Toon posts:

Videokaart word veel te heet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag Tweakers,

Kort geleden speelde ik met een maatje van mij battlefield 3.
Na een tijdje spelen stond zijn hele beeld stil en kwam er een brommende toon door de speakers waarna hij de stroom er gedwongen vanaf moet halen om weer iets te doen. Terwijl hij altijd al battlefield 3 gewoon heeft kunnen spelen zonder problemen (wel op medium).

Even gekeken met speedfan tijdens battlefield 3:
De GPU word 100 graden :o!!
Core 1 + 2 + 3 worden 81graden
Temp 1 word 65graden
Temp 2 word 77 graden
En de rest word ook brandend heet.

Temp 1 en 2 weet ik niet zeker wat dat precies is, 1 wss de cpu.

Computer even laten rusten en toen gekeken met alleen skype en internet aan en eigenlijk is alles standaard al super heet.
De GPU gaat standaard al over de 50graden.
De cores zijn dik 50 graden.

Hij heeft het volgende systeem:

Processor: Intel Core i5 750 2.67Ghz
Intern geheugen: 4,00GB
Videokaart: Nvidia Geforce GTS 250
Sitecom draadloze netwerkkaart
Voeding: 500Watt
Harddisk: 1TB 7200RPM
Windows 7 Home Premium
Moederbord: MSI P55-CD53

Duidelijk dat het vastlopen van het gamen komt doordat de videokaart zo'n beetje doorbrand maar hoe kun je verklaren dat ALLES zo super heet word?
Herkent iemand dit of kan iemand mij helpen met enige suggesties?

Bij voorbaat dank,

Dennis

p.s. er zijn geen casefans die de lucht circuleren maar wel staat zijn kast aan de zijkant gewoon open.

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 18:38
Fotootjes?

Verwijderd

Topicstarter
Waar wil je een fotootje van hebben? Van zijn systeem of van vastlopen van de game of van speedfan?

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-02 12:15
Koeler al eens schoongemaakt en opnieuw gemonteerd?
die gts250 gaat denk ik al een tijdje mee.

• Sjarelke
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:36:
Waar wil je een fotootje van hebben? Van zijn systeem of van vastlopen van de game of van speedfan?
Systeemkast zoals die d'r nu uitziet als dat kan ;)

Verwijderd

Sjarelke schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:07:
[...]

Systeemkast zoals die d'r nu uitziet als dat kan ;)
nou, ik zie em nogsteeds niet, maar welk merk is die kaart? MSI, ASUS ofzo of is het een refrence card met standaard NVIDIA koeler.
hoe oud is je GPU? misschien is het handig om je koeler er een keer af te halen en er nieuwe thermalpaste tussen de chip en de soccet te doen? vooral bij oudere videokaarten kan het zijn dat de thermalpaste is uitgedroogd.

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

Eguna

AMD is liev

doe maar beter even niet pasta tussen de chip en de socket doen, dan gaan er rare dingen gebeuren ;)

Vermoedelijk gewoon slechte airflow in kast, grotere kast of ruimte maken voor de lucht toevoer zou wat kunnen helpen.

My life for hire!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:44

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

En verwijder eens al het stof uit de draaiende onderdelen, had dat laatst gedaan bij een maat.

Dat schilde voor hem 60graden in zijn GPU en 50 graden op zijn CPU.. nou was het bij hem wel extreem stoffig en draaien de fans bijwijze van nauwelijks meer, maar ik neem aan dat je mijn punt snapt ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ircghost schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:31:
En verwijder eens al het stof uit de draaiende onderdelen, had dat laatst gedaan bij een maat.

Dat schilde voor hem 60graden in zijn GPU en 50 graden op zijn CPU.. nou was het bij hem wel extreem stoffig en draaien de fans bijwijze van nauwelijks meer, maar ik neem aan dat je mijn punt snapt ;).
WAUW, nouja hij is wel redelijk stoffig!

Bedankt voor de reacties, ik ga dit weekend wel eens even uitstoffen en ik nadat ik dat gedaan heb vertel ik nog wel even wat het resultaat is en of het probleem verholpen is.

Hartelijk dank

*ow en de fotootjes komen ook nog morgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 18:35 ]

• Sjarelke
Sowieso is er geen sprake meer van airflow, omdat de lucht niet meer door de kast wordt gejaagd. Een goede airflow is veel beter dan een open kast omdat stilstaande lucht minder goed warmte afvoert dan bewegende lucht.

Ik heb laatst ook problemen met mijn (oude) videokaart gehad. Bleek dat een van de ventilatoren niet meer draaide. Kaartje werd toen ook aardig warm :)

Zorg eens voor een fotootje van de opstelling, kunnen we veel meer zeggen ;)

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Houd er rekening mee dat als je met een stofzuiger aan de gang gaat, geen onderdelen aanraken. een deel van de stofzuiger slang mond is vaak van plastic, en een simpel vonkje is al snel 400 volt, genoeg om de circuits in je GPU / CPU te frituren.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:44

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Je kunt inderdaad een combinatie van een schroevendraaien (in de ergere gevallen) en/of perslucht gebruiken.

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
wat met schoonmaken van de pc ook nog wel wil helpen: een niet te dik verf kwastje. Soms dan wil het met een stofzuiger niet lukken en dan pak ik een kwastje erbij.

