2x S22B350 op ATI Radeon HD 5570

Pagina: 1
Acties:

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09-2025

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik twee Samsung S22B350's gekocht en aangesloten op mijn videokaart (Radeon 5570). Eén op de HDMI poort en één op de DVI poort (via HDMI naar DVI kabeltje).

Heb nu net een ontwerp gemaakt voor een website en nu zie ik kleurverschil op de monitoren en niet een beetje:

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/9200/lgta817w.png
(Links is beter imo, vlakken links en rechts zijn #ffffff, helemaal wit)

Dit verschil is minder als ik dit doe met Photoshop of met mijn browser. Rechts blijft echter wat donkerder. Links is aangesloten op DVI (via HDMI naar DVI) en rechts is aangesloten op HDMI.

Mijn vraag is nu of ik een nieuwe videokaart moet kopen (2x HDMI) of dit via Catalyst (al geprobeerd) is op te lossen of misschien met de instellingen op de monitor zelf?

Ik ben nieuw met twee monitoren dus hoop dat ik kan profiteren van jullie ervaring.

Alvast dank.

Zenda likes some milk every now and then..

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-02 13:56
Het ligt zeer waarschijnlijk niet aan je videokaart, maar aan je schermen. Je kan nog proberen je rechter scherm te kalibreren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk ook eens of beide monitoren gebruik maken van dezelfde displaymodus. Vaak kun je presets laden (movie, game, office etc) in het menu van de monitor zelf, en dan heb je behoorlijk wat afwijkende kleuren.

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-02 09:16
Dit probleem licht aan de kleur instellingen van je monitor in Windows:
Configuratiescherm -> Beeldschermresolutie aanpassen -> Geadvanceerde instellingen -> Tabblad 'Kleurbeheer' -> Kleurbeheer.. -> Tabblad 'Geadvanceerd' -> En dan de onderste knop 'Standaardwaarden van systeem wijzigen...' -> De juiste monitor selecteren en de ICC-Profielen verwijderen of een ander als standaard instellen

(Ja het zit diep verstopt)

Edit:
Als je goed kan zien heeft (bijna) alleen die fotoviewer er het meeste last van, de rest van de kleuren komen wel aardig overeen (overig verschil moet je de monitoren kalibreren)

[ Voor 18% gewijzigd door ytterx op 29-05-2013 15:19 ]

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Thanks allemaal ik ga het nu allemaal even proberen :)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Zenda schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:44:
Thanks allemaal ik ga het nu allemaal even proberen :)
Check vooor de zekerheid ook even de kleur temperaturen van je monitor. Wellicht gebruik je verschillende waardes wat het kleurverschil ook kan verklaren.
Wikipedia: Color temperature

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Ha het is gelukt!
Configuratiescherm -> Beeldschermresolutie aanpassen -> Geadvanceerde instellingen -> Tabblad 'Kleurbeheer' -> Kleurbeheer.. -> Tabblad 'Geadvanceerd' -> En dan de onderste knop 'Standaardwaarden van systeem wijzigen...' -> De juiste monitor selecteren en de ICC-Profielen verwijderen of een ander als standaard instellen
Adhv bovenstaande kleur profielen met elkaar gematched. Viel me ook op dat er een Samsung P2770 stond geïnstalleerd. Ik had al eerder bij apparaatbeheer gekeken maar kennelijk niet goed want mijn andere monitor stond de andere drivers van een Samsung scherm die ik niet heb... Probleem opgelost :) Thanks!

<3

Pagina: 1