Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zit ik goed met deze laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers!

Ik ga volgend jaar beginnen aan een MBO opleiding ICT beheer, en ik ben daarvoor een (nieuwe) laptop nodig. Na lang zoeken, samenstellen en vergelijken, ben ik uitgekomen op www.xnotebooks.nl. Ik heb daar deze laptop samengesteld:

Beeldscherm
17.3" HD+ / Full HD NVIDIA GT645M Optimus Technologie 1GB DDR3­ * Direct X11 *
FULL HD (1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM­

Processor
Intel Core i5 - 3320M Dual Core (2.6GHz -3.3GHz) 3MB cache­ (Ivy Bridge) 35 Watt

Koeling
Heavy Duty­ (voor continue gebruik foto / videobewerking)

Geheugen
8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )

Harddisk / SSD
750 GB 7200rpm SEAGATE Momentus ­ S-ATA 16Mb cache

Draadloos
Intel WiFi 300Mbps (N 2230) + Bluetooth­ 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)

Heb de school gevraagd wat de minimum specs zijn, en die zitten hier allemaal in. Maaar, ik heb deze laptop natuurlijk ook naar mijn eigen voorkeuren aangepast, hehe. Zo wil ik er redelijk op kunnen gamen (spellen als Just Cause 2), Photoshop en Sony Vegas zijn ook een must voor editen. Gaat dit goed gepaard met de i5, 8gb ram, en de NVIDIA GT645M?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Indien er iets onduidelijk is, laat het me weten ;)

Oh en natuurlijk, dit alles samen kost me 710 euro, en dat is ook mijn budget.

Edit: spoiler weggehaald, wat is dat lelijk zeg! Oh en als dit topic verkeerd is geplaatst, let me know :)

Ook goed om te weten, Windows 8 is een no-go bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 18:45 ]

Verwijderd

De Asus N56VJ-S4148H is op dit moment te verkrijgen voor 699 euro.

Kwalitatief een stuk beter op waarschijnlijk bijna alle punten. De laptop die jij aanraad is ook wel erg zwaar om elke dag mee te nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:40:
De Asus N56VJ-S4148H is op dit moment te verkrijgen voor 699 euro.

Kwalitatief een stuk beter op waarschijnlijk bijna alle punten. De laptop die jij aanraad is ook wel erg zwaar om elke dag mee te nemen.
Ik ga even kijken, thx voor de snelle reactie!

Oh ja ben het vergeten te noemen, maar, ik heb een schijthekel aan Windows 8.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 18:42 ]

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 13:54

NSG

Je weet niks!

17.3" moet je absoluut niet nemen als je deze voor je school gaat gebruiken, daar ga je ongelooflijk veel spijt van krijgen. Ik spreek uit ervaring van meerdere klasgenoten, hou het bij een een laptop met 15,6" 1080p scherm.

Verwijderd

Neem bijvoorbeeld de:

N56
Inspiron 15R SE
lenovo Y500
N76*
inspiron 17R SE*
Sony S15

*niet aan te raden voor school vanwege het formaat.

Als hierboven genoemde laptops zijn significant beter en goedkoper dan het door jouw aangehaalde model.

• Opgeduveld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:40
Prima notebook, kan je voorlopig wel even mee voorruit!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:56:
Neem bijvoorbeeld de:

N56
Inspiron 15R SE
lenovo Y500
N76*
inspiron 17R SE*
Sony S15

*niet aan te raden voor school vanwege het formaat.

Als hierboven genoemde laptops zijn significant beter en goedkoper dan het door jouw aangehaalde model.
De meeste uit dat lijstje zijn inderdaad beter, maar lang niet allemaal goedkoper als ik www.kieskeurig.nl mag geloven. Bovendien hecht ik veel waarde aan de grafische kaart, dus iets lagers als de NVIDIA GT645M zal waarschijnlijk niet voldoen :) .

