Toon posts:

Thunderbird probleem met [W7 64bits]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al jaren gebruik ik Thunderbird als mailprogramma op een vaste computer (W7 32 bits) en op mijn laptop (XP).
Ik ga nu een laptop in gebruik nemen met Window 7 64 bits. Met Mozbackup alle data en instellingen over gezet, ging zonder problemen. Maar nu geeft het ophalen van mijn mail van mijn hotmailaccount de volgende foutmelding:
"Er is een fout opgetreden bij de pop3-mailserver. Mailserver pop3.live.com antwoordde:"
en verder alleen een OK-knop.
Ook heb ik een domein via Strato met bijbehorende Email-accounts. In Thunderbird is het nu niet meer mogelijk via smtp.stato.com mail te verzenden, terwijl dit bij de 2 andere computers probleemloos werkt. Alle instellingen vergeleken, maar geen verschil kunnen ontdekken. Ook accounts opnieuw aanmaken lostte het probleem niet op.
Ik heb nu tijdelijk DreamMail geïnstalleerd en dat werkt wel. Het lijkt er op dat het probleem in Thunderbird zit in combinatie met W7 64 bits.
Kent iemand het probleem en is er een oplossing voor?

Mvg,
Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 13:04
Hoi Jacques, ik weet dat het geen oplossend antwoord is maar wellicht dat je hier meer kan vinden. Ik kan zelf momenteel niet mee zoeken omdat ik op mijn werk zit; http://www.mozbrowser.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je zou vanaf een van de werkende installaties met MozBackup alles van Thunderbird over kunnen zetten (maar dan ook echt alles). Het kan nml goed zijn dat eoa verborgen instelling of een extensie een probleem veroorzaakt. Met MozBackup kun je twee installaties helemaal gelijktrekken.

日本!🎌