Toon posts:

Windows XP user account broken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de pc aan het repareren van een kennis van mij.
Op deze pc staat windows xp geïnstalleerd en zijn een viertal user accounts aanwezig.
Drie werken er perfect maar één is helemaal om zeep.
Ook is de keybord layout plots veranderd naar qwerty

Start menu pictogrammen zijn weg, internet explorer niet meer openen, geen word meer openen.
In eerste instantie dacht ik aan een virus.
Heb bitdefender op usb geboot en laten draaien maar niets gevonden.

Het is voor mij nog steeds gissen naar de oorzaak en hoe het probleem op te lossen.
Kan iemand soms raad bijgeven?
Probleem is ook dat ik niets van tools kan instelleren via die ene accounts omdat daar niets wilt openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:54

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik veronderstel dat die programma's wel werken onder de andere accounts? Lijkt me dat er iets mis is in het register (hkey_current_user).

Doe dit eens: http://answers.microsoft....6c-477b-9157-b8ce5b1a2e9c

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip!
Heb die xp installatie cd momenteel niet voorhanden dus lukt momenteel niet.
Ben momenteel emisoft emergency kot aan het laten scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je een backup van bestanden, email, favorieten etc? Dan gewoon useraccount deleten en opnieuw aanmaken. Let op dat ze niet versleuteld mogen zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het inderdaad zo opgelost. Gebruikersprofiel gekopieerd naar een map. En dan de inhoud van die map in de documents & settings gekopieërd van de nieuwe gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 04:20:
Heb het inderdaad zo opgelost. Gebruikersprofiel gekopieerd naar een map. En dan de inhoud van die map in de documents & settings gekopieërd van de nieuwe gebruiker.
Kan dat zomaar?
Ik heb ook een probleem met XP veroorzaakt.

Met al die nieuwe software heb ik de XP partitie via Ubuntu GParted vergroot.
Daarna heeft XP goed opgestart.
Ik heb CHKDSK C: /F gedaan.
Alles leek goed.

Vanmorgen start ik het op en het hele bureaublad is als default, alsof ik een nieuwe user ben.
Er staat dus niks in het user account met naam jan
Computer start op met wat erin jan.COMPUTER staat.
De userdirectory jan waar alles goed in staat wordt helemaal niet gebruikt....

Gelukkig heb ik een heleboel programma's geinstalleerd voor gebruik door alle users.

Waarom start de computer met usernaam jan op maar gebruikt de files uit jan.COMPUTER en laat de files in jan onbenut?

Hoe komt dit extra account jan.COMPUTER opeens zomaar tot stand.

Door CHKDSK /F?
Ik heb ook .NET geinstalleerd. Heeft dat er iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nee, je ziet dat wel eens wanneer het computeraccount (mogelijk door het wijzigen van je schijfidentificatienummer na het resizen) wijzigt, waardoor de sid van de useraccount (die wordt afgeleid van de machine sid) ook niet meer klopt.
dan krijg je een nieuw userprofiel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Aha, een mogelijke verklaring.

Ik heb nu dus een useraccount 'jan' en dus ook 'jan.COMPUTER'. Als ik inlog als 'jan' wordt 'jan.COMPUTER' gebruikt.

Gisteren heb ik (zonder nog eens resizen te doen) een account 'pietje' aangemaakt en vanmorgen wordt er opeens ook een exta account 'pietje.COMPUTER' aangemaakt!

Ik heb nu het account 'pietje' verwijderd via het configuratiescherm. Ik zie nu dat in 'Documents and Settings' de directory 'pietje.COMPUTER' weg is maar dat de directory 'pietje' er nog staat.

Kan ik die directory 'pietje' nu ook handmatig weggooien??

Ik vraag me ook af wat er gebeurt als ik nu weer een nieuwe gebruiker 'pietje' ga aanmaken (terwijl 'pietje' al bestaat in 'Documents and Settings')...

8)7

[ Voor 61% gewijzigd door jayjey op 18-07-2013 12:17 ]

Pagina: 1