Verwijderd

De inspiron is ~€600.
De N56 is ~€699 met GT 635m: http://www.paradigit.nl/p...b0031_m02230/default.aspx.
De Y500 is naar verluid voor €699 te krijgen bij de geen-btw acties. Ik kan hem zelf niet vinden.
De inspiron 17R Se kost momenteel € 750-ish met i7 en € 620-ish met i5 en GT 650m.

De S15 en N76 zijn wel boven je budget, maar wanneer je windows erbij pakt goedkoper dan de xnb.

Neem in elk geval niet de xnotebooks, het model wat jij aanhaalt is de grootste reden dat clevo momenteel zo'n verschrikkelijk slechte reputatie heeft. Hij klokt ook standaard terug, dus of je er daadwerkelijk beter mee kunt gamen dan de GT 635m, durf ik te betwijfelen.
barebone: http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested
dezelfde barebone: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
idem: aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 19:25 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik begrijp de haat tegen 17" laptops voor school echt niet. Een 17" is niet veel zwaarder, hooguit een kilo, in studententaal ongeveer 2 flesjes bier, ik hoop niet dat je dat niet extra kan meeslepen met al je boeken. Het enige echte nadeel is dat de standaardlaptoptassen te klein zijn en dat je voor het mooie een laptoprugzak nodig hebt.

Maar het grotere scherm en meer ruimte bij het toetsenbord vind ik persoonlijk erg fijn.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er allemaal goed uit enzo, alleen ik heb dus een hekel aan Windows 8. Ik zal dus nooit van mijn leven een laptop aanschaffen met Windows 8. Dat is nog een reden waarom ik ze nu aan het samenstellen ben, want je kunt kiezen voor geen besturingssysteem. Dan kan ik er zelf later Windows 7 opzetten, gratis. En ik gok er zo op, dat je bijna nergens meer een pc aanschaft die geen Windows 8 heeft.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 15:00
VasZaitsev schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:27:
Ik begrijp de haat tegen 17" laptops voor school echt niet. Een 17" is niet veel zwaarder, hooguit een kilo, in studententaal ongeveer 2 flesjes bier, ik hoop niet dat je dat niet extra kan meeslepen met al je boeken. Het enige echte nadeel is dat de standaardlaptoptassen te klein zijn en dat je voor het mooie een laptoprugzak nodig hebt.

Maar het grotere scherm en meer ruimte bij het toetsenbord vind ik persoonlijk erg fijn.
Ze zijn gewoon te groot, te lomp en te zwaar om elke dag mee te nemen op een bus die overvol zit. Een 15 inchje kan je met gemak in een boekentas vervoeren, met een 17-er moet je dat niet proberen ;) .

Voor de rest begrijp ik niet waarom de topicstarter zelf een laptop samenstelt. De bovengenoemde opties zoals bijvoorbeeld de Asus N56 serie heeft mijn persoonlijke voorkeur. Snel, betrouwbaar, prijs/kwaliteit perfect en een goede support! (En degene die ik eind vorig jaar heb aangekocht had gewoon Windows 7 aan boord ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:24:
De inspiron is ~€600.
De N56 is ~€699 met GT 635m: http://www.paradigit.nl/p...b0031_m02230/default.aspx.
De Y500 is naar verluid voor €699 te krijgen bij de geen-btw acties. Ik kan hem zelf niet vinden.
De inspiron 17R Se kost momenteel € 750-ish met i7 en € 620-ish met i5 en GT 650m.

De S15 en N76 zijn wel boven je budget, maar wanneer je windows erbij pakt goedkoper dan de xnb.

Neem in elk geval niet de xnotebooks, het model wat jij aanhaalt is de grootste reden dat clevo momenteel zo'n verschrikkelijk slechte reputatie heeft. Hij klokt ook standaard terug, dus of je er daadwerkelijk beter mee kunt gamen dan de GT 635m, durf ik te betwijfelen.
barebone: http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested
dezelfde barebone: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
idem: aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"
Ik kan echt niet boven dat budget gaan, toch zijn dit goede suggesties. En zoals ik net al noemde in een andere reactie: ik zal never een Windows 8 nemen. Ik zit nu een beetje te googlen op slechte ervaringen met xnotebooks.

