Portofoon aanschaffen voor in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 1.833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Geachte tweakers,

Kort maar krachtig:
Ik wil een set portofoons aanschaffen.

Ik ga met een paar vrienden op roadtrip met 2 auto's en daarom leek ons het wel handig om portofoons te hebben zodat we niet heel de tijd hoeven te bellen naar elkaar.

De auto's rijden achter elkaar (maar ja in de praktijk gaat dit natuurlijk nooit zoals gepland :9 )

Budget: overlegbaar maar ik denk dat het maximum wel rond de €100 ligt.

Ik heb verder 0 verstand van portofoons dus help me out here!
Wat ik zelf gevonden heb

Wehkamp: Portofoon á 40 euro

Er staat bij dat ze een bereik tot wel 7 kilometer hebben, maar in de praktijk zal dit sowieso wel tegenvallen maar 1 kilometer op de snelweg/andere wegen, zullen ze dat trekken?

Alvast bedankt!

Groeten, Dennis JM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:29
josephusmarinus schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:34:

Er staat bij dat ze een bereik tot wel 7 kilometer hebben, maar in de praktijk zal dit sowieso wel tegenvallen maar 1 kilometer op de snelweg/andere wegen, zullen ze dat trekken?
Ja, er staat dat ze 7 Km halen dus zullen ze dat "trekken".
En groeten is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejoma
cctl01 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:38:
[...]

Ja, er staat dat ze 7 Km halen dus zullen ze dat "trekken".
En groeten is niet nodig.
Oké misschien onderbouwing voor je standpunt, of simpelweg bewijs voor het bereik van deze portofoons of betere alternatieven?/goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mijn ervaring met goedkopere porto's is niet zo best, maar dit specifieke merk / type heb ik geen ervaring mee. Er lijkt in elk geval een redelijke antenne op te zitten wat wel een goed teken is. Die 7km is theoretisch bereik in het open veld. In de auto en met andere auto's er tussen is toch altijd maar afwachten. Zijn er op internet niet ergens reviews te vinden van dat soort spul?

Zelf goede ervaringen met de Midland G8 porto's:
http://www.portofoondisco...dland-g8---set-van-2.html

Alleen zijn die denk ik wat boven je budget. Voordeel is dat ze ook subkanalen kunnen gebruiken en op de LPD band kunnen werken. De standaard 8 PMR kanalen willen (zeker in druk vakantieverkeer) nog al eens overbezet zijn wat verwarring / storing kan opleveren. Maar de voornaamste reden dat ik deze wat duurdere porto's heb is omdat ik bij scouting nog wel eens samenwerk met zendamateurs die met hun porto's wel op de LPD band mogen zenden, maar niet op PMR.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 30-05-2013 15:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejoma
Orion84 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 15:56:
Maar de voornaamste reden dat ik deze wat duurdere porto's heb is omdat ik bij scouting nog wel eens samenwerk met zendamateurs die met hun porto's wel op de LPD band mogen zenden, maar niet op PMR.
Maar wij mogen wel gewoon met die porto's in Duitsland/Denemarken/Zweden/Noorwegen op die PMR kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja. Beetje gek, maar als zendamateur heb je een licentie op een specifieke set banden en PMR zit daar niet bij, dus is die band meestal niet beschikbaar in die apparatuur, ook al mag je er als normaal persoon gewoon op.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 21:33
Ik denk wel dat deze de job zullen doen:
http://www.walkietalkiest...ies/cobra-mt975-2-vp.html

Ik had vroeger een walkietalkie die 5 km kon overbruggen. Ik haalde daar daadwerkelijk iets van 4 km mee. (De ene walkietalkie hing ik aan de radio en met de andere fietste ik rond. Goeie oude tijden.)

Die walkietalkie zegt 12 km te overbruggen. 1 km zou dus zeker doenbaar moeten zijn op de autosnelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejoma
Nou ik wil beide heren hierboven iig bedanken voor jullie hulp, ik ga met mijn vrienden in beraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 658402

hoe moet ik de motorola alan 443 samen met een cb 2000 gebruiken

of kan dat niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Anoniem: 658402 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:32:
hoe moet ik de motorola alan 443 samen met een cb 2000 gebruiken

of kan dat niet :?
Crosspost met Anoniem: 658402 in "Walkie Talkie info gevraagd..." in oud topic dat er weinig mee te maken heeft. Slotje.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 22-02-2015 09:16 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.