Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apple laat goedkope iPhone vooral door Pegatron maken

Pagina: 1
Acties:

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 02:27
Dat bericht werd overigens tegengesproken door Foxconn, de handelsnaam waar het Chinese Hon Hai onder opereert.
Hon Hai heeft zijn basis in Taiwan(Taipei). Om conflict te voorkomen met China wordt door Taiwanese bedrijven vaak aangegeven dat ze gebaseerd zijn in Greater China (of ROC, Republic of China). Wat weer verwarring schept in de rest van de wereld, maar het houdt de gemoederen gerust.

Fout die gemakkelijk gemaakt is, maar wel een belediging is voor de Taiwanezen. /me EektheMan heeft een softspot voor de Taiwanezen (en nog meer voor de originele bewoners)

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
De verwarring komt meer denk ik omdat Hon Hai heel veel fabrieken en medewerkers in de Peoples Republic of China heeft, dat heule grote land met meer dan een miljard inwoners. Maar je het helemaal gelijk, hoofdkantoor staat in Republic of China (Taiwan). Aangepast.

* WoutF heeft ook een softspot voor Taiwan...en hun keuken.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

EektheMan schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:15:
[...]

Hon Hai heeft zijn basis in Taiwan(Taipei). Om conflict te voorkomen met China wordt door Taiwanese bedrijven vaak aangegeven dat ze gebaseerd zijn in Greater China (of ROC, Republic of China). Wat weer verwarring schept in de rest van de wereld, maar het houdt de gemoederen gerust.

Fout die gemakkelijk gemaakt is, maar wel een belediging is voor de Taiwanezen. /me EektheMan heeft een softspot voor de Taiwanezen (en nog meer voor de originele bewoners)
Greater China = PRC + RoC + HK + Macau (en soms ook nog Singapore)
Zeg maar hetzelfde als Benelux.
Beter om Hon Hai gewoon Taiwanees te noemen.

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 02:27
Mocht je van hiken houden in prachtige gorges, dan kan ik je dit hotel midden in Taroko National park aanraden: http://www.tripadvisor.co...Place_Taroko-Hualien.html Goed wandelen vanaf daar en ze hebben een busje die je naar de paden brengt/ophaald. Een van de weinige hotel midden in het park. Er is er nog 1 boven een heuvel, maar iets minder luxe, als je daarom geeft.

Mocht je Taiwanees willen eten, dan kun je niet anders dan de bus nemen langs de vele dorpen van de inheemse bevolking. Vele dorpen hebben een b&b, vaak vlakbij natuurlijke hotsprings, maar door aardbevingen veranderd dat te vaak om tips over te kunnen geven.
Het eten is....verrassend. En je loopt tegen mooie verhalen aan. Er zijn zelfs plekken waar Nederlanders zich in de Gouden Eeuw bij de lokale bevolking gevestigd hebben.

Aardig boekje om de eetcultuur en het echte taiwan te ontdekken is dit boek: http://geledraak.nl/html/showarticle.asp?id=3898
Je vindt het op het vliegveld, dus als je er bv voor de Computex bent dan kun je dit boekje eens doorbladeren.

Ben trouwens eens bij Hon Hai Chi Mei op bezoek geweest via de regering van Taiwan. Ik verheugde me op wat leuke gratis hardware....gingen we naar een broodbakkerij van hen. Speciaal voor het personeel gebouwd. Wel gratis goodies gekregen, maar niet het soort waarop ik hoopte -O-

edit: zie op foto's nu dat het Chi Mei was.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher