WiFi via WDS voor in hotel

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Een vriend van mij runt een hotel, en heeft in de receptie een Fritzbox staan met een dsl verbinding van XS4ALL voor zijn gasten (guestnetwork). Heeft altijd prima gewerkt, nooit gedoe mee gehad. Maar het hotel is 5 verdiepingen (niet veel kamers, het is geen lang hotel, maar meer hoog), en de gasten op de bovenste verdiepingen hebben geen bereik. Dit wil hij wat verbeteren.

Nu wou ik eigenlijk zonder al te veel gedoe hem helpen door het bereik wat uit te breiden. Kabels trekken is niet mogelijk, dus ik zat te denken aan een WDS-systeem. Dit wordt volgens mij ook ondersteunt op de Fritzbox 7360.

Nu zat ik te kijken naar een D-Link DAP-2360, Kan ik 2 van dit soort apparaten gebruiken, en is dat een beetje te adviseren? Of kan ik beter heel wat anders doen?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36
Of hij er nu geld voor vraagt of het gratis aanbiedt, het is wel een service die hij aanbiedt en mogelijk zelfs mee adverteert. Met andere woorden, dat wil je (binnen het redelijke) zo stabiel mogelijk.

WiFi draadloos repeaten naar iets dat het draadloos gaat repeaten is dan redelijk uit den boze. Ik zou zeggen, regel het in één keer goed, anders loop je een groot risico dat je aan blijft modderen. Je begint al met een consumentendingetje (laagste bieder bij de inschrijving van KPN :+ ) en gaat dat vervolgens tot een kwart verdunnen...

Je zult verbaasd zijn hoe vaak een kabel (of in dit geval 2 of 3) toch mogelijk is, en dan heb je wel een stabiele verbinding naar de spin in het web. Het is niet altijd even simpel, maar mogelijk is het eigenlijk altijd wel.

Ik zou toch kabels trekken en 3 stuks pricewatch: EnGenius EAP-9550 en (als je geen stopcontact bij de ophangpunten in de buurt hebt ook 3x pricewatch: TP-Link TL-POE150S ) kopen en deze centraal ophangen op de plafonds van de begane grond, 2e en 4e verdieping ophangen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Occy74
  • Laatst online: 16-11 19:01
Ik neem aan dat er wel tv op de kamers is? Zoja dan kun je de Hirschmann Moka 16 gebruiken.. Is een homeplug systeem via de coax kabel ipv het stroomnet (hogere doorvoer en stabieler) hang daar een paar accesspoints aan en klaar lijkt me..

Systeem Specs

• Timmeah
Dank voor de input, ik zal eens kijken of kabels toch een optie is. De Moke 16 is wel een mooie draadloze oplossing wat dat betreft!

• Paul
  • Laatst online: 21:36
TV is een goede, die kabels lopen ook ergens :) Mogelijk kun je in / bij / naast die buis / goot / whatever ook de netwerkkabels wegwerken. Is beide laagspanning dus mag prima door één kanaal.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Je kan ook eens kijken naar een systeem genaamd Unifi, wordt gemaakt door Ubiquiti. Zie www.ubnt.com , maken wij veelvoudig gebruik van om in grote huizen een dekkend wifi netwerk aan te maken

• Timmeah
Is er een verschil of voordeel van Unify boven andere (WDS) AP-oplossingen ? Of is het iets waar je enkel goede ervaringen mee hebt?
Pagina: 1