Hallo,
Ik ben al een paar dagen bezig met het samenstellen van een nieuwe game pc. Nu heb ik al een aardige pc'tje die, als ik eerlijk ben, niet echt aan vervanging toe is maar het begint wel een beetje te prikkelen en ik heb een goede nieuwe plaats gevonden voor mijn huidige pc.
Snel opgesomd heb ik nu dit:
- i7-930 @ 2,8 GHz met scyhte koeler
- Gigabyte x58a-ud3r
- Sapphire HD7970 vapor-x 6gb
- 12 GB triple channel RAM
- 3x 1920x1080 + 1x 1680x1050
- ssd en hdd
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Graag de nieuwste games in eyefinity spelen net als nu, alleen soms lijkt het alsof mijn cpu een bottleneck. Bijvoorbeeld bij Assassins Creed 3. Verder veel programmeren maar dat kan natuurlijk makkelijk als je een game-pc heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, maar het moet niet te gek worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Me video kaart had ik laatst al geupdate dus die houd ik, Sapphire HD7970 vapor-x 6gb
- De 4 schermen houd ik ook 3x Dell (weet t type niet meer) en 1x Acer
- Verder heb ik al Logitech G13 en Logitech G700 en Logitech verlicht toetsenboord
- En ook heb al een 5.1 surround systeem van philips die ik met optisch wil aansluiten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe moederboord / nieuwe cpu
RAM geheugen, ssd, voeding, kast, fans, fancontroller
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor moederboorden graag van gigabyte, hier doe ik alles al mee voor jaren en ook op het werk en nooit iets bijzonders mee gehad en seagate hardeschijven, voor de rest geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De kast maakt niet uit hoe groot (midi / full), hij staat wel in mijn slaapkamer dus ik wil nu een pc maken die echt stil is als hij natuurlijk idle staat, geluid bij belasting maakt mij niet veel uit.
Energie verbruik maakt mij niet uit.
Zelf ben ik al wezen zoeken en had een systeem klaar, maar toen vernam ik dat haswell binnenkort uitkwam. Waarschijnlijk is het beter om een haswell moederboord te kopen, niet omdat de haswell CPUs zoveel sneller worden maar dat je dan misschien CPU nog kan upgraden ook al verwacht ik eigenlijk niet dat dat noding is want dan wil ik gelijk de 4770k.
Zelf had ik niet samengesteld door op tweakers te zoeken en bij alternate enz.:
- Fractal r4 window kit
i7-3770k
Be Quiet! dark rock pro 2
be quiet! Pure Power CM L8 530W
3x be quiet! Shadow Wings SW1 120mm mid-speed, 120mm
Kingston ValueRAM 16 GB DDR3-1333 Kit -- Vanwege hoogte voor cpu koeler en ik heb nog 16 gb vanhetzelfde merk en latency liggen die ik erbij wil prikken (Voor ramdisk)
Kingston SV300S37A/120G
Seagate ST2000DM001
GIGABYTE GA-Z77X-D3H (rev. 1.0)
Dus eventueel wachten voor haswell OF wachten voor haswell zodat Ivy Bridge goedkoper wordt.
Laat me maar weten wat jullie er van vinden
Ik ben al een paar dagen bezig met het samenstellen van een nieuwe game pc. Nu heb ik al een aardige pc'tje die, als ik eerlijk ben, niet echt aan vervanging toe is maar het begint wel een beetje te prikkelen en ik heb een goede nieuwe plaats gevonden voor mijn huidige pc.
Snel opgesomd heb ik nu dit:
- i7-930 @ 2,8 GHz met scyhte koeler
- Gigabyte x58a-ud3r
- Sapphire HD7970 vapor-x 6gb
- 12 GB triple channel RAM
- 3x 1920x1080 + 1x 1680x1050
- ssd en hdd
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Graag de nieuwste games in eyefinity spelen net als nu, alleen soms lijkt het alsof mijn cpu een bottleneck. Bijvoorbeeld bij Assassins Creed 3. Verder veel programmeren maar dat kan natuurlijk makkelijk als je een game-pc heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een budget, maar het moet niet te gek worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Me video kaart had ik laatst al geupdate dus die houd ik, Sapphire HD7970 vapor-x 6gb
- De 4 schermen houd ik ook 3x Dell (weet t type niet meer) en 1x Acer
- Verder heb ik al Logitech G13 en Logitech G700 en Logitech verlicht toetsenboord
- En ook heb al een 5.1 surround systeem van philips die ik met optisch wil aansluiten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe moederboord / nieuwe cpu
RAM geheugen, ssd, voeding, kast, fans, fancontroller
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voor moederboorden graag van gigabyte, hier doe ik alles al mee voor jaren en ook op het werk en nooit iets bijzonders mee gehad en seagate hardeschijven, voor de rest geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De kast maakt niet uit hoe groot (midi / full), hij staat wel in mijn slaapkamer dus ik wil nu een pc maken die echt stil is als hij natuurlijk idle staat, geluid bij belasting maakt mij niet veel uit.
Energie verbruik maakt mij niet uit.
Zelf ben ik al wezen zoeken en had een systeem klaar, maar toen vernam ik dat haswell binnenkort uitkwam. Waarschijnlijk is het beter om een haswell moederboord te kopen, niet omdat de haswell CPUs zoveel sneller worden maar dat je dan misschien CPU nog kan upgraden ook al verwacht ik eigenlijk niet dat dat noding is want dan wil ik gelijk de 4770k.
Zelf had ik niet samengesteld door op tweakers te zoeken en bij alternate enz.:
- Fractal r4 window kit
i7-3770k
Be Quiet! dark rock pro 2
be quiet! Pure Power CM L8 530W
3x be quiet! Shadow Wings SW1 120mm mid-speed, 120mm
Kingston ValueRAM 16 GB DDR3-1333 Kit -- Vanwege hoogte voor cpu koeler en ik heb nog 16 gb vanhetzelfde merk en latency liggen die ik erbij wil prikken (Voor ramdisk)
Kingston SV300S37A/120G
Seagate ST2000DM001
GIGABYTE GA-Z77X-D3H (rev. 1.0)
Dus eventueel wachten voor haswell OF wachten voor haswell zodat Ivy Bridge goedkoper wordt.
Laat me maar weten wat jullie er van vinden
Deze bruggen komen volgens mij bij het mobo, als dat cfx of sli ondersteund.