• Opgeduveld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 23:57
Zorg er wel voor dat je PC uitstaat voordat je gaat stofzuigen! xD

Verwijderd

Opgeduveld schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:13:
Zorg er wel voor dat je PC uitstaat voordat je gaat stofzuigen! xD
en zorg dat je de stekker van de voeding er uit hebt en de start knop nog is in drukt zodat je zeker weet dat er bijna geen stroom meer op hebt staan.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Stofzuigen + pc.....

Niet doen, gebruik perslucht, de slang van een stofzuiger is van plastic en kan statisch worden.
Als je perslucht gebruikt zorg er dan voor dat fannetjes ook niet mee gaan spinnen, dit is namelijk ook slecht :P.

Volgens mij maakt het niks uit of je de stekker in je pc laat of eruit. Ik zou zelfs zeggen dat als hij geaard is dat het beter is.

Verwijderd

Topicstarter
Wat doen jullie moeilijk met 'perslucht'. Ik pak gewoon wattenstokjes of vochtige doekjes (verschilt per onderdeel) en voorderest even stevig blazen xD.

• Sjarelke
Als het een notebook was, was de oplossing veel eenvoudiger. Kind kan de was doen ;)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5za9SNvI7Qc]

Verwijderd

Topicstarter
Sjarelke schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:01:
Als het een notebook was, was de oplossing veel eenvoudiger. Kind kan de was doen ;)
[video]
HAHAH dat lukt met een desktop ook wel hoor xD

• Sjarelke
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:20:
Stofzuigen + pc.....

Niet doen, gebruik perslucht, de slang van een stofzuiger is van plastic en kan statisch worden.
Als je perslucht gebruikt zorg er dan voor dat fannetjes ook niet mee gaan spinnen, dit is namelijk ook slecht :P.

Volgens mij maakt het niks uit of je de stekker in je pc laat of eruit. Ik zou zelfs zeggen dat als hij geaard is dat het beter is.
Tig jaren geleden een keer een compressor gekocht, kost je eenmalig 100 euro. Heb nu denk ik wel het geld terugverdient! De lucht die vervolgens daar uit komt is ook niet ijskoud, dus je kunt direct weer de boel aansluiten. Geen last van condensvorming.

Als je ooit een compressor gaat kopen, moet je wel zorgen dat die olievrij werkt. Miniscule oliespettertjes op je mobo geeft denk ik geen goed effect ;)

• Erik-e
Sjarelke schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:05:
[...]

Tig jaren geleden een keer een compressor gekocht, kost je eenmalig 100 euro. Heb nu denk ik wel het geld terugverdient! De lucht die vervolgens daar uit komt is ook niet ijskoud, dus je kunt direct weer de boel aansluiten. Geen last van condensvorming.

Als je ooit een compressor gaat kopen, moet je wel zorgen dat die olievrij werkt. Miniscule oliespettertjes op je mobo geeft denk ik geen goed effect ;)
Is denk ik ook niet de bedoeling dat er oliespettertjes meekomen :P
En dan maar zo, dat is goede smering voor de fans :D

• Sjarelke
Erik-e schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 01:03:
[...]

Is denk ik ook niet de bedoeling dat er oliespettertjes meekomen :P
En dan maar zo, dat is goede smering voor de fans :D
+1 :) 8)7 Heb het wel eens meegemaakt.. iemand had een compressor thuis en maakte zijn computer geregeld schoon. Bleek de compressor toch net iets teveel olie af te geven. Computer deed beetje raar volgens hem :9

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 05:12 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

Sjarelke schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 04:29:
[...]

+1 :) 8)7 Heb het wel eens meegemaakt.. iemand had een compressor thuis en maakte zijn computer geregeld schoon. Bleek de compressor toch net iets teveel olie af te geven. Computer deed beetje raar volgens hem :9
olie lijkt volgens mij niet zon probleem te zijn, dat spul geleid toch niet.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Hoor iedereen steeds zeggen perslucht gebruiken dat is beter. Maare hoe vangen jullie dan het stof op wat jullie zojuist door heel de kamer geblazen hebben? Oftewel je maakt het schoon voor een dag en de dag erna kan je het weer doen want al het stof zit weer aangezogen in je pc. Gebruik al sinds jaren gewoon een stofzuiger. Gewoon erboven houden en niks aanraken (je CPU koeler of videokaart koeler kan je wel aanraken natuurlijk). Nog nooit fout gegaan.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

Joenino schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:09:
Hoor iedereen steeds zeggen perslucht gebruiken dat is beter. Maare hoe vangen jullie dan het stof op wat jullie zojuist door heel de kamer geblazen hebben? Oftewel je maakt het schoon voor een dag en de dag erna kan je het weer doen want al het stof zit weer aangezogen in je pc. Gebruik al sinds jaren gewoon een stofzuiger. Gewoon erboven houden en niks aanraken (je CPU koeler of videokaart koeler kan je wel aanraken natuurlijk). Nog nooit fout gegaan.
buiten

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Erik-e
Precies, niks makkelijker als perslucht. Maar zal weer eens die hond hier het er niet mee eens zijn dat ik met de stofzuiger bezig ben en tegen mn arm aan lopen, een vonkje en een week buikpijn

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Olie op elektronica is geen probleem, isoleert trouwens goed, volgens mij heb je met condens meer problemen.

Kastje en een stof zuiger, zuiger in de buurt houden van waar je met je kwastje werkt en dan is het stof ineens weg ook. Ik laat trouwens altijd de 230V van de voeding in steken, dan blijft de kast geaard.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1