Geheugen kapot; ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zat net lekker te GoTten + TV te kijken op mijn tv-kaart. Dus ik wil mijn tv-window afsluiten krijg ik allemaal rare foutmeldingen + BSOD's. Dus ik reset de computer, zie ik tot mijn verbazing dat ik ipv 128 MB ineens 64 MB heb. Dat vond ik dus niet erg leuk. Dus ik de computer afsluiten + weer aanzetten, geeft hij gewoon weer 128MB aan. Hoe kan dit nou???

They made me do it.

Verwijderd

te hoog overklokt met no-name mem? Heb ikke ook al eens gehad.

• Gardocki
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 16:29 schreef MREn het volgende:
te hoog overklokt met no-name mem? Heb ikke ook al eens gehad.
Nee, niet overgeclockt. Alleen me videokaart. Maar daar zal het niet aan liggen

They made me do it.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54
Nee inderdaad lijkt niet op overklokken.

kan het zijn dat het double sided dimm is dat ie nu nog maar de helft herkent. Zo ja ff andere poort proberen.
Zijn het 2 dimms kan het goed zijn dat er 1 kapot is.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

kijk ff of je reepje nog wel goed vast zit...evt.ff de contacten schoonmaken...suc6

• Gardocki
  • Niet online
Het zijn er dus 2 van 64. Hij heeft dus maar 1 keer gezegd dat er 64MB inzit daarna deed hij het weer gewoon.

They made me do it.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
maak de contactpunten van je RAM ff schoon met een glasvezelstift oid...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik heb t ook gehad hoor...ik had (vroeger) 64 meg, en toen zei ie ineens 32 meg...ik denk damn, dus gewoon uitgezet, weer aangezet, en het werkte weer....

Verwijderd

nee. denk het niet.

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 20:56
Je kunt de "Quick power on self test" uitzetten in de bios, dan doet ie een uitgebreidere memtest. Je kunt ff checken of je geheugen goed vast op de plank zit. Maar als ie nu verder goed loopt dan denk ik niet dat er iets kapot is, waarschijnlijk gewoon wat spanning op een van je dimmetjes waardoor die ineens ging flippen ofzo.

Verwijderd

Als hij het weer doet..is het toch goed?
Ik zou me daar niet zo druk om maken hoor, zeker niet nu dat geheugen bijna gratis is!
129 piek voor 256 SDram pc133.
Pagina: 1