen tot einde dit jaar wanneer de nieuwe serie van AMD wordt verwacht (als ik het juist heb). De games die je opnoemt zullen nu namelijk goed lopen, zeker op 'maar' Full HD resolutie. Dus geen reden om je nu al druk te maken toch?

Specs