Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Hallo,

Ik ben van plan een Asrock B75 Pro3-M moederbord + Cooler Master Force 500 case te kopen, maar nu vraag ik me af welke fans ik moet kopen (aangezien er waarschijnlijk niet 3 case fan ports op het moederbord zitten).
Volgens de specificaties kunnen er 6 fans in de case, 1 zit er al bij inbegrepen, en ik wil er graag 3 (120mm) bij doen (links en aan de voorkant).

Welke 120mm fans zouden jullie dan aanraden die niet op het moederbord aangesloten hoeven te worden?
Graag wel wat goedkopere fans, hoeven niet per se de beste te zijn.

Mvg Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Je kunt zoeken op fans met een molex aansluiting, deze zijn direct op de Voeding aan te sluiten, het nadeel is dat deze vaak niet goed te regelen zijn (soms icm een weerstandje zodat ze langzamer draaien).
Ik zou je aanraden om te kijken naar een fan controller om daarop fans aan te sluiten die een 3 pins fan aansluiting hebben. Op deze manier kun je al je casefans gemakkelijk regelen (stil wanneer je licht gebruik maak van je pc, meer RPM en koeling wanneer je je systeem stresst)
Ik heb zelf een paar nexus real silent fans, draaien op prima snelheden en worden alleen luid als ze op volle toeren draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Hoi Papple, bedankt voor de reactie.

Ik wil het graag zo goedkoop mogelijk houden en met een fan controller wordt het helaas te duur.
Zijn er ook fans die een molex aansluiten hebben en zichzelf regelen? (zoals Arctic Pro's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of je haalt een 3 pins splittertje zodat je meerdere fans kan aansluiten (of je soldeert het zelf in elkaar, want het stelt heel weinig voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Wat Danny zegt kan ook, zeker de makkelijkste optie. Op deze manier kun je ze via je BIOS regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Je kan ze ook op de 5 volt zetten. Ze zullen veel langzamer draaien, maar wel veel stiller zijn .

TIME TO UPGRADE !!!

Pagina: 1