Aankoopadvies USB 3.0 Frontpanel

Pagina: 1
Acties:

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-03 16:24
Beste medetweaker,

Graag zou ik mijn pc willen upgraden met een USB3.0 frontpanel, aangezien ik het klimmen over mijn bureau om de usbstick aan te sluiten een beetje zat ben. Nu kan ik alleen heel slecht vinden of mijn moederbord de goede aansluiting heeft!

Dit moederbord heb ik:
MSI P67A-C43 (B3)

Deze frontpanel zou ik graag willen gaan gebruiken:
Sharkoon USB 3.0 Frontpanel B

Het gaat met name om het feit of er een zogeheten '19-pins' aansluiting op het moederbord zit en of hij USB3.0 ondersteunt. Op de MSI website kom ik er slecht uit...

Alvast heel erg bedankt voor het reageren ;)

Groeten,

Tom

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:33
Op de MSI website staat dat het er niet op zit (vandaar dat het lastig/niet te vinden is).
http://nl.msi.com/product/mb/P67A-C43--B3-.html#/?div=Detail

Je kunt wel met een verloopje van de achterkant (terug je kast in) de interne header van het frontje weer aansluiten, maar die kabeltjes zijn niet altijd makkelijk te vinden).
Zoiets: http://www.cooldrives.com...o-19-pin-header-male.html , eventueel nog met een verleng kabeltje.
Ik zou dan bijna zeggen gebruik alleen een verlengkabeltje buiten de kast om, dan heb je alleen niet zo'n mooi frontje.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
wellicht dat je hier wat aan heb dan:
http://www.alternate.nl/S...el_A/html/product/938506/

gebruik je de poorten aan de achterkant voor de connectie

Hi Ha Hopjesvla

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02 12:32

NSG

Je weet niks!

Het volgende staat op de productpagina van het moederbord: MSI also has implemented a front panel USB 3.0 port, making the use of an external USB 3.0 device even more convenient.

Daarnaast zie ik de poort ook op de foto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a77f543b304/51a77f5438809-19pin.png

Verwijderd

On-Board
1 USB 2.0 connector
1 USB 3.0 connector (P67A-C45 supports up to USB 3.0 speed)
1 USB 3.0 connector (P67A-C43, P67S-C43 & P67A-S40 support up to USB 2.0
speed)

Kijk eventjes de desbetreffende handleiding, die nog steeds van MSI site kunt binnen halen, er op na.
Scroll naar bladzijde 13 en zie daar wat je zoekt.
Zoals Enes hierboven ook al aangaf.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:33
Wel raar dat het niet staat beschreven in de link die ik gaf, maar het lijkt er dan toch op te zitten ja.

• TweakTom92
Bedankt voor jullie reacties! Super!

Heb gisteren al een flinke worsteling gehad met mn pc. Heb een nieuwe SSD, daar Win7 op geinstalleerd. Maar de oude schijf (2x 1TB in Raid 0) had ik tijdens de installatie laten zitten. Toen heb ik na wat backups die 2TB geformatteerd.

Toen kwam het leuke: Win7 had de bootfiles niet op de SSD gezet, maar op de schijven die ik zojuist had geformatteerd :)

Ben 2 uur bezig geweest met het repareren via de repairtool, commandprompt (met geheimtaal) om de bootfiles terug te halen. Maar: het is gelukt!

Over de USB front-panel:

Ik had de 19-pins aansluiting gevonden op mn moederbord, maar meestal komen de kleuren tussen de stekker en aansluiting overeen: bij USB 3.0 is dat blauw. Aangezien die op mijn moederbord gewoon zwart is, zat ik te twijfelen...

Maargoed, voor die 12,99 kan er niet heel veel fout gaan, desnoods kan ik ook het verloopje die Hopjesvla79 aangaf gebruiken!

Nogmaals bedankt voor de reacties!

• TweakTom92
Ik zit nu te denken.

Stel dat ik die frontpanel met 19-pins bestel en werkt toch niet met mn Mobo, dan bestaan er toch vast wel PCIe kaarten met de goede 19-pins? :)

Verwijderd

Ik heb uit China een kaartlezer + 4 USB 3.0 poorten gekocht voor €25. Deze wordt via de USB 2.0 header en een PCIe 1x slot aangesloten.

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TweakTom92 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:16:
Ik zit nu te denken.

Stel dat ik die frontpanel met 19-pins bestel en werkt toch niet met mn Mobo, dan bestaan er toch vast wel PCIe kaarten met de goede 19-pins? :)
Voor zover ik de info hierboven zie is het wel een 19-pins header, maar een USB2 aansluiting. Je frontpanel zal ongetwijfeld werken maar niet op USB3 snelheid.

• TweakTom92
tinnef schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:45:
[...]

Voor zover ik de info hierboven zie is het wel een 19-pins header, maar een USB2 aansluiting. Je frontpanel zal ongetwijfeld werken maar niet op USB3 snelheid.
Daar gaat het natuurlijk om! USB2 heb ik wel aan de voorkant, maar ik wil USB3.. Mijn vraag is of er PCIe kaarten zijn waar een USB3 19-pins header zit... :)

Uiteraard bedankt voor jullie reacties :P

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb ook een USB 3.0 aansluiting op mijn moederbord en die is gewoon zwart, ziet er verder hetzelfde uit als op die foto hierboven. Maar als die info verder klopt dan zal hij niet sneller gaan dan USB 2.0

Succes er mee in elk geval.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• TweakTom92
http://www.alternate.nl/S...duct/986597/?tk=7&lk=5040

Dit ding gaat mijn probleem verhelpen! :)
Pagina: 1