Aangezien de videokaart van mijn laptop het vorige week begeven heeft, ben ik op zoek naar een vervangende laptop. Zelf heb ik niet veel verstand van laptops, wel heb ik een aantal reviews doorgelezen en veel gezocht in de pricewatch.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)
De laptop is vooral bedoeld voor dagelijks gebruik: office, websurfen.
Daarnaast zou het HD films zonder haperingen moeten kunnen afspelen.
Af en toe een nieuwe game, maar ik vind het geen probleem om niet op de hoogste instellingen te spelen. Zolang het maar niet de laagste zijn.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is rond de 500-600. Echter, wanneer er een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding is bij een duurdere laptop, ben ik bereid er rond de 700 euro voor te betalen. Graag zou ik hier advies over willen, wat en waarom zegmaar.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zit vaak met de laptop op schoot in de woonkamer, dus de accuduur is van belang. Verder vind ik zelf een 15" laptop gemakkelijk werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Omdat ik niet veel verstand heb van laptops heb ik verder geen voorkeuren.
Wat ik zelf heb gevonden
Zoals ik eerder vermelde heb ik veel reviews gelezen en de pricewatch uitvoerig afgezocht. Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden.
Na wat ik in de BBG's heb gelezen, lijkt me de Lenovo IdeaPad Y500 ook interessant.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
Alleen valt deze, net als de Asus VivoBook (zie collectie), wel een beetje buiten mijn budget. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)
De laptop is vooral bedoeld voor dagelijks gebruik: office, websurfen.
Daarnaast zou het HD films zonder haperingen moeten kunnen afspelen.
Af en toe een nieuwe game, maar ik vind het geen probleem om niet op de hoogste instellingen te spelen. Zolang het maar niet de laagste zijn.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is rond de 500-600. Echter, wanneer er een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding is bij een duurdere laptop, ben ik bereid er rond de 700 euro voor te betalen. Graag zou ik hier advies over willen, wat en waarom zegmaar.
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zit vaak met de laptop op schoot in de woonkamer, dus de accuduur is van belang. Verder vind ik zelf een 15" laptop gemakkelijk werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Omdat ik niet veel verstand heb van laptops heb ik verder geen voorkeuren.
Wat ik zelf heb gevonden
Zoals ik eerder vermelde heb ik veel reviews gelezen en de pricewatch uitvoerig afgezocht. Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer Aspire V3-571G-73638G75Maii | € 559,05 | € 559,05 |
| 1 | Asus N56DP-S3007V | € 633,99 | € 633,99 |
| 1 | Asus R500 Series R500VD-SX403H | € 680,02 | € 680,02 |
| 1 | Asus VivoBook S550CM-CJ045H | € 702,70 | € 702,70 |
| 1 | Lenovo Essential B590 (MBX2BMH) | € 511,50 | € 511,50 |
| 1 | Samsung NP370R5E-A02NL | € 525,88 | € 525,88 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.613,14 | |
Na wat ik in de BBG's heb gelezen, lijkt me de Lenovo IdeaPad Y500 ook interessant.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH
Alleen valt deze, net als de Asus VivoBook (zie collectie), wel een beetje buiten mijn budget. Heeft iemand hier ervaringen mee?