Buzzers op pc laten werken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een familieweekend bezig met een quiz , en om gezeur te voorkomen wie er als eerste was met roepen , slaan , zwaaien e.d. Wil ik dit tackelen door gebruik te maken van de zogenaamde Buzz Buzzers van de PlayStation 2.
De 4 Buzzers zitten op 1 HUB waaraan een USB aansluiting zit.
Deze wordt , wanneer aangesloten op de PC, herkend en de drivers worden geïnstalleerd.
Ik heb ook al een programma gevonden om de knoppen te binden aan gewone letters van het toetsenbord.
Maar nu ik bezig ben in Visual Studio, krijg ik met geen mogelijkheid gevonden hoe ik een checkbox kan koppelen aan een bepaalde letter.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/a1pusj.gif
Wat ik dus voor elkaar wil krijgen is dat bij een van de 8 ingedrukte knoppen , welke gekoppeld zijn aan een letter , is dat de checkbox van dat team wordt aangevinkt en de rest word ge-lockedout.
Ook moet het daarna mogelijk zijn om dit te resetten , zodat we verder kunnen gaan met de volgende vraag.
Ik heb eerlijk gezegd weinig programmeer ervaring maar dit moet toch mogelijk zijn en ook niet al te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
Ik ga er even vanuit dat je .NET gebruikt (C# of VB.NET). Je zult OnKeyPress event moeten afvangen. Dit kun je zeer waarschijnlijk niet direct op je checkbox doen, je kunt dit op je Form proberen. Anders een TextBox aanmaken, en deze naar het OnKeyPress event laten luisteren. Je kunt dan met een if/switch statement de juiste checkbox aan laten vinken. Wel zorgen dat je Form en/of TextBox focus heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zie msdn: How to: Handle Keyboard Input at the Form Level

Addertje is de "set the KeyPreview property of the form to true", maar gelukkig staat dat vet gedrukt.

edit:
ipv de asciicodes uit het voorbeeld:
C#:
1
2
3
case (char)49:
case (char)52:
case (char)55:

kan je ook gewoon direct karakters gebruiken:
C#:
1
2
3
case '1':
case '4':
case '7':

edit2/3:
voorbeeldje online gekwakt: http://schind.nl/TestKeys.zip

direct uitvoerbaar progsel staat hier in de zip:
TestKeys/TestKeys/bin/Release/TestKeys.exe

[ Voor 46% gewijzigd door Daos op 30-05-2013 23:41 . Reden: gulle bui vandaag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super !!! Dit is precies wat ik zocht !
Gewoon simpel , maar effectief.
Thnx !!

De volgende stap is om alle 5 de knoppen per Buzzer te kunnen gebruiken bij Multiple Choice vragen , maar hier kan ik zeker mee vooruit.