Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11 22:19
Ik overweeg de aanschaf van een telefoon met groot scherm, vooral om af en toe snel iets in een spreadheet op google docs op te kunnen zoeken en aan te passen.
Ik doe dit nu op een schermpje van 3,7 inch en 800x480 px en dat is eigenlijk te veel gemier.

De lettertypen worden groter weergegeven dan voor mij hoeft en zijn niet kleiner weer te geven. Ik mis overzicht en effe iets wijzigen gaat moeizaam.

Zijn er mensen die ervaring hebben in het bewerken van spreadsheets op zowel hd schermen als op full hd schermen?

Komt gemak voort uit de maat van het scherm zelf of juist uit de fijne resolutie?

Ik denk bijvoorbeeld aan de aankomende galaxy mega met hd scherm of ben ik nu al goed af met een iets kleiner scherm in full hd?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op een scherm met een hogere resolutie veranderd ook het "dpi"getal, en passen er dus niet mer cellen op je scherm.

/edit: ik draai nu een CM10 rom mod "paranoidandroid, en daar kun je per applicatie de dpi instellen. Je kunt dan bv. dus hele kleine letters instellen.

Verder is het wellicht handiger een mediamarkt/saturn in te lopen en het eens te bekijken op een telefoon/phalet/tablet

[ Voor 54% gewijzigd door leuk_he op 31-05-2013 11:05 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SvenHe
leuk_he schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:36:
Op een scherm met een hogere resolutie veranderd ook het "dpi"getal, en passen er dus niet mer cellen op je scherm.
Op de laptop kan je zoomen, op de meeste smartphones dus niet?
Maar ik houd idd in de gaten wat er te koop is, er gebeurd veel op het gebied van grote schermen.

Nu de acer in aantocht

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
via drive/google docs kan je gewoon zoomen (2 vinger pinch), Zelfde bij OfficeSuite (pro)
meeste programma's zullen dat dus wel kunnen.

Het prettigste is dan dus een groot scherm (veel tegelijk zichtbaar) met een hoge resolutie (als er veel op je scherm staat dat het ook nog leesbaar is).

Hoever je daar in wilt gaan hangt van jezelf af. De nieuwe 5.5" - 6" toestellen met full HD resolutie zijn voor dit natuurlijk ideaal, maar als je deze in een strakke broekzak wilt stoppen, of veel mee aan je oor belt wordt je misschien minder blij.

Kortom je moet zelf bedenken wat het beste bij je past, maar puur voor spreadsheets kan het niet groot genoeg uiteraard

Strava

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Op mijn Note 2 kan ik een spreadsheet van Google drive makkelijk 12 kolommen breed en 60 rijen hoog tonen met prima leesbare letters.
Zoomen gaat gewoon door te pinchen.
Dropbox voorbeeld

[ Voor 24% gewijzigd door Ursamajor op 04-06-2013 21:27 ]

Gadgets FTW!

• SvenHe
Zo hee, dat is andere koek dan mijn schermpje... Dank voor het voorbeeld, erg goed om even gezien te hebben!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 21:49
De note 1 heeft meer pixels aan de zijkant, waardoor je nog meer ruimte hebt.
Pagina: 1