Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds een week ben ik de eigenaar van een homewizard, nu zit ik te denken om deze ook te gaan gebruiken als alarmsysteem.

1) instellen scene (van huis of thuis om het systeem weer uit te schakelen);
2) actie; deurcontact (voordeur); lampen gaan knipperen (denk aan verlichting in de hal en woonkamer) dit om de indringer 'af te schikken'.
3) een alarm gaat af, zelf zat ik te denken aan de gekoppelde rookmelders.
4) gebruiker ontvangt een notificatie op zijn telefoon.

Het gaat mij op punt 2 en 3.

Graag hoor ik of een van jullie een oplossing weten.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
@ punt2 dus als de pakket bezorger er staat gaan altijd de lampen knipperen. Je zult dus eerst een 'scene' creeren die een status geeft of het wel of niet is ingeschakeld en daarnaast moet je ook iets hebben om uit te schakelen.
@ punt3 je zou ook aan een relais contact kunnen denken die een sirene aanstuurt die of op 12v zit of gewoon een knoert harde 230v sirene ;)
Maar hou rekening met het puntje buurtoverlast. Wat inhoud dat een sirene niet langer dan 3min onafgebroken mag afgaan.
Daarnaast zul je moeten denken aan een uit/ inschakel tijd zodat je wel de mogelijkheid hebt om het te gebruiken.

Al met al heb je nog wel even wat te googlen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het bericht, je opmerking van punt 2 heb ik al zo bedoelt (ging mij om een magneetcontact welke scene pas aangaat wanneer ik zelf buiten sta en de scene op "aan" heb gezet).

punt 3, daar had ik ook aan gedacht, ik weet dat de rookmelders gekoppeld zijn (indien er 1 afgaat gaan ze allemaal af). De 'slaves' krijgen dus een puls van de master. Ik dacht dat het wellicht mogelijk zou zijn dat de homewizard (indien een scene wordt geactiveerd, namelijk het opengaan van de deur indien de scene alarm op "aan" staat) een pulse geeft naar de slaves om af te gaan (dit keer als sirene) en ook weer uit.

Mijn inziens is de hardware voor het systeem er al, alleen de software ondersteund dit blijkens jouw opvatting niet.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
^ nou ik heb geen homewizard maar een Vera (z-wave) controller en daarin kan ik het prima af dmv plugins of zelf gemaakt scripts. Het gene wat je wilt zou ik daarmee ook prima kunnen realiseren.
Hier nog wat meer reacties mbt alarm en homewizard forum search

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 10:03

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:58:
Dank voor het bericht, je opmerking van punt 2 heb ik al zo bedoelt (ging mij om een magneetcontact welke scene pas aangaat wanneer ik zelf buiten sta en de scene op "aan" heb gezet).

punt 3, daar had ik ook aan gedacht, ik weet dat de rookmelders gekoppeld zijn (indien er 1 afgaat gaan ze allemaal af). De 'slaves' krijgen dus een puls van de master. Ik dacht dat het wellicht mogelijk zou zijn dat de homewizard (indien een scene wordt geactiveerd, namelijk het opengaan van de deur indien de scene alarm op "aan" staat) een pulse geeft naar de slaves om af te gaan (dit keer als sirene) en ook weer uit.

Mijn inziens is de hardware voor het systeem er al, alleen de software ondersteund dit blijkens jouw opvatting niet.
Ik denk dat je alleen een probleem hebt als de inbreker voor brand zorgt. Je systeem ziet dan waarschijnlijk het verschil niet tussen de pulse die hij van de deur sensor krijgt en echte brand >> het gaat gewoon af, en op je telefoon ontvang je een push melding. Omdat jij ziet dat de deursensor ook af ging, en dus inbraak vermoedt, vergeet je de brand..

Correct me if i'm wrong.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-11 16:57
Met je homewizard kan je niet bepaald een alarmsysteem maken. Enkel al als iemand continue een 433 MHz signaal verstuurt zal je systeem niet meer werken omdat het signaal verstoord wordt.

Daarnaast kan je niet aangeven 'scene aan' en 'scene uit' in je homewizard. Correct me if i'm wrong maar dan moet je continue de instelling van de homewizard gaan aanpassen als je het huis uit gaat of terug komt.

Verwijderd

Topicstarter
@ the source, bedankt ik ga hier mee verder.
@ frank, dat lijkt mij niet gezien de deursensor eerst afgaat.
@ superbig91, met de homewizard kun je wel direct de scene's aan en uitzetten. Ik snap dat het systeem gevoelig is voor 433, echter moet een inbreker dit wel weten.

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Je kan toch een heel eind komen om de homewizard als alarm te gebruiken. Er is alleen wat extra software benodigd. Ook het aansturen van het akoustisch signaal van de rookmelders is mogelijk. Check maar eens http://hpm.homeip.net en zie het voorbeeld van het uitgebreide alarm. Eea werkt behoorlijk betrouwbaar.

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Hoi,

Ik heb een sirene op 230 volt gekocht en met een stekker aangesloten op een kaku stekkerdoos schakelaar aangesloten. ( bijvoorbeeld de APA3 )
Op de beweging melders van boven en beneden heb ik een actie aangemaakt en klaar is Kees.
Werkt perfect en als er dus iemand door de beweging melder wordt gedetecteerd gaat de sirene als een gek loeien en krijg ik bijvoorbeeld op mijn iphone ook een melding binnen.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

• Jodejoker
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-03-2021
Hoe kan het dat HomeWizard naar al die jaren nog steeds geen alarm (sirene) aanbiedt?
Iedereen knutselt erop los, maar ik zie geen beweging bij HomerWizard. Bewuste keuze ven hen?

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56
Het is niet bedoeld als alarmsysteem. Daarvoor is de overdracht van het 433 systeem niet betrouwbar genoeg. Het kan gestoord worden, de ontvangst is soms slecht, batterijen van sensors raken leeg op ongunstige momenten.

Daarbij is de betrouwbaarheid van de app niet 100%. De HomeWizard-online service ligt er heel soms uit, notificaties komen (heel soms) niet aan. Als je ook nog VPN erbij hebt naar je eigen huis kun je dit gedeeltelijk oplossen, maar het kan erg vervelend worden als je sirene staat te loeien en je kunt niet inloggen om 'm uit te zetten. Echte alarmsystemen hebben daarom een telefoonverbinding.

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 13:07
Oud topic, maar ga toch eens reageren.
Ik wil hier ook de homewizard als alarm gebruiken.

één van de functies die ik wil is een melding op mijn gsm als ik een raam of deur heb laten openstaan als ik de preset op 'away' zet.
Echter lijkt dit niet te werken. Ik kan via taken de status niet uitlezen van een raamcontact.

Bijkomende vraag: hoe kan je het rookalarm laten afgaan via homewizard?
Pagina: 1