Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Meer USB trouble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond!

Ik heb een Foxconn A7DA-S moederbord waarop 4 usb aansluitingen achterop plus nog 4 headers op het MB, waarvan één in gebruik.. In de BIOS is HiSpeed (USB 2) ingesteld. Verder heb ik Windows 7, 64 bits.

Mij is opgevallen dat sinds enige tijd sommige USB apparaten langzamer lopen dan voorheen. Bij apparaatbeheer zag ik dat van de 5 usb hubs er 4 op "full speed" (USB 1) staan en slechts 1 op "High speed" (USB 2).

Ten eerste begrijp ik niet hoe dit kan, maar belangrijker is: Wat doe ik er aan? Als ik de Win7 USB drivers opnieuw wil installeren, kan ik dan generieke W7 usb drivers gebruiken, of zijn die per moederbord (chipset) verschillend? Of zou het een idee zijn om in apparaatbeheer alles wat met USB te maken heeft uit te schakelen en dan W7 ze bij opstarten opnieuw te laten vinden?

Gaarne jullie advies!

Ciao, Henk

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sowieso kan het geen kwaad om de chipsetdrivers te installeren. Begin daar al eens mee :)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 10:37 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:36:
[...]

Dit typische USB gedrag kun je nml. verwachten als je dat niet doet. ;)
Ik meld maar zelden een usbdevice af, als ik hem eruit trek.
Eigenlijk nooit een issue geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Om het politiek uit te drukken: Ik kan niet uitsluiten dat ik wel eens vergeet netjes te ontkoppelen ;-) Helaas stelt de fabrikant van het MB alleen een "alles in een" pakket chipdrivers voor Vista ter beschikking. Ik ben daar een beetje huiverig voor omdat ik denk dat de latere drivers van W7 toch beter zouden moeten zijn...

Ik ga, denk ik, idd eerst de de-installatie > re-installatie proberen en als dat niet helpt nieuwe generieke W7 USB drivers. Maar pas als mijn vrouw een dag weg is, het is namelijk haar computer...

Thanx zo ver, Henk

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 12:55
USB trek ik ook altijd gewoon uit. Als het apparaat niet in gebruik is (lees/schrijf actie) kan er eigenlijk ook niets fout gaan. Zelf nog nooit problemen mee gehad.

Je zou kunnen kijken of het veilig verwijderen bij jou van invloed is. Het zou kunnen dat je moederbord het toch niet zo leuk vind.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:39:
Om het politiek uit te drukken: Ik kan niet uitsluiten dat ik wel eens vergeet netjes te ontkoppelen ;-) Helaas stelt de fabrikant van het MB alleen een "alles in een" pakket chipdrivers voor Vista ter beschikking. Ik ben daar een beetje huiverig voor omdat ik denk dat de latere drivers van W7 toch beter zouden moeten zijn...

Ik ga, denk ik, idd eerst de de-installatie > re-installatie proberen en als dat niet helpt nieuwe generieke W7 USB drivers. Maar pas als mijn vrouw een dag weg is, het is namelijk haar computer...

Thanx zo ver, Henk
Meestal kan je de bestanden wel apart uitpakken, en dan vandaar de juiste drivers zoeken voor de USB apparaten.

Verwijderd

Topicstarter
Herinstallatie is gelukt. Vriendelijk dank voor de reacties.

Henk
Pagina: 1