Klipsch RF vs Synergy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Momenteel ben ik in het bezit van volgende klipsch speakers: C20 center, F20 fronts, B3 rears en een klipsch sub.

Ik vroeg me nu eigenlijk af of er veel verschil hoorbaar is tussen de synergie reeks & de RF reeks?

Of raden jullie een andere set aan?
Vroeger nog jamo gehad & was daar wel nog tevreden over... Maar zou liever bij klipsch blijven tenzij er echt wel een set is die erboven uit springt.
De reden waarom ik dit vraag is omdat de speakers eventueel naar m'n ouders zouden gaan & dat ik andere kan nemen maar ja het budget is voor de center & fronts & rears is max 650 euro ofzo...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:31

DjVe

Hatsaflats!

ga luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
wel dat is niet zo evident aangezien de winkel waar ik ze kan kopen een 250 km rijden is...
Dus had ik graag wat ervaringen van mensen gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Zoek een winkel in de buurt die ze ook heeft en luister ze daar. Kan je ze altijd nog bij die andere winkel kopen. Welke plaats woon je dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Luisteren is het enige devies.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
ja het probleem is dat er niet meteen een dealer in de buurt is waar ik klipsch speakers kan vinden...
Ik woon in Oostende :) (belgië dus...)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 14:40

SED

http://www.audioscape.be/NL/dealers/jl-sound.aspx

JL Sound
Antwerpsestraat 2
8400 Oostende
tel. +32 59 80 15 11

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:07
SED schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:19:
http://www.audioscape.be/NL/dealers/jl-sound.aspx

JL Sound
Antwerpsestraat 2
8400 Oostende
tel. +32 59 80 15 11
Elke dag gesloten volgens de site 8)7 .

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:31

DjVe

Hatsaflats!

In Antwerpen zitten sowieso erg veel leuke audiozaakjes in de kleine straatjes om het centrum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
serieus?
Maar ik ben niet zo het type die een zaak binnengaat en die mensen lastig valt om het dan op een ander te gaan kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:25

FeaR

In GoT we trust

niniansix schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:37:
Maar ik ben niet zo het type die een zaak binnengaat en die mensen lastig valt om het dan op een ander te gaan kopen....
In deze markt is het logisch dat je meerdere winkels afgaat. Zie het als een auto kopen: je wilt elk merk toch wel eens proberen en een winkel die alles heeft staan is er gewoon niet. Het is minder netjes om overal te gaan luisteren en dan alles op internet te bestellen. Maar goed, over het laatste zijn de meningen verdeelt.

Juist als je gaat luisteren kom je in aanraking met andere merken en types, wellicht heb je dan voor 650 euro een heel andere set die je beter aanstaat. Verschil tussen beide Klipsch-jes is er meer dan genoeg overigens, niet alleen qua materiaal van de woofers en tweeter (aluminium en titanium tweeter bijvoorbeeld), maar ook in de opbouw van de kast en bijvoorbeeld plaatsing van de relfexpoort.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Fear, thx voor de grondige uitleg! ;)

Inderdaad dit kan wel heel goed zijn... Er zijn namelijk zoveel merken beschikbaar dat je na een tijdje het bos door de bomen niet meer ziet..

De reden dat ik voor de klipsch speakers ben gegaan in de tijd, was dat deze erg goedkoop stonden in de correct & ik had ze al eens beluisterd in een winkel (vandenborre) in belgië.

Nu zie ik dat de RB52 in correct aan 99 euro/stuk staan ipv 199 dus daarom dacht ik eventueel te upgraden naar de RF serie... Of heb ik het helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 16:57

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:25

Chiron

Moderator Discord
RF is een (behoorlijk) segment hoger, en dat merk je ook aan de prijs.

