Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel zonder KPN invloeden...?

Pagina: 1
Acties:

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 18:54

Tick

Im that jerk,who wants to know

Topicstarter
Ik was altijd tevreden gebruiker van de glasvezeldiensten van Concepts ICT. Fijne helpdesk.... maar nu heb ik al meer dan 30 min in de wacht gestaan om mijn contract waarschijnlijk op te zeggen. De KPN invloeden zijn nu al merkbaar?

En ik wil echt zo weinig mogelijk te maken hebben met de KPN! Nu hebben we de bekende brief gekregen dat de TV en TEL diensten via de KPN gaan lopen.

KPN bied IPTV dienst niet ongecodeerd aan (HTPC), de bel tarieven vallen duurder uit voor ons.

Dus tijd voor iets anders, maar wie of wat maakt geen gebruik van de KPN diensten via het glasvezel netwerk? Of zijn zij nog de enige aanbieder??

Woonplaats is Lichtenvoorde en hebben de keus uit:
Lijbrandt, TELE2, Fype, tweak, Telfort, Vodafone, Scarlet, Solcon, Plinq .....................(KPN, XS4ALL)

Wat wij graag willen: IPTV (liefst met AMINO box, ongecodeerd), Bellen, en Internet. 100/100.

Heeft iemand een lijstje van providers die KPN dochter zijn of gebruik maken van de bel en TV diensten van de KPN?

[ Voor 10% gewijzigd door Tick op 29-05-2013 20:30 ]

There are many mysteries in this universe, including me!

Verwijderd

In het draadje 'ervaringen met Concepts' staat al het nodige vermeld. Volgens mij Telfort, Vodafone en Fype zijn degene zionder KPN invloed. Ik zit nu met hetzelfde probleem maar ik ga terug naar de kabel van UPC. Simpelweg omdat ik door een overstap naar een andere glasvezel provider de kans heb om twee weken zonder televisie, telefoon en internet te zitten. Belachelijke toestanden!! Ik wacht het wel een jaar af. Ik heb van UPC een aardige aanbieding en dat is afdoende troost. EIgenlijk van de zotte dat providers gewoon aan contract breuk doet, dat moet jij eens flikken, dan zijn de rapen gaar en kom je voor hoge kosten te staan.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Telfort, waar Concepts onder verder zou gaan, zou toch KPN-tv taferelen krijgen? Althans, zoiets had ik in dat topic gelezen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-11 21:09
Volgens mij kan je helden van nu ook KPN loos noemen.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Telfort is van KPN dus als die geen invloeden hebben dan komt dat vanzelf wel.

Heb ook getwijfeld over een overstap van Ziggo naar glasvezel, maar om KPN redenen is dat twijfelen gestopt. Jammer dat ze de kans hebben gekregen om daar zo ongeveer een monopolie bij elkaar te shoppen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• RadioAir
  • Laatst online: 08:39
KPN invloeden bij Telfort beperken zich tot de IPTV streams. Telefoon is gewoon SIP en blijft dat ook. De experiabox die Telfort levert is volledig open.

Wil je TV van een andere provider moet je naar een provider die via een andere aanbieder levert, zoals Glashelder/Plinq (Compenz media), binnenkort Solcon (eigen TV product) etc. Maar ongecodeerde streams kom je geloof ik nergens meer tegen, de oude gebieden worden langzaamaan opgedoekt en omgebouwd naar de KPN ITV streams. Het is niet anders :)

Alternatief is om je HTPC via DVB-C te voorzien van beelden, alleen dan heb je alleen maar het basispakket. De rest is helaas pindakaas, werd nu volgens mij ook misbruik van gemaakt omdat ook de pay-tv ongecodeerd was (muv de nieuwe zenders zoals HBO).

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:19

servies

Veni Vidi Servici

Tick schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:57:
Ik was altijd tevreden gebruiker van de glasvezeldiensten van Concepts ICT. Fijne helpdesk.... maar nu heb ik al meer dan 30 min in de wacht gestaan om mijn contract waarschijnlijk op te zeggen. De KPN invloeden zijn nu al merkbaar?

En ik wil echt zo weinig mogelijk te maken hebben met de KPN! Nu hebben we de bekende brief gekregen dat de TV en TEL diensten via de KPN gaan lopen.

KPN bied IPTV dienst niet ongecodeerd aan (HTPC), de bel tarieven vallen duurder uit voor ons.
Die IPTV diensten die liepen in Lichtenvoorde al via KPN, dit was het zogenaamde WMP+
Dus tijd voor iets anders, maar wie of wat maakt geen gebruik van de KPN diensten via het glasvezel netwerk? Of zijn zij nog de enige aanbieder??

Woonplaats is Lichtenvoorde en hebben de keus uit:
Lijbrandt, TELE2, Fype, tweak, Telfort, Vodafone, Scarlet, Solcon, Plinq .....................(KPN, XS4ALL)
Ze maken op dit moment nog allemaal gebruik van de KPN WMP+ streams.
Vodafone en Solcon zullen (mogelijk) overstappen op eigen streams op den duur
Wat wij graag willen: IPTV (liefst met AMINO box, ongecodeerd), Bellen, en Internet. 100/100.
Ongecodeerd kun je vergeten maar heb je ook nooit gehad...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tha_bulldog schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:17:
KPN invloeden bij Telfort beperken zich tot de IPTV streams. Telefoon is gewoon SIP en blijft dat ook. De experiabox die Telfort levert is volledig open.
Telfort is al sinds jaar en dag volledig in eigendom van KPN (ooit zijn ze door BT opgezet, maar vrij snel dus aan KPN verkocht). KPN heeft een aantal jaar terug de wirwar aan toenmalige ADSL-merken teruggebracht tot drie:

- XS4All: extra service tegen hoge prijs
- KPN: kwaliteit (volgens hen dan :z ) voor redelijke prijs
- Telfort: streeft ernaar goedkoopste te zijn, maar daarvoor is service ondergeschikt kindje

Nu heeft KPN onlangs een sloot aan glasvezelaanbieders overgekocht, die gaan tzt in de bestaande drie merken geintegreerd worden. Zo gaat bijv XMS straks Telfort heten.

Kortom, je kunt niet meer "KPN invloeden" hebben dan bij Telfort zonder KPN te heten 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• RadioAir
  • Laatst online: 08:39
Ik had het dan ook over het technische verhaal, niet het bureaucratische :)
Pagina: 1