Beste tweakers,
Sinds April heeft mijn pc in toenemende mate last van Blue screens.
Sinds deze week heb ik meerdere bluescreens per dag en het is nu op een punt gekomen dat het ook in conflict komt met studie e.d.
Ik heb tot dusver gekeken mbv de bluescreens via google wat de oorzaken kunnen zijn.
Maar doordat de oorzaken zo divers kunnen zijn heb ik geen idee waar ik moet zoeken.
De 2-meest bekende oorzaken voorzover ik heb gelezen (gegoogled) komen door software, gebrekkige hardware (RAM)
Wat ik tot nu toe heb gedaan
- hardware gecontroleerd mbv Microsoft programma (Start scherm-zoek-hardware problemen opsporen en oplossen) (geen resultaat)
- mbv windows probleemoplossing gezocht naar foute software (niets gevonden)
- Adobe gecontroleerd op laatste drivers (was up-to-date)
- bluescreenview geinstalleerd en de bestanden naar .txt geconverteerd (maar heb hier geen verstand van, dus kan er zelf niets mee)
- Kast opengetrokken alle kabels gecontroleerd, videokaart nagelopen: geen gekke dingen opgemerkt
- via opdrachtprompt sfc/scannow uitgevoerd: niets gevonden
- kaspersky anti rootkit gebruikt: niets gevonden
-schijfcontrole HDD (resultaten staan op dropbox)
Op 29-5 circa 1 uur in veilige modus gedraaid, niets gebeurd. Terwijl eerder vandaag 2 bluescreens in normale modus (binnen 15 min. na opstarten) in een uur gekregen.
specs desktop:
Acer aspire M3800
pentium dual core E5400 2.7 GHZ
64bits bestureingssysteem
4gig RAM
AMD Radeon 6870 videokaart (sinds december 2011)
500w corsair voeding (sinds dec 2011)
Was ooit een multimedia pc, oude videokaart ging circa 2jr geleden stuk, nieuwe videokaart geinstalleerd zonder problemen.
Ik heb in dropbox alle relevante info gezet, hopelijk biedt dit voldoende info.
hieronder de link naar mijn geshared dropbox map:
https://www.dropbox.com/sh/reyemq1uujctl9f/a8WMDmxYVD
Ik hoop jullie voldoende info te hebben gegeven,
mvg,
Jochem
Sinds April heeft mijn pc in toenemende mate last van Blue screens.
Sinds deze week heb ik meerdere bluescreens per dag en het is nu op een punt gekomen dat het ook in conflict komt met studie e.d.
Ik heb tot dusver gekeken mbv de bluescreens via google wat de oorzaken kunnen zijn.
Maar doordat de oorzaken zo divers kunnen zijn heb ik geen idee waar ik moet zoeken.
De 2-meest bekende oorzaken voorzover ik heb gelezen (gegoogled) komen door software, gebrekkige hardware (RAM)
Wat ik tot nu toe heb gedaan
- hardware gecontroleerd mbv Microsoft programma (Start scherm-zoek-hardware problemen opsporen en oplossen) (geen resultaat)
- mbv windows probleemoplossing gezocht naar foute software (niets gevonden)
- Adobe gecontroleerd op laatste drivers (was up-to-date)
- bluescreenview geinstalleerd en de bestanden naar .txt geconverteerd (maar heb hier geen verstand van, dus kan er zelf niets mee)
- Kast opengetrokken alle kabels gecontroleerd, videokaart nagelopen: geen gekke dingen opgemerkt
- via opdrachtprompt sfc/scannow uitgevoerd: niets gevonden
- kaspersky anti rootkit gebruikt: niets gevonden
-schijfcontrole HDD (resultaten staan op dropbox)
Op 29-5 circa 1 uur in veilige modus gedraaid, niets gebeurd. Terwijl eerder vandaag 2 bluescreens in normale modus (binnen 15 min. na opstarten) in een uur gekregen.
specs desktop:
Acer aspire M3800
pentium dual core E5400 2.7 GHZ
64bits bestureingssysteem
4gig RAM
AMD Radeon 6870 videokaart (sinds december 2011)
500w corsair voeding (sinds dec 2011)
Was ooit een multimedia pc, oude videokaart ging circa 2jr geleden stuk, nieuwe videokaart geinstalleerd zonder problemen.
Ik heb in dropbox alle relevante info gezet, hopelijk biedt dit voldoende info.
hieronder de link naar mijn geshared dropbox map:
https://www.dropbox.com/sh/reyemq1uujctl9f/a8WMDmxYVD
Ik hoop jullie voldoende info te hebben gegeven,
mvg,
Jochem
[ Voor 11% gewijzigd door josshem op 10-06-2013 21:52 ]