Toen ik zonet thuis kwam vermelde mijn zusje dat haar laptop's adapter het had begeven, en ze heeft hem vanmiddag stomweg aan de mijne gehangen. Na even gegoogled te hebben kom ik er echter nog steeds niet uit of dit mogelijk / schadelijk zou kunnen zijn voor mijn adapter of haar laptop/accu.
Adapter van haar laptop:
20V DC @ 3.25A
pricewatch: Fujitsu Lifebook AH531 (VFY:AH531MP502NL)
Adapter van mijn laptop:
19V DC @ 6.32A
pricewatch: Asus N53SV-S1827V
Nou weet ik dat het aantal ampère weinig uit maakt mits het voltage gelijk is. Echter is het voltage van mijn adapter 1V lager. Haar accu laad gewoon en word ook niet bijzonder warm, mijn adapter blijft een stuk koeler als wanneer ik hem zelf gebruik dus ook hier lijkt het geen probleem te zijn.
Antwoorden op google zijn tegenstrijdig, vandaar dat ik deze vraag hier stel. Dit topic lijkt mij beter te passen @ Elektronica, maar omdat het hier om een laptop / de componenten van een laptop gaat heb ik hem hier geplaatst.
Adapter van haar laptop:
20V DC @ 3.25A
pricewatch: Fujitsu Lifebook AH531 (VFY:AH531MP502NL)
Adapter van mijn laptop:
19V DC @ 6.32A
pricewatch: Asus N53SV-S1827V
Nou weet ik dat het aantal ampère weinig uit maakt mits het voltage gelijk is. Echter is het voltage van mijn adapter 1V lager. Haar accu laad gewoon en word ook niet bijzonder warm, mijn adapter blijft een stuk koeler als wanneer ik hem zelf gebruik dus ook hier lijkt het geen probleem te zijn.
Antwoorden op google zijn tegenstrijdig, vandaar dat ik deze vraag hier stel. Dit topic lijkt mij beter te passen @ Elektronica, maar omdat het hier om een laptop / de componenten van een laptop gaat heb ik hem hier geplaatst.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken