DLTdrive - veelste warm!

Pagina: 1
Acties:

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb ergens een Compaq 35/70 DLT vandaan weten te scharrelen :9 en in mijn server ingebouwd. Het probleem is alleen dat dat ding zo warm wordt dat ie constant errors genereerd tijdens backuppen.
Met normale case koeling krijg ik het niet voor elkaar. :(

Nu weet ik dat die dingen ook extern te koop zijn. Weet er iemand waar je een losse externe case kunt kopen?!

Of is het niet normaal dat zo'n ding zo warm wordt?!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Hij word warm maar niet zo warm dat ie fouten gaat geven....
cooler is altijd aanteraden op DLT :) maar ik denk dat ie niet lekker is...
(foute serie) :(
nou jaa veel suc6

• CrushOne
Maar.. denk je dat ik ergens zo'n externe kast voor dat ding aan kan schaffen?! :?

Of zou je gewoon ergens een SCSI Case 2-drive op de kop tikken en kijken of dat scheelt.

• CrushOne
Op maandag 04 juni 2001 17:09 schreef CRu5H0n3 het volgende:
Maar.. denk je dat ik ergens zo'n externe kast voor dat ding aan kan schaffen?! :?

Of zou je gewoon ergens een SCSI Case 2-drive op de kop tikken en kijken of dat scheelt.
niemand :'(

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 15:01
Weet je zeker dat ie te warm wordt ?

zo snel produceerd zo'n schijf ook geen read errors

pak es een kamer ventilator ofzo zodat je zeker weet dat het nit aan de hitte ligt en kijk of ie dan nog flipt

• CrushOne
Op vrijdag 08 juni 2001 01:12 schreef Renkie het volgende:
Weet je zeker dat ie te warm wordt ?

zo snel produceerd zo'n schijf ook geen read errors

pak es een kamer ventilator ofzo zodat je zeker weet dat het nit aan de hitte ligt en kijk of ie dan nog flipt
uhm ja.. als ik mijn hand aan de zijkant van mijn kast leg als ie mijn netwerk aan het backuppen is is dat behoorlijk hot

ik krijg ook temp failures in backuplog (veritas)

zitten ook nog 2 scsi schijven in.. er vlak onder

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

uhm haal hem eens uit je kast.
leg hem er langs, evt kamerventilator erop en probeer het dan nog eens ?

weet je zeker dat het aan temp ligt

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als het een Quantum of Compaq is, kun je ook proberen om hem onder garantie te laten vervangen. Misschien dat het toch een thermisch probleem is dat je hebt.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

Verwijderd

Als het een Quantum of Compaq is,
heb je bij andere merken geen garantie dan?

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Da's normaal dat-ie zo heet wordt, het is trouwens geen Compaq maar een Quantum DLT 35/70 met een Compaq stickertje.
Heb ook ooit eens geprobeerd zo'n ding in een HX 08 Big tower te zetten, lukte wel maar een week later lag de server plat omdat de SCSI kabels gesmolten waren >:)
Zo heet wordt ie dus.

Zo'n ding is alleen geschikt om in te bouwen in echte rack servers en dan geen 1U of zo maar de 8U bakken zoals IBM Netfinity 5xxx series, daar zitten speciale voorzieningen in om de warmte van die drive weg te geleiden (en heavy duty koel fans erachter).
Toen we hem terug in de Netfinity hadden gezet deed de drive het weer perfect overigens.

Mischien kun je een externe case ervoor krijgen of de DLT verkopen, ze zijn 2e hands nog enkele duizenden waard namelijk.
Nieuw zo rond de 15K ex btw.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• CrushOne
Op vrijdag 08 juni 2001 02:23 schreef JimOverflowed het volgende:

[..]

heb je bij andere merken geen garantie dan?
gvd vuile pic JATTER!! :r :r

• CrushOne
Op vrijdag 08 juni 2001 10:04 schreef Tijger het volgende:
Da's normaal dat-ie zo heet wordt, het is trouwens geen Compaq maar een Quantum DLT 35/70 met een Compaq stickertje.
Heb ook ooit eens geprobeerd zo'n ding in een HX 08 Big tower te zetten, lukte wel maar een week later lag de server plat omdat de SCSI kabels gesmolten waren >:)
Zo heet wordt ie dus.

Zo'n ding is alleen geschikt om in te bouwen in echte rack servers en dan geen 1U of zo maar de 8U bakken zoals IBM Netfinity 5xxx series, daar zitten speciale voorzieningen in om de warmte van die drive weg te geleiden (en heavy duty koel fans erachter).
Toen we hem terug in de Netfinity hadden gezet deed de drive het weer perfect overigens.

Mischien kun je een externe case ervoor krijgen of de DLT verkopen, ze zijn 2e hands nog enkele duizenden waard namelijk.
Nieuw zo rond de 15K ex btw.
klopt veritas zegt ook quantum
enuhm garantie?! denk niet dat ik dat moet proberen. kheb er nl geen 15.000 gulden voor neergelegd ;)
Zou je buiten compaq/quantum om ergens een externe kast kunnen kopen voor dat ding?

• Tijger
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Mischien, moet je zoeken, ik heb de moeite niet genomen omdat wij de DLT konden vervangen door een DDS4 HP tape.

Mischien dat Quantum ze zelf verkoopt of anders een SCSI/server georienteerde winkel.

Good luck, DLT aan je PC is wel ernstig cool om the hebben :)

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• CrushOne
Op vrijdag 08 juni 2001 17:30 schreef Tijger het volgende:
Mischien, moet je zoeken, ik heb de moeite niet genomen omdat wij de DLT konden vervangen door een DDS4 HP tape.

Mischien dat Quantum ze zelf verkoopt of anders een SCSI/server georienteerde winkel.

kheb ook nog 3 van die hp dingen liggen..
1 externe en 1 externe.. maar daar gaat maar een fractie aan data op als je het met die DLT vergelijkt

en aangezien ik hem denk ik toch niet voor een redelijk bedrag kan verkopen en het zonde vind om dat ding gewoon in de kast te leggen (15.000 piek in de kast... neh :) ) ga ik er maar mee pronken op lanparty's ofzow *D

maar dan moek hem wel gekoeld hebben |:(

• CrushOne
[b]Op vrijdag 08 juni 2001 17:30 Mischien dat Quantum ze zelf verkoopt of anders een SCSI/server georienteerde winkel.

Weet er iemand misschien waar ik die dingen misschien zou kunnen kopen?! :? :? :?

Verwijderd

[newb op DLT-gebied mode]

Wat is een DLT-drive :? (om te storagen ja, dat had ik al begrepen maar...)

• CrushOne
Op maandag 16 juli 2001 01:33 schreef 007larovisuals het volgende:

Wat is een DLT-drive :? (om te storagen ja, dat had ik al begrepen maar...)

http://www.quantum.com/Products/Quantum+l+DLTtape/DLT+7000/Default.htm

kijk daar maar...
en droom ze 8-)

BTW dat externe kastje wat je daar dus ziet zoek ik! |:(

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als dat het kastje is dat je zoekt dan kan ik je vast vertellen dat de DLT nog steeds zo warm zal worden. In dit kastje zit namelijk maar een gewone ventilator aan de achterzijde en meer niet. ( En een voeding uiteraard. )
Heb dit kastje ca. 6maanden geleden verkocht met een DLT 15/30 ook van quantum. Deze werd alleen totaal niet heet.
Zo'n kastje is trouwens ook bij een Compaq dealer te bestellen. Kost zo'n 400 piek overigens.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• CrushOne
Op dinsdag 17 juli 2001 12:35 schreef Rick2001 het volgende:
Als dat het kastje is dat je zoekt dan kan ik je vast vertellen dat de DLT nog steeds zo warm zal worden. In dit kastje zit namelijk maar een gewone ventilator aan de achterzijde en meer niet. ( En een voeding uiteraard. )
Heb dit kastje ca. 6maanden geleden verkocht met een DLT 15/30 ook van quantum. Deze werd alleen totaal niet heet.
Zo'n kastje is trouwens ook bij een Compaq dealer te bestellen. Kost zo'n 400 piek overigens.
400 piek?!

ik denk dat ik maar eens ga casemodden dan :)

volgens mij kan ik voor 400piek een behoorlijk koel en strak kassie maken *D

Verwijderd

hier kun je dlt`s kopen , 2de handse ... ook voor alle dat en exabyte drives

tevens reparatie

http://www.sprague-europe.com

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 17:05
Okee, oud draadje, maar met dit tropische weer ineens weer relevant.. :)
Ik heb dit probleem dus ook. De DLT drive wordt gloeiend heet en geeft boven een bepaalde temperatuur errors. Ik heb voorlopig even de server (miditower) open gezet en er een ventilator op gericht, zo blijft de boel binnen de perken. Het is echter wel de bedoeling dat dit permanent wordt opgelost. Ik heb wat fans en een airduct besteld, die ik rondom de DLT unit wil bouwen: Een harddisk-koeler met 2 fans eronder, Een casefan met airduct naar achteren toe tegen de DLT unit aan en voor de zekerheid een 12cm fan voor wat extra lucht aan de voorkant. Iemand die hier iets over kan roepen? Zou dit voldoende zijn?
Pagina: 1