Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke laptop is de beste?

Pagina: 1
Acties:

• Baszie16
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-03-2024
Sinds een paar dagen ben ik aan het zoeken naar een nieuwe laptop. Ik vind het belangrijk dat de laptop niet de hele tijd vast loopt zoals mijn huidige laptop. Twee spellen die ik speel zijn Minecraft en League of Legends. Het zou dus fijn zijn als ik deze twee spellen zonder lagg kan spelen.

Graag zou ik wat advies van jullie willen over de keuze. Hieronder staan een paar linkjes van laptops die ik op het oog heb.

http://www.saturn.nl/mcs/...44,554918.html?langId=-11

http://www.saturn.nl/mcs/...44,491141.html?langId=-11

http://www.saturn.nl/mcs/...44,622137.html?langId=-11

http://www.saturn.nl/mcs/...44,706398.html?langId=-11

http://www.saturn.nl/mcs/...44,643648.html?langId=-11

Hopelijk krijg ik snel een reactie :). Alvast bedankt!

• Paragon93
  • Niet online
Voorkeur voor schermformaat? 15-17 inch zie ik beide?
Budget ligt rond de 400 euro zie ik?
4 van de 5 laptops die je hebt opgesomd hebben geen dedicated grafische kaart, dit doet je grafische prestaties niet ten goede.

Trust me, I'm an engineer

• Baszie16
Ja, het budget ligt inderdaad rond de 400 euro. Het schermformaat maakt voor mij niet zo veel uit.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Dit is de krachtigste laptop, met een stevige i5, en extra zuinige.

De beste Multimedia laptop is deze, met een stevige dedicated videokaart, leent zich voor lichte games en film / fotobewerking

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Baszie16
EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:22:
Dit is de krachtigste laptop, met een stevige i5, en extra zuinige.

De beste Multimedia laptop is deze, met een stevige dedicated videokaart, leent zich voor lichte games en film / fotobewerking
De eerste heeft een processorsnelheid van 1,7 GHz (i5). De tweede heeft een processorsnelheid van 2,7 Ghz (AMD A6-4400M).

Welke van deze twee is dan sneller? (Sorry als ik iets geks zeg, maar ik heb totaal geen verstand van de snelheid enz :*) )

• EXpaND
clocksnelheden zijn niet bepalend voor hoe efficiënt een CPU taken kan verwerken, de i5 is een stuk krachtiger dan de AMD, met 2 core's en 4 threads kan hij aan 4 dingen tegelijk werken. Waar de AMD het moet doen met 2 core's. beide hebben ook turbo boost, de intel gaat tot 2,6 Ghz in turbo en de AMD tot 3,2..denk dat ze redelijk aan elkaar gewaagt zijn

Qua video chip is de AMD in het voordeel, met een krachtigere GPU en apart geheugen kan hij meer beeldverwerking verzetten. Dus sommige games kun je prima trekken.

Tenzij je professioneel gebruik gaat maken van je laptop op foto/video editing gebied zou ik voor de Intel gaan,anders raad ik je de AMD aan voor soms nog een spelletje.

ook is de AMD 17' met meer pixels 1600x900 tegen de 1366x768. Dus qua scherm is de AMD iets beter, ook heeft hij altec lansing speakers tegenover de intel. en een 6 cell accu tegenover de 4 cell van de intel

Sneller zijn geen van beide, allebei hebben een standaard langzame HDD, daar kun je een SSD in zetten om alles sneller te maken. Want uiteindelijk als jij op internet klikt, vraag jij een programma op van de harde schijf. Des te sneller deze is des te sneller de laptop aanvoelt. allebij hebben 4 GB aan geheugen, wat ik wel jammer vind..zelf raad ik 8 GB aan zodat je altijd genoeg overhoud, wat je ook open hebt staan..

waar ga je de laptop écht voor gebruiken, graag heel specifiek dan kunnen we ons advies bijstellen eventueel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door EXpaND op 30-05-2013 16:11 ]

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Baszie16
EXpaND schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:07:
clocksnelheden zijn niet bepalend voor hoe efficiënt een CPU taken kan verwerken, de i5 is een stuk krachtiger dan de AMD, met 2 core's en 4 threads kan hij aan 4 dingen tegelijk werken. Waar de AMD het moet doen met 2 core's. beide hebben ook turbo boost, de intel gaat tot 2,6 Ghz in turbo en de AMD tot 3,2..denk dat ze redelijk aan elkaar gewaagt zijn

Qua video chip is de AMD in het voordeel, met een krachtigere GPU en apart geheugen kan hij meer beeldverwerking verzetten. Dus sommige games kun je prima trekken.