Voor de rest is het maar net wat je er voor eisen aan stelt.
Zelf was ik een tijd aan het loeren naar de Klipsch F-1, als vervanging voor de frontjes links en rechts van mn JBL 5.1 setje. RF serie kan ook, maar vind ik zelf een beetje overkill :) Echter is de F-1 is inmiddels opgevolgd door de F-10 :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Thx voor de links! M'n duits is niet perfect maar inderdaad die reference speakers zijn een stapje hoger... En dat merk je helaas ook aan de prijs :(

Ik zou al 580 euro betalen voor enkel de 2 fronts & 2 rears...(2keer basis RF serie)
Maar ja is een basis RF speaker niet slechter dan bv mijn F2 speakers? Of werkt dit niet zo? :)

Wat mijn eisen zijn? Ik gebruik de speakers enkel puur voor het bekijken van films etc
Om muziek af te spelen gebruik ik m'n pc & daar heb ik een Z5500 staan van logitech die aan mijn wensen voldoet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 14:40

SED

PM_Petrol schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:22:
[...]

Elke dag gesloten volgens de site 8)7 .
niet ongebruikelijk.. daar hebben we de telefoon voor uitgevonden: afspraak maken!

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 13:55
(jarig!)
Neem eens contact met hififan.be, hij is verdeler van klipsch en beschikt over een super luisterruimte.
Zowel in koksijde als in gistel.

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
thx! Maar morgen zal ik eens langsgaan bij correct denk ik..

Nu lees ik op verschillende forums, dat de RF52 front speakers vele malen beter zijn dan de F2 van synergy.

Klopt dit? of moet ik dit toch met een korreltje zout nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
De detaillering en finesse zal ongetwijfeld beter zijn, qua laag zul je er waarschijnlijk wat op achteruitgaan.

Voor fronts zou ik niet snel minder dan 6.5'' woofers nemen, al moet ik wel zeggen dat ik de RF52 nog nooit gehoord heb. Groter = bijna altijd beter qua audio (in dezelfde serie uiteraard).

[ Voor 5% gewijzigd door InfinityG35 op 01-06-2013 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik zou me niet blindstaren op het formaat van de units, hangt ook van de hoeveelheid units af en de bouw van de behuizing.

Doe anders eens een DM naar Lupo, die heeft Klipsch RF-52's gehad, nu ingeruild voor een set van Boston Acoustics op de basis van de A25 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Thx !

Ik had wel erg positieve dingen gelezen over de boston accoustics a250 fronts.
Zijn deze vergelijkbaar qua geluid met klipsch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Van wat ik van de RF-serie (RF-82) heb gehoord en Boston Acoustics (A25): nee, zeer groot verschil. Laag zal ik niet al te veel over oordelen aangezien dat heel erg verschilt. AL vond ik het bij de RF-82 echt way too much en te Amerikaans (aangezet) klinken, maar dat dus ter zijde. Het hoog van de A25 is veel neutraler en in een vergelijking met Klipsch terughoudender. Verder is een Klipsch ook veel makkelijker aan te sturen waardoor deze speaker veel eerder en makkelijker los komt dan een Boston.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Gisteren langsgegaan bij correct en heb daar de RF 52 beluisterd.
Deze klonk iets beter dan mijn F2.. vooral midden vond ik mooier klinken maar hij klonk wel minder " vol" als de F2...
Waarschijnlijk omdat de woofers kleiner zijn?
De verkoper zei me dat ik dan eventueel moet kijken voor de RF 62 maar 349 euro per stuk (voor het oud model), vind ik op zich veel geld... en is deze niet te zwaar voor een marantz SR 6007 receiver?

Want ik had altijd gehoord dat je aan een receiver van 600-700 euro geen speakers van > 1000 euro moet aanhangen(totale 5.1 set gezien dan) ...

