Vanochtend tot mijn grote schrik gelezen dat Wubbo Ockels (astronaut, hoogleraar) nog maar twee jaar te leven heeft door nierkanker wat bij hem geconstateerd is.
Hij heeft het zelf gezegd in RTL Boulevard blijkbaar.
http://www.zie.nl/video/a...ernstig-ziek/m1nzg4pfruao
http://www.zie.nl/video/a...ernstig-ziek/m1nzg4pfruao
Saved by the buoyancy of citrus
Stond op de voorpagina van de Telegraaf. Uitzaaiingen vanuit zijn nieren.
*knip* troll
[ Voor 88% gewijzigd door argro op 30-05-2013 12:25 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
*knip*
[ Voor 85% gewijzigd door argro op 30-05-2013 12:25 ]
Ik wens hem en zijn omgeving enorm veel sterkte toe, kanker is een afgrijselijke ziekte 
Het zou zonde zijn als we iemand als Wubbo Ockels zouden verliezen
Naast zijn carriere als astronaut heefft hij ook veel betekend voor het denken over duurzaamheid. Mensen zoals hij hebben we juist op het moment nodig.

Het zou zonde zijn als we iemand als Wubbo Ockels zouden verliezen
Naast zijn carriere als astronaut heefft hij ook veel betekend voor het denken over duurzaamheid. Mensen zoals hij hebben we juist op het moment nodig.
[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 30-05-2013 10:49 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ok, die opmerking was in deze vorm niet gepast. Het is erg pijnlijk voor hem en voor zijn naasten.
Wat mij bevreemde, is dat hij zich de laatste jaren, varend op zijn status als astronaut, sterk maakte voor zulke zinloze, kansloze en verspillende projecten.
Wat mij bevreemde, is dat hij zich de laatste jaren, varend op zijn status als astronaut, sterk maakte voor zulke zinloze, kansloze en verspillende projecten.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dat duurzaamheid een belangrijk punt is zie je bij veel astronauten 
Juist als je buiten de aarde bent geweest en de planeet ziet en beseft hoe waardevol en fragiel het is, dan besef je ook hoe belangrijk duurzaamheid is.
En jij vindt het misschien zinloos, maar duurzaamheid is belangrijk voor ons allemaal.
Juist als je buiten de aarde bent geweest en de planeet ziet en beseft hoe waardevol en fragiel het is, dan besef je ook hoe belangrijk duurzaamheid is.
En jij vindt het misschien zinloos, maar duurzaamheid is belangrijk voor ons allemaal.
[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 30-05-2013 11:23 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Kwam het ook tegen. Gewoonweg geen woorden voor. Sterkte voor hem en z'n familie.
* Player1S is er trots op dat hij hem een paar jaar terug op Lowlands de hand heb mogen schudden.
* Player1S is er trots op dat hij hem een paar jaar terug op Lowlands de hand heb mogen schudden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Punt is dat ik de projecten waar ik zijn naam verbonden zag, vaak alles behalve duurzaam vond.anandus schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:19:
Dat duurzaamheid een belangrijk punt is zie je bij veel astronauten
Precies! Beter had ik het niet kunnen verwoorden.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:41:
En het punt is dat dat nu totaal niet het punt is.
Ik ken(de) de man persoonlijk, maar dit wens ik niemand toe.
Sterkte Wub!
Sterkte Wub!
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Verwijderd
Het is altijd naar om zoiets te vernemen. Ik denk dat de ruimtevaart in Nederland nooit zo groot was geworden zonder zijn verrichtingen voor die industrie.
Het lijkt me bovendien vreselijk voor hem en zijn familie om dit nu al te weten. Ik vraag me af wat je zou doen in zo'n situatie. Ga je dan de dingen doen, waarvan je dat altijd al geroepen hebt dat je ze zou doen maar toch nooit eerder hebt gedaan?
Het lijkt me bovendien vreselijk voor hem en zijn familie om dit nu al te weten. Ik vraag me af wat je zou doen in zo'n situatie. Ga je dan de dingen doen, waarvan je dat altijd al geroepen hebt dat je ze zou doen maar toch nooit eerder hebt gedaan?
Ik denk toch dat je eerst om tafel gaat zitten en dingen gaat regelen voor wanneer het eenmaal zo ver is, en dat afsluiten met activiteiten die vooral jijzelf maar ook de mensen om je heen leuk zouden vinden om nog met je te doen
Verschrikkelijk nieuws idd, nierkanker wat inmiddels is uitgezaaid naar zijn longen. Weinig meer aan te doen
Ik vraag me wel af in hoeverre dit gerelateerd is aan zijn ruimtereizen, aangezien je als astronaut blootgesteld wordt aan behoorlijk wat meer straling tijdens trainingen en ruimtevluchten dan wanneer je je hele leven op aarde zou blijven.
Ik vraag me wel af in hoeverre dit gerelateerd is aan zijn ruimtereizen, aangezien je als astronaut blootgesteld wordt aan behoorlijk wat meer straling tijdens trainingen en ruimtevluchten dan wanneer je je hele leven op aarde zou blijven.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Voor de paar dagen dat hij in de ruimte geweest is zal dat wel meevallen.Chiron schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:41:
Voordat je daadwerkelijk de ruimte in gaat heb je ook nog uren en uren aan vlieguren in bijv. paraboolvluchten. Als wetenschapper zal ie ook wel blootgestaan hebben aan het een of ander.
Maar kanker blijft uiteraard verder een onvoorspelbare rotziekte.
Maar kanker blijft uiteraard verder een onvoorspelbare rotziekte.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Pagina: 1