Tenzij je professioneel gebruik gaat maken van je laptop op foto/video editing gebied zou ik voor de Intel gaan,anders raad ik je de AMD aan voor soms nog een spelletje.

ook is de AMD 17' met meer pixels 1600x900 tegen de 1366x768. Dus qua scherm is de AMD iets beter, ook heeft hij altec lansing speakers tegenover de intel. en een 6 cell accu tegenover de 4 cell van de intel

Sneller zijn geen van beide, allebei hebben een standaard langzame HDD, daar kun je een SSD in zetten om alles sneller te maken. Want uiteindelijk als jij op internet klikt, vraag jij een programma op van de harde schijf. Des te sneller deze is des te sneller de laptop aanvoelt. allebij hebben 4 GB aan geheugen, wat ik wel jammer vind..zelf raad ik 8 GB aan zodat je altijd genoeg overhoud, wat je ook open hebt staan..

waar ga je de laptop écht voor gebruiken, graag heel specifiek dan kunnen we ons advies bijstellen eventueel ;)
Hmm.. moeilijke keuze :D.

Ik gebruik mijn huidige laptop voor:
- Het bekijken van filmpjes (Youtube, RTL gemist, uitzenddinggemist).
- Het maken van Word documenten voor mijn studie.
- Social media (facebook, twitter en skype).

Verder speel ik zo nu en dan League of Legends.

• smuurmans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Deze laptop is zojuist flink gezakt en is nu eigenlijk een koopje rond jou budget:
pricewatch: Toshiba Satellite Pro 161

Geschikt voor waar jij hem wilt gebruiken, je zult league of legends wel op low moeten zetten.

• EXpaND
smuurmans schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:53:
Deze laptop is zojuist flink gezakt en is nu eigenlijk een koopje rond jou budget:
pricewatch: Toshiba Satellite Pro 161

Geschikt voor waar jij hem wilt gebruiken, je zult league of legends wel op low moeten zetten.
inderdaad dé perfecte laptop.
-stevige i5
-aparte video kaart
-goed 1600x900 LED scherm
én als slagroom op de taart, een 7200 RPM harde schijf. Werkt soepeler dan waar je voorgaans mee kwam.

(smuurrmans good find! ;) )

Verwijderd

Dat het de perfecte laptop is lijkt mij een behoorlijk overdreven statement. Dell heeft bijvoorbeeld een laptop met vergelijkbare specs voor -volgens mij- € 570-ish. Je krijgt dan wel een ulv cpu, 1TB HDD, 8GB RAM, en een HD 8730m wat uit het hoofd gewoon hetzelfde is als de kaart in de toshiba. De dell's staan niet enorm goed bekend (sterker nog, ze staan helemaal niet bekend, ik heb nog geen echte reviews gezien). Maar toshiba kan je over het algemeen afschrijven als een van de slechtste merken in dit segment. Dat hoeft niet iets te zeggen, maar zonder reviews zou ik het afraden.

Bovendien kan je momenteel voor onder de €550 een laptop met HD 7730m, 1080p scherm en i5 aanschaffen, namelijk de inspiron 15R SE. Dat is zonder enige twijfel de beste keus. Een 1080p scherm zie ik als absolute must, en het is niet eens zo prijzig. Echter zijn de laptops uit de topicstart < €500 dus ik weet niet of je zoveel wilt uitgeven.

• Baszie16
Bedankt voor alle reacties. Ik ga tussen de genoemde laptops zeker een keuze maken. Mijn budget is inderdaad onder de 500,- euro dus ik ben nog aan het zoeken.
Pagina: 1