Ik ben een systeempje aan het maken waarbij leden van een band de aanwezigheid van optredens aan kunnen geven.
er zijn 3 tabellen:
members:
- memberID - auto increment en sleutel
- username
- password
gigs:
- gigID - autoincrement en sleutel
- omschrijving
- datum
aanwezigheid:
- gigID
- memberID Deze zijn samen sleutel omdat iedereen maar 1 keer per optreden mee doet en dat dus een unieke combinatie is
- keuze (wordt aangegeven met een 1 of 0)
Maar nu wil ik in een html tabel laten zien waarin per optreden aangegeven wordt wie er wel kan en wie niet.
horizontaal moeten dan de namen van de mensen komen te staan en verticaal de optredens (of andersom
in deze tabel is als voorbeeld aangekruist bij een optreden wanneer iemand er is.
het laten zien van een tabel via html / php is niet het probleem maar ik krijg het niet voor elkaar met de gegevens uit 3 verschillende tabellen.
ik heb deze site gevonden waar in principe hetzelfde gevraagd wordt:
http://stackoverflow.com/questions/2634307/single-html-table-from-multiple-mysql-tables
maar daarmee krijg ik het ook niet werkend. Ik krijg telkens maar een deel van de informatie te zien of het staat niet in een normale tabel.
er zijn 3 tabellen:
members:
- memberID - auto increment en sleutel
- username
- password
gigs:
- gigID - autoincrement en sleutel
- omschrijving
- datum
aanwezigheid:
- gigID
- memberID Deze zijn samen sleutel omdat iedereen maar 1 keer per optreden mee doet en dat dus een unieke combinatie is
- keuze (wordt aangegeven met een 1 of 0)
Maar nu wil ik in een html tabel laten zien waarin per optreden aangegeven wordt wie er wel kan en wie niet.
horizontaal moeten dan de namen van de mensen komen te staan en verticaal de optredens (of andersom
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| +----------+---------+---------+---------+---------+ | |1 |3 |6 |7 | +----------+---------+---------+---------+---------+ |1 |X | | | | |3 | | | | | |6 | | |X | | |7 |X | | | | +----------+---------+---------+---------+---------+ |
in deze tabel is als voorbeeld aangekruist bij een optreden wanneer iemand er is.
het laten zien van een tabel via html / php is niet het probleem maar ik krijg het niet voor elkaar met de gegevens uit 3 verschillende tabellen.
ik heb deze site gevonden waar in principe hetzelfde gevraagd wordt:
http://stackoverflow.com/questions/2634307/single-html-table-from-multiple-mysql-tables
maar daarmee krijg ik het ook niet werkend. Ik krijg telkens maar een deel van de informatie te zien of het staat niet in een normale tabel.