pivos xios: hdmi naar hdmi+hdmi+toslink oplossing

Pagina: 1
Acties:

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 07:10
Hi,

Heb gisteren een PIVOS XIOS gekocht en er linux/xbmc op gezet. Schattig op de hdmi van de slaapkamer tv maar ik wil meer. In de woonkamer heb ik een tv, beamer en versterker met toslink maar zonder hdmi. De PIVOS heeft geen audio uitgangen maar alleen hdmi.
Ik vraag me af of ik er onderuit kan komen 2 dure dingen te kopen: een hdmi naar hdmi+toslink converter zoals deze en een hdmi splitter zoals deze .

Ik vind geen devices die zowel splitten als converten. Als ik de toslink converter koop zou ik er daarna een goeskope splitter achter kunnen hangen zoals zoiets maar ben een beetje bang dat dat problemen geeft van geen beeld als ik dingen niet in de goede volgorde aanzet etc etc.

Kan iemand mij adviseren?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• kroegtijger
  • Laatst online: 16:17
Bedoel je niet gewoon een switch met tosslink-output? kleine google-actie naar hdmi tosslink switch gaf al direct http://www.octavainc.com/HDMI%20switch%204port_toslink.htm als resultaat... Lijkt me prima te voldoen toch?

iRacing Profiel

• HanslH
Tja, met dure dingen bedoel ik in de 100 euro range. Twee dure dingen wilde ik voorkomen en liefst niet door 1 duur ding van 250 euro te kopen.
Verder is dit een apparaat met multiple hdmi in terwijl mijn post toch redelijk duidelijk de behoeften aan multiple hdmi OUT aangaf.

[ Voor 32% gewijzigd door HanslH op 30-05-2013 12:22 ]

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 16:27
Multiple HDMI uit en toslink zal een duur grapje worden denk ik. Maar je hebt wel deze van König

• kroegtijger
  • Laatst online: 16:17
HanslH schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:15:
Tja, met dure dingen bedoel ik in de 100 euro range. Twee dure dingen wilde ik voorkomen en liefst niet door 1 duur ding van 250 euro te kopen.
Verder is dit een apparaat met multiple hdmi in terwijl mijn post toch redelijk duidelijk de behoeften aan multiple hdmi OUT aangaf.
Ze bestaan ook in multiple HDMI out (meestal wel in combinatie met multiple HDMI in).
Overigens lijkt het me je opstelling eigenlijk niet de meest logische en zou je eigenlijk beter voor een receiver kunnen kiezen met multiple HDMI in en out, zodat je in 1x klaar bent (dit maakt het wel weer aanzienlijk duurder, maar geeft je wel meteen weer een upgrade).

iRacing Profiel

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hebben je beamer en TV allebij DVI/hdmi? In dat geval lijkt het me toch beter om serieus te overwegen de versterker te vervangen door een variant welke wel HDMI heeft. Kosten zou je kunnen drukken door je huidige versterker te verkopen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• HanslH
Versterker vervangen, ..err.. het gaat om een Primare SPA21 die mij destijds eur 3000,- kostte :)
Conclusie is dat het niet goedkoop kan en een apparaat van iets meer dan 300 euro nog de meest logische optie is.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm, ja, dat wist ik natuurlijk ook niet :D.

maar in dat geval kun je de XIOS veel beter gewoon in de slaapkamer laten staan en E300 (of E400, kosten converter + XIOS) uitgeven aan een mooi klein HTPC-tje met optische uitgang en daar dan Openelec op zetten. Dat moet makkelijk voor zelfs minder dan E300 lukken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• combolombo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2024
Kun je in 1 van de USB poorten van de Pivos geen externe USB geluidskaart/stick plaatsen, en die vervolgens met je versterker verbinden ?

Ik heb zelf een Terratec Aureon Duals USB gebruikt icm een Imito MX2 stick. Onder Android werkte dat prima. Ik kon keizen uit analoog 3,5 jack danwel digitaal optisch (via verloopje).

Daarnaast bestaan er ook kabels HDMI --> HDMI + analoog audio of HDMI --> analoog audio + DVI (google op "HDMI Audio Mix Cable Converter").

• HanslH
Tx 4 de suggesties!

Een htpc met xbmc heb ik al jaren btw, maar zo'n xios leek met toch subtieler en handiger. In d slaapkamer vervangt hij mijn popcornhour met verve! Nooit meer afhankelijk van een firma voor firmware upgrades die tenslotte nooit meer komen omdat er een nieuw model is. Xbmc speelt alles, spoelt alles en bookmarkt alles.. Echt een aanrader dat ding, moeten ze een wat duurdere versie van maken met wat betere hardware wmb

Pagina: 1