Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HTPC met XMBC of 3 losse systemen (Apple TV+Blu-Ray+PCH)

Pagina: 1
Acties:

• Burnd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-11 16:38
Ik heb momenteel een Apple TV 3 (gebruik ik om mijn muziek vanaf mn ipad (spotify) te streamen naar mn versterker) en een popcornhour A200 die alles afspeelt vanaf mijn NAS. Nu ben ik net verhuisd en heb ik mn apparatuur verder van mn tv afstaan waardoor ik een erg lange scart-kabel zou moeten kopen voor een oude dvd speler. Dat is duur (daar kan ik al bijna een Blu-ray speler van kopen) en geen goeie kwaliteit, ik heb wel HDMI kabels die nog lang genoeg zijn.

Daarom sta ik nu op het punt om een Blu-ray speler te kopen. Maar als ik dan toch bezig ben kan ik dan niet net zo goed een goeie HTPC met XBMCkopen die ook blu-ray afspeelt zodat ik nog maar 1 apparaat heb ipv 3?

Volgens mij zijn er de volgende opties:
- Blu-ray spelertje kopen, gewoon een goedkope, die dvds en blu-rays afspreelt, verder niets.
- Blu-ray speler kopen die ook DLNA ondersteuning heeft, zodat ik mn PCH de deur uit kan doen. Maar die zal nooit zoveel formaten afspelen als mijn PCH A200, dus DLNA is dan eigenlijk onzin.
- appleTV en PCH A200 wegdoen en een HTPC kopen (bijvoorbeeld: http://tweakers.net/price...-ion-3d-152d-(zwart).html) met XBMC erop. Dan kan ik mn muziek ook met airplay streamen, media vanaf mn NAS afspelen, en blu-ray en DVD's afspelen. Alleen las ik dat blu-rays afspelen niet zo makkelijk gaat in HTPC's. Klopt dat?

Ik heb een hoop reviews nageplozen en kom er niet helemaal uit. XBMC lijkt het ook net niet helemaal te zijn omdat blu-rays niet makkelijk afgespeeld kunnen worden met een HTPC met XBMC's.....

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
of je koopt gewoon een goede mediaspeler met een BR speler ingebouwd. Dune heeft er zat van.

• Burnd
107mb schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:47:
of je koopt gewoon een goede mediaspeler met een BR speler ingebouwd. Dune heeft er zat van.
Dat zou een oplossing zijn. Ik ga dan 'terug' van 3 apparaten naar 2. Maar ik zou dus het liefst naar 1 apparaat gaan, die ook nog airplay ondersteund. Is dat met Dune ook mogelijk?

• Burnd
Als ik zoek naar Dune spelers zoek dan zie ik allemaal spelers die al 1 tot 3 jaar op de markt zijn. Dat vind ik wat lang/oud en daar heb ik niet zo'n goed gevoel bij. Ik zoek dus eigenlijk 1 apparaat met de volgende functies:

- Media streamen (veel bestandsformaten en ondertitels) vanaf mn Synology DS211 NAS
- Airplay ondersteuning, en graag ook dat de mediaspeler/HTPC ook automatisch uit de sleep modus wordt gehaald zodra er muziek vanaf een ipad/iphone/macbook wordt afgespeeld via airplay. Net zoals dat ook bij de Apple TV het geval is.
- Blu-ray en DVD ondersteuning (Zodat ik 'hard-copy' blu-ray's en DVD's kan afspelen)