Klopt dit of niet?
En zou ik ergens de speakers nog goedkoper kunnen vinden? want heb zelf al wat gezocht maar ebay enzo heb ik geen zin in ;)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verhoudingen van speaker-receiver zijn persoonlijk. Ik houd het altijd een beetje in de gaten zodat je geen rare verhoudingen kan krijgen maar het is zeker geen harde regel. Ik pak meestal prijs van een speaker gelijk aan de prijs van een receiver. Maar nogmaals, dat is meer een indicatie en meer niet. Het heeft ook niet te maken met vermogen, want in dit segment kan je eigenlijk alles wel op elkaar aansluiten. Zeker met een speakers als een Klipsch zal de speaker eigenlijk haast nooit te zwaar zijn voor een receiver, dingen hebben zo'n hoog rendement dat je ze nog met een wekkerradio aan kan sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
thx fear!

Dan valt de RF 62 nog te doen ;)
Nog winkels die je kan aanbevelen (online) , waar ik ze aan een mooie prijs zou kunnen kopen?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Beste,

Zoals de titel vermeld, wat zouden jullie aanraden?
Op het eerste zicht denk ik aan de F2 speakers omdat deze een dubbele woofer hebben en ik dacht een grotere tweeter.. maar de RB61 (http://www.correct.nl/art...NAAM=klipsch&ARTNR=319818) is wel de reference serie dus ja..

Alle meningen welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Even een update :
Aangezien m'n ouders mijn synergie speakers gaan overnemen, ben ik aan het kijken voor de reference serie...

Nu dacht ik om volgende set samen te stellen :

Rears : RB81K (link : http://www.correct.nl/art...=klipsch&ARTNR=319820)
Fronts : RF82K (link : http://www.correct.nl/art...=klipsch&ARTNR=319157)

Center : RC 52 MK2 ( link : http://www.correct.nl/art...=klipsch&ARTNR=432260)

Qua versterker heb ik een Marantz SR 6007 ..

Nu vroeg ik mij af of deze set niet te zwaar is voor m'n receiver? Want heb geen zin om het volume constant hoog te moeten zetten omdat de receiver net iets te zwak is ;)

Qua klank ga ik wel zelf gaan luisteren maar advies enz is steeds welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

niniansix schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 05:58:
Nu vroeg ik mij af of deze set niet te zwaar is voor m'n receiver? Want heb geen zin om het volume constant hoog te moeten zetten omdat de receiver net iets te zwak is ;)
Zie de laatste regels van FeaR in "Klipsch RF vs Synergy".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 16:38
Ik heb RF82's icm marantz 5004, gaat heel prima en heel hard, dus jouw versterker kan makkelijk de 62's aan. Overigens vind ik Klipsch voornamelijk geschikt voor home cinema of dance music. Als je een audiofiel bent dan ben je beter af met wat neutraler speakers. Je zou er ook voor kunnen kiezen om alleen de frontspeakers te vervangen en als je goed zoekt kan je ze voor een goede prijs vinden. Zo heb ik 2 RF82's voor 450 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
RF82 en RB81 hebben inderdaad een heel leuke prijs op dit moment. Zijn wel aardig groot dus hoop dat je de ruimte ervoor hebt ;)

Centers zijn juist heel duur vergeleken met de rest, misschien even wachten op een prijsdaling en later kopen. Ik denk dat een RC52 wel wat tegenvalt met de 81 en 82. RC62 lijkt me beter passen bij het geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Thx voor de reacties !
Idd de center is echt wel duur ivm de rest ...

Plaats heb ik gelukkig genoeg :)
Btw de speakers worden enkel voor films en games gebruikt dus ik denk dat de klipsch voldoende geschikt is?
Iemand zei me ook om de zensor speakers te bekijken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Klipsch speakers hebben een eigen klank. Je houd er van of je vind het niks.
Ik zou wel de center een maatje groter kopen de klipsch rc 62. Omdat je best wel flinke front en rears wilt gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
Ok thx!

Kzal dan maar voor de RC62 gaan...

Hopelijk moetk m'n receiver niet te luid zetten om er evenveel uit te krijgen als nu met m'n synergy speakers..
Pagina: 1