Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC upgraden of nieuwe systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Sakray
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Hey beste Tweakers,

Ik heb mijn systeem al aantal jaartjes en meeste games kan ik nog wel op high spelen maar bij het spelen van een online game (Guild Wars 2) waar honderde spelers tegelijkertijd op scherm aan vechten zijn gaat hij vaak erg traag en choppy terwijl bij andere mensen het gewoon soepel blijft ik heb zelfs al mijn graphics op low staan het brengt me FPS ietsie omhoog maar nog steeds ver van goed speelbaar.

Nu ben ik zelf geen grote kenner op gebied van PC hardware of wat het probleem zou kunnen zijn ik denk mijn RAM en/of CPU die alle gebeurtenisse niet aankunne wat er op de monitor word afgespeeld?

Ik zal hieronder mijn huidige specs posten:
AMD Phenom(tm) II X6 1055T Processor
ATI Radeon HD 5800 Series
Graphic memory 1024 MB
Visible Memory 4.0 GB

Weet niet of jullie meer willen weten anders zeg het maar.
Wat denken jullie dat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe kan ik het beste gaan verhelpen?

De PC upgraden waar het tekort schiet of een nieuwe systeem?

Groetjes en bedankt alvast,
Wesley

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 16:45
Ligt er aan wat je wilt uitgeven, en of je van plan bent om nieuwere spellen te gaan spelen.

Wat is je max voor upgrade? en wat is je max voor een nieuwe pc?

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 19:20

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Kijk is met resmon ( resource monitor )wat de bottleneck is.

Start >resmon ( in zoekveld )

• Sakray
Wat precies is een "bottleneck"

En ja nieuwe spellen uiteindelijk ook natuurlijk maar voornamelijk ben ik met MMOs bezig en deze is in grote wars niet te spelen bij mij wat juist het leuke is aan de game.

En uitgeven tusse de 700/1100 denk ik ligt er maar net aan wat er mee gebeurt moet worden

• Sakray
Merk overigs wel dat mijn CPU al de 30/35% als ik een game aanheb staan en niks doe dus ik denk als die sterker was dat de laggyness ook al stuk verminderd zou zijn of niet?

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 19:20

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Bottleneck: Waar stock jouw verkeer, wat verbruikt er teveel. Teveel CPU input, teveel geheugen gebruik, teveel disk gebruik.

Zeker met raids zal je gebruik van je cpu en gpu erg omhoog gaan omdat er gewoon meer gebeurt. Kijk is naar je CPU als je in een instance zit en kijk
Pagina: 1