Thnx!

@CedricD Ik ga op de fiets, maar alsnog is dat inderdaad nog een hele klus haha.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

CedricD schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:42:
[...]

Ze zijn gewoon te groot, te lomp en te zwaar om elke dag mee te nemen op een bus die overvol zit. Een 15 inchje kan je met gemak in een boekentas vervoeren, met een 17-er moet je dat niet proberen ;) .

Voor de rest begrijp ik niet waarom de topicstarter zelf een laptop samenstelt. De bovengenoemde opties zoals bijvoorbeeld de Asus N56 serie heeft mijn persoonlijke voorkeur. Snel, betrouwbaar, prijs/kwaliteit perfect en een goede support! (En degene die ik eind vorig jaar heb aangekocht had gewoon Windows 7 aan boord ;) )
Koop je een laptoprugzak, waar ook al je boeken inzitten, probleem opgelost, doe ik ook. Vrienden die een 17" hebben doen het ook.

Ze zijn wel groter, maar, zoals ik al zei, hooguit een kilootje zwaarder voor een normale laptop, volgens mij zelfs minder. Als je dat al niet kan tillen :/

TS moet gewoon eens een 15" gebruiken en een 17" gebruiken. Ik dacht ook altijd dat een 17" te groot was, maar na er even mee gespeeld te hebben vond ik het wel meevallen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:45:
[...]

Koop je een laptoprugzak, waar ook al je boeken inzitten, probleem opgelost, doe ik ook. Vrienden die een 17" hebben doen het ook.

Ze zijn wel groter, maar, zoals ik al zei, hooguit een kilootje zwaarder voor een normale laptop, volgens mij zelfs minder. Als je dat al niet kan tillen :/

TS moet gewoon eens een 15" gebruiken en een 17" gebruiken. Ik dacht ook altijd dat een 17" te groot was, maar na er even mee gespeeld te hebben vond ik het wel meevallen.
Zit nu op een 15" en heb een 17" in huis, die ik soms ook gebruik. Vind persoonlijk de 17" fijner maar met een 15" is ook niks mis. Dus de grootte maakt wat dat betreft eigenlijk niet zoveel uit, gaat me op dit moment wat meer om de specificaties. En inderdaad, gewoon een laptoprugzak aanschaffen en klaar is kees.

• CedricD
VasZaitsev schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:45:
[...]

Tja, ik ben teruggestapt van een 17" naar een 15" en heb mij er nog geen moment van beklaagd. Veel handiger om mee te nemen, om eens mee in de zetel te zitten,... Natuurlijk is dit een persoonlijke keuze en hangt dat van de gebruiker zelf af. Daar gaat dit topic dus niet over.

Verder kan je misschien eens in de outlet kijken van komplett.nl.
Er staan veelal mooie laptops van Asus in voor een schappelijke prijs.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:41
Wat zijn trouwens de nadelen van windows 8 tov windows 7 na installatie van "classic start menu"?
Had eerst ook een ontzettende hekel aan windows 8 maar na installatie daarvan (nog geen 1 minuut werk) werkt het 100% identiek aan windows 7 alleen dan vlotter. :)

Verwijderd

Ik vraag me ook af wat er precies zo erg is aan 8. Er zijn een aantal subtiele verbeteringen en verslechteringen, maar dat lijkt mij geen enorme dealbreker. In elk geval niet enorm genoeg om genoegen te nemen met een significant slechtere laptop.

Goede features zijn bijvoorbeeld de sterk verbeterde boottijd en task manager. De minpunten kan je zelf wel opnoemen denk ik ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb er nu 2 uitgezocht, wat is volgens jullie de beste keus?

http://www.saturn.nl/mcs/...ist&product_code=70950971

http://www.consumentenbon...sultaten-en-specificaties

En bedankt voor alle hulp en reacties! Top.

Oh en wat zijn de grootste verschillen tussen de 2? Behalve dat de 1 15.6" is en de ander 17.3". Lijkt me verder niet zo heel veel verschil toch? Staat trouwens bij de Saturn ook geen prijs bij, anyone?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 22:17 ]

Verwijderd

Neither. De inspiron 15R SE heb je voor €550 met 1080p scherm en HD 7730. De HD 7730m is uit het hoofd even snel als de GT 640m. Mocht dat een argument zijn: de GT 640m is uitstekend te overclocken.

Verder heb je ook nog de inspiron 17R SE. Deze kost ~€620 met i5 en ~€740 met i7. Voor gaming heb je trouwens geen i7 nodig. Het levert winst op, maar doorgaans minder dan de volgende stap omhoog qua grafische kaart.

Bij de 17.3" acer staat geen prijs vermeld. Ik heb me wel eens afgevraagd welke van de 2 (acer of inspiron 17R SE) precies het beste is, maar dat is lastig zo niet onmogelijk te onderbouwen met de beschikbare bronnen. Daarom ga ik doorgaans voor de goedkoopste.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Ik heb het afgelopen jaar een 17R SE mee naar school gesleept. Dat ding weegt 3KG, en is ook nog eens behoorlijk fors qua afmetingen.
Hoewel het een mooie en perfect werkende laptop is, gaat hij er deze vakantie toch uit.

Het is te groot en te zwaar, net als die Xnoteooks meestal zijn, dat is echt niet fijn om mee te nemen. Ook is de bouwkwaliteit niet geweldig (het zit wel goed stevig in elkaar, maar toch niet erg geschikt om elke dag mee te slepen).

Ik ga binnenkort voor een 13'', en adviseer iedereen die een laptop voor school nodig heeft om niet groter te nemen dan 15''.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-11 01:34
Als je de laptop toch pas in september nodig hebt. Waarom wacht je dan niet nog even op Haswell?
Dan kun je de huidige generatie goedkoper of een laptop met betere prestaties kopen.

• CedricD
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:12:
Heb er nu 2 uitgezocht, wat is volgens jullie de beste keus?

http://www.saturn.nl/mcs/...ist&product_code=70950971

http://www.consumentenbon...sultaten-en-specificaties

En bedankt voor alle hulp en reacties! Top.

Oh en wat zijn de grootste verschillen tussen de 2? Behalve dat de 1 15.6" is en de ander 17.3". Lijkt me verder niet zo heel veel verschil toch? Staat trouwens bij de Saturn ook geen prijs bij, anyone?
Dan zou ik voor de eerste gaan. €699 voor zo'n laptop is echt niet veel geld.
Als ik het typenummer ingeef in Google dan zie ik prijzen van + €900. Als je hem in de Media Markt kan kopen voor die prijs van €699 zou ik het zeker doen.

De opslagruimte van de 2e laptop is 750 GB en die van de eerste is 1000 GB.
Voor de rest zie ik ook niet veel verschil :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik verander best snel van keuze, maar ik denk toch dat ik voor de Dell Inspiron 17R SE ga, die met de i7. Alles aan die laptop spreekt me eigenlijk wel haha. En dit is nu dus echt wel mijn eerste keus, ook al is het boven mijn budget.

Bedankt voor alle hulp mensen!

@CedricD ik heb eens gezocht en die laptop is niet eens te vinden bij de mediamarkt, dus laat staan voor die prijs haha :)

Kom ik erachter, dat ik hem bekeek op de site van Dell in BELGIE. En daar is ie dus een stuk goedkoper dan in Nederland, is het dan mogelijk om m voor die prijs aan te schaffen en naar Nederland te laten verzenden?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 13:56 ]

Pagina: 1